کد خبر : 2012584 | 18 فروردين 1403 ساعت 13:53 | 36.9K بازدید | 18 دیدگاه

پیشنهاد رسانه هلندی

جهانبخش باید جانشین ستاره آژاکس شود

یک رسانه هلندی پیشهاد داد که آژاکس می‌تواند علیرضا جهانبخش را جانشین استیون برگویس کند.

جهانبخش باید جانشین ستاره آژاکس شود

به گزارش "ورزش سه"، قرارداد علیرضا جهانبخش در انتهای این فصل به پایان می‌رسد و فاینورد نیز به کاپیتان تیم ملی اعلام کرده که قرارداد او تمدید نخواهد شد. به همین دلیل، یک رسانه هلندی به باشگاه آژاکس پیشنهاد کرده که این بازیکن را به عنوان جانشین استیون برگویس به خدمت بگیرد.

وب‌سایت onefootball نوشته است: آژاکس باید جدایی استیون برگویس را در تابستان آینده جدی بگیرد. این مهاجم 32 ساله مورد علاقه بشیکتاش است که پیش از این پیشنهاد اولیه خود را به این بازیکن ارائه کرده است. اگر برگویس تابستان آینده این تیم را ترک کند، آژاکس می‌تواند جایگزین او را به صورت رایگان از فاینورد بگیرد: علیرضا جهانبخش.

گزارش SciSports نشان می‌دهد که آژاکس می‌تواند یک مقصد عالی برای ادامه فوتبال ایرانی باشد. جهانبخش کاملا با سبک بازی هجومی آژاکس که می‌تواند از یک وینگر راست اضافی استفاده کند، هم‌خوانی دارد. به‌خصوص اگر برگویس تابستان آینده درها را پشت سر خود ببندد. به محض جدایی این ملی پوش هلندی، شانس جهانبخش برای بازی در ورزشگاه یوهان کرایف نیز به شدت افزایش می‌یابد.

داده‌های آماری Career Advice Tool بر اساس دیتاهای موجود، محاسبه می‌کند که تا چه حد بازیکن و باشگاه با هم تطابق خوبی دارند. این ارزیابی بر اساس معیارهایی از جمله، ارزش انتقال مورد انتظار (ETV)، سبک بازی، سطح و پتانسیل پیش‌بینی شده بازیکن است. عوامل مختلفی مانند امکان پیشرفت، شانس بازی، سبک بازی و شکل‌گیری باشگاه بر نتیجه تأثیر می‌گذارد.

2007737

چرا جهانبخش؟ مهاجم تیم روتردام قراردادش رو به پایان است و با وجود اینکه فاینورد در این قرارداد گزینه تمدید را دارد، اما جهانبخش می‌تواند منتظر کارفرمای جدیدی باشد. این مهاجم بعد از سه سال، دیگر در برنامه‌های باشگاه جایی ندارد چرا که آرن اسلات مرتباً در پست دفاع راست بارت نیوکوپ را به جای جهانبخش در ترکیب قرار می‌دهد.

جهانبخش یکی از بهترین بازیکنان آمستردام نخواهد بود، همانطور که از مهارت 62.5 او نیز مشهود است. برای مقایسه: برگویس در حال حاضر میانگین 67.8 دارد. در حالی که جهانبخش ممکن است تقویت کننده مورد نیاز آژاکس روی کاغذ نباشد، اما با توجه به تزریق کیفی فوری که برای کمک به بازگشت آژاکس به مسیر اصلی ضروری است، آمدن او می‌تواند مزیت دیگری داشته باشد. از آنجایی که جهانبخش می‌تواند خود را در نقش یک بازیکن چرخشی و به عنوان مربی برای بازیکنان جوان جای دهد، آمدن او می‌تواند به پیشرفت بازیکنانی مانند میکا گادتس کمک کند.

2007738

استعداد برتر دیگر، گودتس است که باید در سال‌های آینده روی موقعیتش در جناح راست تمرکز کند. با مربی مانند جهانبخش، گودتس می‌تواند به این بازیکن ایرانی باتجربه که دارای حداقل 83 بازی برای تیم ملی ایران است و همچنین قهرمانی در لیگ هلند را کسب کرده، تکیه کند. بی‌دلیل نیست که جهانبخش در دی کویپ به عنوان یک حلقه مهم در روند تیمی دیده می‌شود.

جهانبخش و استیون برگویس دقیقاً سبک بازی مشابهی دارند. بنابراین علیرضا می‌تواند بازیکنی باشد که توانایی این را دارد تا در کوتاه مدت به آژاکس کمک کند. این بازیکن 30 ساله ایرانی عمدتاً در نقش یک مهاجم داخلی بازی می‌کند، درست مثل برگویس. سبک بازی هر دو یکسان است، بنابراین اضافه کردن جهانبخش برای آژاکس نباید مشکلی ایجاد کند.

دیدگاه‌ها