کد خبر : 2012551 | 18 فروردين 1403 ساعت 11:53 | 21.3K بازدید | 6 دیدگاه

روزهای سیاه در راه: پله ناکام به زندان می‌رود

روبینیو، ستاره سابق رئال مادرید و منچسترسیتی، به زودی برای سپری کردن حکم 9 ساله راهی زندان خواهد شد.

روزهای سیاه در راه: پله ناکام به زندان می‌رود

به گزارش "ورزش سه"، روبینیو که زمانی به پله جدید معروف بود حالا باید چند سال آینده عمرش را به دلیل همراهی در تجاوز به دختری در شهر میلان در سال 2013 پشت میله‌های زندان سپری کند. 

این بازیکن سابق تیم ملی برزیل که حالا 40 ساله است به دلیل تجاوز گروهی به دختری در ایتالیا متهم شناخته و به تحمل 9 سال حبس محکوم شد که حالا این حکم قرار است در کشور خودش اجرایی شود و به این ترتیب، او روزهای طولانی را در زندان حضور خواهد داشت. 

او در آکادمی سانتوس رشد کرد و همان‌جا بود که بسیاری باور داشتند پله جدیدی در فوتبال برزیل ظهور کرده است. این بازیکن خیلی زود به رئال مادرید پیوست تا بتواند مدعی کسب توپ طلا شود اما موفق نبود و از آنجا هم راهی منچسترسیتی شد. 

2003851

دوران حضور او در لیگ برتر انگلیس هم موفقیت‌آمیز نبود و باعث شد که او بار دیگر و این بار به‌صورت قرضی به سانتوس برگردد و سپس به میلان فروخته شود. او پس از حضور در فوتبال چین و ترکیه باز هم به برزیل برگشت تا در نهایت در همین کشور بازنشسته شود. 

زندانی که او قرار است 9 سال را در آن سپری کند ترممبه ایل پریزون نام دارد که در فاصله 150 کیلومتری سائوپائولو است. این مکان به "زندان افراد سرشناس" معروف است چون محل اقامت بسیاری از افراد مشهور بوده است. رئیس جمهور لولا دا سیلوا هم نزدیک بود در آگوست 2019 به اتهام فساد به این زندان منتقل شود اما دادگاه عالی این حکم را رد کرد. 

رسانه‌های برزیلی خبر داده‌اند که سلول‌های این زندان از سایر زندان‌های سائوپائولو بهتر هستند چون فضای بیشتری دارند و علاوه بر این کیفیت غذا هم به شکل قابل توجهی بهتر است. این زندان هیچ شباهتی به سایر مراکز مشابه مانند کاراندیرو که بزرگترین زندان آمریکای جنوبی با بیشتر از 6500 زندانی است یا پدرینیاس که در آن درگیری گروه‌های مختلف یا بیماری‌هایی مانند ایدز رایج است ندارد. 

1139272

روبینیو قرار است 10 روز را در سلولی به مساحت دو متر در چهار متر و به صورت انفرادی سپری کند و پس از آن به محل اقامت سایر زندانیان برده خواهد شد. مساحت این زندان 8400 متر مربع است و ظرفیت حضور 584 زندانی را دارد اما در حال حاضر تنها 434 نفر در آن حضور دارند. این زندان همچنین دارای کتابخانه، باغچه و کلاس درس برای انجام کارهای مشترک است. 

این ستاره سابق رئال مادرید هرگز نتوانست در لالیگا، لیگ برتر و سری آ همان بازیکنی شود که در سانتوس پیش‌بینی می‌شد. روابط بد با مربیان مانند فابیو کاپلو، مارک هیوز و روبرتو مانچینی باعث شد که او بیشتر روی نیمکت قرار بگیرد. 

او پس از دوران حضورش در میلان برای تیم‌هایی مانند گوانگژو اورگرنده، اتلتیکو مینیرو، سیواسپور و باشاک شهیر هم بازی کرد و در سال 2020 بود که در سانتوس از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. روبینیو این فرصت را داشت که به بهترین بازیکن دنیا تبدیل شود اما از آن استفاده کرد و حالا باید تا سال 2033 در زندان باشد تا بدترین روزهای عمرش را تجربه کند.

دیدگاه‌ها