کد خبر : 2012278 | 16 فروردين 1403 ساعت 23:46 | 9.6K بازدید | 8 دیدگاه

سپاهان ترجیح می‌داد با استراحت وارد آسیا شوند؛

پاسخ سهیل مهدی به فشرده‌ترین برنامه لیگ

سهیل مهدی می‌گوید تعویق مسابقات تیم‌های آسیایی یک قرارداد نانوشته بین سازمان لیگ و باشگاه‌هاست.

پاسخ سهیل مهدی به فشرده‌ترین برنامه لیگ

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان که روز گذشته در دیدار معوقه هفته شانزدهم لیگ برتر برابر تراکتور قرار گرفت، تا هفتم اریبهشت ماه باید در پنج مسابقه دیگر شرکت کند. فشردگی بازی‌های سپاهان که بخشی از آن به دلیل حضور طلایی‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا و تعویق مسابقات این تیم در طول آن مدت بوده، باعث اعتراض هواداران سپاهان شده است.

سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ، درباره این شرایط توضیح داد: زمانی که می‌خواهیم لیگ را آغاز کنیم، باید بر اساس پنجره TMS که از سوی فیفا هر فصل برای نقل و انتقالات لیگ‌های حرفه‌ای ثبت می‌شود، تاریخ‌هایی را مشخص کنیم. از جمله تاریخ‌هایی که باید مشخص کنیم، تاریخ پایان هر لیگ است که ما این را برای پایان خرداد ماه در نظر گرفته‌ایم.

او ادامه داد: در خصوص تیم‌هایی که در آسیا حضور دارند، می‌توانستیم دو کار انجام بدهیم؛ می‌توانستیم بدون در نظر گرفتن شرایط نماینده‌های کشورمان که باید یک رقابت بین‌المللی مهم را برگزار کنند، برنامه‌هایشان را به صورت فشرده اعلام کنیم. همان‌طور که دیدیم کارشناسان محترم هم سازمان لیگ را مورد سوال قرار دادند که مثلا الهلال سه روزه بازی کرد، چرا این تیم با فاصله ۶-۷ روزه به مسابقات آسیایی رفت؟ ما می‌توانستیم آنجا برنامه را فشرده کنیم و اینجا لیگ را آزاد بگذاریم.

مهدی همچنین گفت: ما طبق عرف برنامه‌ریزی که کمیته برنامه‌ریزی مسابقات در سال‌های اخیر داشته، سعی کردیم فضای لازم را به نمایندگان کشورمان این فرصت را بدهیم که در رقابت‌های آسیایی با آسایش بالاتری حضور پیدا کنند، منتها باید در طول لیگ به ما کمک کنند تا این فضا را جبران کنیم. این یک قرارداد نانوشته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این باره با باشگاه سپاهان صحبت شده بود، عنوان کرد: بله، وقتی تیمی می‌خواهد در بازی‌های آسیایی بازی کند، هم برای باشگاه و هم برای ما مهم‌تر که با ریکاوری و آسایش بهتری وارد مسابقات شود، تا اینکه در طول دو یا سه روز در بین مسابقات لیگ به عربستان برود و برگردد.

دیدگاه‌ها