کد خبر : 2012536 | 18 فروردين 1403 ساعت 11:23 | 780 بازدید | 0 دیدگاه

رضوانی:

برای کسب سهمیه در شنا نیاز به حمایت داریم

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با تاکید بر اعزام ملی پوشان شنا به مسابقات گزینشی المپیک گفت: نیازمند حمایت ویژه هستیم تا بتوانیم کسب سهمیه کنیم و یک انقلاب در ورزش ایجاد کنیم.

برای کسب سهمیه در شنا نیاز به حمایت داریم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، محسن رضوانی با تاکید بر اینکه از میان رشته‌های زیر مجموع فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تنها فرصت کسب سهمیه در رشته شنا را داریم، گفت: ژاپن به عنوان قهرمان بازی‌های آسیایی در رشته واترپلو به عنوان نماینده قاره برای حضور در المپیک معرفی شد که به حق شایسته این حضور هم است. در شیرجه هم که ما فرصت و شانسی برای کسب سهمیه نداریم اما در شنا شرایط متفاوت است.

وی ادامه داد: تعداد زیادی مسابقات مورد تایید فدراسیون جهانی است که تا پایان ژوئن ادامه دارند و نتایج آنها تکلیف سهمیه‌های باقی مانده المپیک را مشخص می‌کنند. ترکیه، قطر، مجارستان، صربستان و ... کشورهایی هستند که میزبان این رقابت‌ها هستند. ما هم در این رقابت‌ها بر حسب اولویت و شرایطی که داریم، شرکت می‌کنیم به‌خصوص که ملی پوشانمان شرایط خوبی دارند و خیلی دور از کسب سهمیه نیستند.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو به همکاری با «جان اونسوی» ترکیه‌ای که پیش از نوروز به نتیجه رسید، اشاره داشت و خاطرنشان کرد: او جزء مربیان برجسته دنیا به حساب می‌آید که به عنوان مشاور با فدراسیون جهانی همکاری دارد و مربی تیم ملی ترکیه هم است. قرار است او به عنوان مدیر فنی کنار تیم ملی ایران باشد. «جان اونسوی» ارزیابی دقیقی از شناگرانمان داشته است.

وی تصریح کرد: وضعیت چند نفر از شناگران ما خیلی مورد پسند جان اونسوی است اما او اعتقاد دارد که دو نفر از ملی پوشان به شرایط کسب سهمیه نزدیک‌تر هستند. برای این دو نفر هم برنامه‌هایی را پینشهاد کرده که اجرا خواهیم کرد.

رضوانی تاکید کرد: فدراسیون هر اقدام لازمی برای پیشبرد اهداف و نزدیک‌تر شدن به المپیک انجام داده است اما لازم است حمایت ویژه از آنها صورت بگیرد. پیش از این صحبت‌هایی با رئیس کمیته ملی المپیک در این زمینه داشته‌ایم و قول‌هایی هم گرفته‌ایم. مکاتباتمان را ادامه می‌دهیم تا این حمایت‌ها حتما انجام شود.

وی با بیان اینکه برای شناگران برنامه اردویی در ترکیه در نظر گرفته شده است تا آنها در کنار ملی پوشان ترکیه که رکوردی نزدیک به هم دارند، تمرین داشته باشند، یادآور شد: برای این دوره بازی‌های المپیک کسب سهمیه خیلی سخت‌تر از ادوار گذشته شده است. بنابراین اگر در این شرایط بتوانیم کسب سهمیه کنیم و به ورودیه المپیک دست یابیم یک انقلاب در ورزش ایجاد می‌شود. ملی پوشان ما توانایی لازم را دارند فقط باید حمایت شوند.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در مورد رقابت‌های گزینشی المپیک و اینکه نمایندگان شنا به کدام یک از آنها اعزام می‌شوند نیز گفت: مسابقات در زمان‌های مختلف و به میزبانی کشورهای مختلف برگزار می‌شود. ما هم با لحاظ کردن وضعیت آمادگی شناگران و زمان برگزاری مسابقات، برای اعزام آنها اقدام می‌کنیم.

رضوانی در پایان بر اعزام قطعی تیم واترپلو جوانان به مسابقات جهانی تاکید کرد و گفت: به‌خاطر سهمیه‌ای که به ایران تعلق گرفته بود باید در این رقابت‌ها شرکت می‌کردیم. اگر به هر دلیلی قید مسابقات را می‌زدیم برایمان مشکل‌ساز می‌شد. بنابراین قطعا تیم واترپلو جوانان اواخر تیر به آرژانتین اعزام می‌شود تا در مسابقات جهانی شرکت کند.

دیدگاه‌ها