کد خبر : 2012599 | 18 فروردين 1403 ساعت 14:47 | 10.6K بازدید | 94 دیدگاه

روزبه در اندیشه تاریخ‌سازی

نام اولین گلزن استقلال در سال جدید را حدس بزنید!

روزبه چشمی تنها بازیکن استقلال است که می‌تواند برای دومین بار، اولین گل تیمش را در سال جدید به ثمر برساند.

نام اولین گلزن استقلال در سال جدید را حدس بزنید!

به گزارش "ورزش سه"، استقلال امروز نخستین بازی خود در سال ۱۴۰۳ را مقابل مس رفسنجان برگزار می‌کند. شاگردان جواد نکونام امیدوار هستند که سال نو را با کسب سه امتیاز حساس این مسابقه آغاز کنند تا علاوه بر حفظ صدر نشینی، امیدوار باشند رقبای مستقیم و اصلی آنها، یعنی پرسپولیس، تراکتور و سپاهان، در بازی‌های فردا و پس فردا مقابل رقبا متوقف شده و آنها فاصله خود را در صدر جدول افزایش دهند.

آبی‌ها امروز در شرایطی برابر مس رفسنجان قرار می‌گیرند که این تیم توانست در جام حذفی از سد آبی پوشان عبور کرده و آنها را از دور مسابقات کنار بزند. به همین دلیل استقلالی‌ها امروز کار سختی مقابل حریف قدرتمند خود دارند و در تلاش هستند که بتوانند دروازه حریف خود را باز کرده تا در نهایت برنده از زمین خارج شوند.

2007761

یکی از نکات جالب دیدار امروز می‌تواند زننده نخستین گل استقلال در سال جدید باشد. چنانچه حامد لک نتواند مقابل شاگردان نکونام کلین‌شیت کند و دروازه او باز شود، بازیکنی که موفق به گلزنی شود در واقع اولین گل استقلال در سال ۱۴۰۳ را به ثمر رسانده است.

در میان بازیکنان فعلی استقلال، روزبه چشمی تنها بازیکنی است که این شانس را دارد تا بتواند برای دومین بار، نخستین گل استقلال در سال جدید را به ثمر برساند. این بازیکن در لیگ نوزدهم و پس از همه گیری ویروس کرونا، در نخستین بازی فوتبال ایران در سال ۱۳۹۹ توانست گل نخست استقلال در دیدار برابر فولاد را وارد دروازه این تیم کند.

2007759

جایی که جواد نکونام به عنوان سرمربی خوزستانی‌ها روی نیمکت این تیم نشسته بود و در دقایق پایانی بازی، مجتبی نجاریان گل پیروزی تیمش را وارد دروازه حسینی کرد تا فولاد دو بر یک برنده از زمین خارج شود. مسابقه جنجالی که با 9 نفره شدن استقلال و اخراج فرهاد مجیدی، سرمربی آن زمان آبی پوشان همراه شد.

سال گذشته مهدی قایدی در دیدار برابر ذوب آهن اولین گل استقلال در سال ۱۴۰۲ را به ثمر رساند در دو سال قبل از آن نیز محمد دانشگر و فرشید اسماعیلی به ترتیب برابر سپاهان و الاهلی عربستان توانسته بودند اولین گل‌های استقلال در سال جدید را به ثمر برسانند. باید دید امسال این قرعه به نام چه بازیکنی خواهد خورد تا اولین گل استقلال در سال جدید را به ثمر برساند.

2007760

در زیر نگاهی می‌اندازیم به زنندگان نخستین گل استقلال در سال‌های گذشته:

1402: مهدی قایدی - ذوب‌آهن 
1401: محمد دانشگر - سپاهان
1400: فرشید اسماعیلی - الاهلی
1399: روزبه چشمی - فولاد
1398: علی کریمی - الهلال
1397: جابر انصاری - نفت تهران
1396: محسن کریمی - فولاد
1395: میثم مجیدی - استقلال خوزستان
1394: رضا عنایتی - فولاد
1393: محمد قاضی - الجزیره
1392: فرزاد حاتمی - سپاهان
1391: محسن یوسفی - ذوب‌آهن
1390: آرش برهانی - پرسپولیس
1389: فرهاد مجیدی - الغرافه
1388: آرش برهانی - ملوان

دیدگاه‌ها