کد خبر : 2012307 | 17 فروردين 1403 ساعت 01:48 | 83.5K بازدید | 74 دیدگاه

گل تساوی در دقیقه 99 و گل پیروزی در دقیقه 101

تاج و تخت لمپارد به تو می‌رسد بچه!

کول پالمر از معدود ستاره‌های درخشان فصل تاریک چلسی بوده است.

تاج و تخت لمپارد به تو می‌رسد بچه!

به گزارش "ورزش سه"، خیلی‌ها تعجب کردند که منچستر سیتی اجازه داد کول پالمر در تابستان ۲۰۲۳ این باشگاه را ترک کند و به چلسی بپیوندد. ستاره جوان که از کودکی هوادار منچستر سیتی بوده است، با ۴۷ میلیون یورو راهی غرب لندن شد.

بسیاری او را «ریجکتی سیتی» می‌خواندند و معتقد بودند که پالمر به درد پپ گواردیولا نمی‌خورد. سرمربی اسپانیایی در صحبت‌هایش پس از این انتقال از استعداد ستاره سابقش تمجید کرد اما یادآور شد که با توجه به ترافیک در خط حمله سیتی، در منچستر به او بازی نمی‌رسید.

پالمر از همان ابتدا به گواردیولا نشان داد که نه‌تنها مستحق دریافت دقایق بیشتری بوده، بلکه از بسیاری از بازیکنان خط حمله آنها هم بازیکن آماده‌تری است. در سالی که جود بلینگام تعریف و تمجید زیادی را از رسانه‌ها دریافت کرده، درخشش پالمر و گل‌های این ستاره زیر سایه تیره‌روزی‌های چلسی پنهان شده بود.

هر چقدر او گل می‌زد کافی نبود؛ ناکامی‌های چلسی تمامی نداشتند.

مائوریسیو پوچتینو با تعریف و تمجید از او سعی داشت به رسانه‌ها بفهماند که به الماس چلسی توجه کنند. مربی آرژانتینی شباهت پالمر به خوان ماتا را رد کرد و او را به قهرمان جام جهانی تشبیه کرد. او گفت: «نحوه بدن و حرکت او بسیار مانند دی‌ماریاست. اگر به او توجه کنید می‌فهمید.»

2007310

پالمر که از گلزنی و عدم توجه رسانه‌ها خسته شده بود، پس از بازی مقابل برنلی صبرش لبریز شد. او که هر دو گل تیمش را به ثمر رساند اما هر دو بار چلسی برتری را از دست داد، در مورد وضعیت آبی‌ها گفت: «این وضعیت افتضاح است. این اتفاقات نباید رخ دهند. به‌خصوص اینکه آنها ۱۰ نفره بودند. ما هر هفته خودمان را می‌کشیم. هر هفته اتفاق می‌افتد. این روند باید متوقف شود.»

2007312

پالمر حق داشت. ۱۶ گل و ۱۲ پاس تا پیش از بازی امشب مقابل منچستر یونایتد. او از بازیکنان چلسی خواست که به این روند ناکامی‌ها پایان دهند، اما اگر یک نفر بتواند زنجیره نتایج ضعیف را قطع کند او خود پالمر است.

در بازی امشب مقابل منچستر یونایتد این اتفاق رخ داد. او در دقیقه ۱۹ با گلزنی از روی نقطه پنالتی بازی را ۲-۰ کرد اما کامبک یونایتد باز هم گل او را بی‌اعتبار کرد و همه امتیازات را از چلسی گرفت. پالمر که توان دیدن یک ناکامی دیگر را نداشت خودش دست به کار شد. یک پنالتی دیگر در دقیقه ۹+۹۰ و ضربه استادانه دیگری از ستاره ۲۱ ساله بازی را مساوی کرد.

کافی نبود. پالمر به شب درخشان‌تری نیاز داشت. چند ثانیه بعد شوت محکم او از سمت راست محوطه جریمه به اسکات مک‌تامینی برخورد کرد و وارد دروازه اونانا شد. ۴-۳. این لیگ برتر و این کول پالمر است. درخشان‌ترین بازیکن ۲۱ ساله اروپا. پس از گل همه بازیکنان چلسی به سمت پالمر دویدند و با پایان بازی او را بر روی دوش‌شان قرار دادند. آنها می‌دانند او رهبر نسل آینده چلسی است.

2007313

پالمر با این هت‌تریک امشب به رکورد ۱۹ گل و ۱۲ پاس گل در تمام بازی‌های این فصل رسید. بسیاری او را با خوان ماتا مقایسه می‌کردند ولی او بهتر از این چیزهاست. ستاره سابق در اولین فصلش در ۵۴ بازی ۱۲ گل و ۲۰ پاس گل ثبت کرده است، آن هم در یک چلسی پرستاره و آماده.

خبر افزایش حقوق پالمر در چلسی که هفته قبل منتشر شد نشان داد که مدیران هم اهمیت او را درک کرده‌اند و می‌دانند که حضور پالمر در ترکیب چلسی برای رسیدن به موفقیت و بازگشت به جمع تیم‌های قدرتمند ضروری است. چلسی فقدان رهبر دارد و چه کسی بهتر از یک بازیکن ۲۱ ساله که همه‌کاره این فصل بوده است.

دیدگاه‌ها