کد خبر : 2012749 | 18 فروردين 1403 ساعت 23:45 | 17.2K بازدید | 19 دیدگاه

رویای قهرمانی با گلرهای دوم!

پرسپولیس و سپاهان در موقعیت سیتی و لیورپول

به نظر می‌رسد شرایط سپاهان و پرسپولیس در راه قهرمانی لیگ برتر تا حدودی شبیه منچسترستی و لیورپول باشد.

پرسپولیس و سپاهان در موقعیت سیتی و لیورپول

به گزارش ورزش سه، مصدومیت سخت علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند دو دروازه‌بان ملی پوش دو تیم مدعی قهرمانی لیگ برتر مهمترین اتفاق در شروع دوباره این رقابت‌ها در سال جدید خواهد بود.

بیرانوند و نیازمند جزو بازیکنان اصلی و شاخص تیم‌های خود بودند و در راه رسیدن به قهرمانی یا ادامه کورس تنگاتنگ با استقلال دو عنصر مهم و تعیین کننده به حساب می‌آیند که حالا غیبت‌شان می‌تواند پرسپولیس و سپاهان را با مخاطراتی مواجه کرده و یک دل نگرانی بزرگ برای هواداران هر دو تیم باشد.

2005959

اما مشابه چنین شرایطی را دو تیم مدعی قهرمانی لیگ برتر انگلیس هم برخوردارند و آنها نیز با توجه به مصدومیت‌های دروازه‌بان‌های اصلی خود در راه قهرمانی و کورس جانانه هفته‌های پایانی دل به درخشش دروازه‌بان‌های دوم خود بسته‌اند.

آلیسون بکر و ادرسون دو دروازه‌بان شاخص برزیلی سرخ‌های آنفیلد و آبی‌های شهر منچستر دوران مصدومیت خود را می‌گذرانند و همه چشم ها به نمایش کوئنین کلهر ایرلندی در لیورپول و اشتفان اورتگا آلمانی- اسپانیایی در سیتی دوخته شده است همان طور که حالا نیما میرزازاد در سپاهان و امیررضا رفیعی در پرسپولیس نقش بسیار پررنگ‌تری نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند.

2008012
رفیعی گلر دوم پرسپولیس که فردا وظیفه بزرگی بر عهده دارد

البته آمار و رزومه فصل جاری این چهار گزینه تفاوت‌هایی با هم دارد تا نشان دهد لیورپول کمتر از سیتی باید بترسد چرا که دروازه بان دوم این تیم در طول فصل آبدیده شده و کم تجربه نیست همان طور که در تیم سپاهان دروازه بانی 27 ساله  فیکس شده که سابقه چند فصل حضور در لیگ برتر را دارد و این طرف در پرسپولیس گلر در چهار تا شش بازی آینده تیمش به میدان خواهد رفت که تا قبل از این تنها یک بازی رسمی برای تیم خود انجام داده است.

اواخر بهمن ماه سال گذشته بود که آلیسون بکر دروازه‌بان شماره یک لیورپول مصدوم شد و کلهر جای او را گرفت اما قبل از آن نیز این دروازه بان در شش بازی مرحله گروهی لیگ اروپا و مسابقات لیگ اتحادیه به میدان رفته بود در حال حاضر این دروازه بان ایرلندی 22 بازی برای تیمش انجام داده که 9 تا از آنها در لیگ برتر بوده و 7 تا از این مسابقات بعد از مصدومیت شدید بکر انجام شده است.

9 بازی در لیگ برتر، 7 بازی در لیگ اروپا، دو تا در جام حذفی و شش تا در لیگ اتحادیه باعث شده تا این دروازه بان تا الان 2220 دقیقه در میدان باشد و چندان شبیه دروازه بان های ذخیره به چشم نیاید.
در منچسترسیتی اوضاع کمی متفاوت است اما گواردیولا هم می‌تواند به اورتگا امیدوار باشد.

از مصدومیت ادرسون دروازه بان اصلی سیتیزن‌ها چیزی حدود یک ماه می گذرد اما اورتگا حالا سابقه 5 بازی در لیگ برتر انگلیس، یک بازی در جام خیریه، دو بازی جام حذفی و دو دیدار لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارد و می تواند در ادامه راه هم به کار تیمش بیاید.

در اینجا و در فوتبال ایران سپاهان و پرسپولیس هم باید در ادامه راه با دروازه‌بان‌های دوم خود برای قهرمانی بجنگند هر چند شرایط میرزازاد و رفیعی قابل مقایسه نیست.

میرزازاد که دومین مقطع حضورش در سپاهان را پشت سر می گذارد سابقه بازی با نساجی، ملوان و صنعت نفت در این رده را دارد اما رفیعی که از تیم امید باشگاهش به تیم اصلی رسیده از تیرماه سال گذشته تا الان  شاید چیزی حدود بیست بازی تدارکاتی در زمین بوده (حداقل یک نیمه) اما  تنها در یک مسابقه رسمی که همین چند هفته قبل مقابل ذوب آهن در فولادشهر برگزار شد حضور داشته و حالا باید در چهار تا شش بازی بعدی تیمش از دروازه پرسپولیس محافظت کند.

2008009
نیما میرزازاد دروازه‌بان دوم سپاهان

با توجه به این شرایط در دیدارهای پیش رو نگاه‌ها بیشتر از قبل به نیازمند و رفیعی دوخته خواهد شد و اگر آنها قادر به این باشند که تیمشان را در کورس نگه دارند غیبت بیرو و نیازمند به چشم نخواهد آمد همان طور که شاید در لیورپول و سیتی، هواداران این دو تیم درباره زمان بازگشت آلیسون و ادرسون زیاد سوال نکنند.

دیدگاه‌ها