کد خبر : 2012803 | 19 فروردين 1403 ساعت 02:32 | 37.9K بازدید | 13 دیدگاه

بعد از چهل سال: بیلبائو قهرمان کوپا دل ری شد

اتلتیک بیلبائو با پیروزی ۴-۲ مقابل مایورکا در ضربات پنالتی پس از ۴۰ سال قهرمان کوپا دل ری شد.

بعد از چهل سال: بیلبائو قهرمان کوپا دل ری شد

به گزارش "ورزش سه"، در فینال مسابقات جام حذفی اسپانیا یا همان کوپا دل ری، اتلتیک بیلبائو و مایورکا، به مصاف همدیگر رفتند. در این دیدار مایورکا در نیمه اول پیش افتاد اما اتلتیک بیلبائو در ابتدای نیمه دوم بازی را مساوی کرد. این تساوی ۱-۱ تا پایان دو نیمه وقت‌های اضافه هم ادامه داشت اما در نهایت در ضربات پنالتی شاگردان ارنستو والورده به پیروزی رسیدند و قهرمانی‌شان را جشن گرفتند.

بازی را اتلتیک بیلبائو که با شکست اتلتیکو مادرید به فینال رسیده بود بهتر آغاز کرد اما درنهایت در دقیقه ۲۱ دنیل رودریگز در شلوغی محوطه جریمه روی پاس رایلو به توپ رسید و بازی را ۱-۰ کرد.

2008109

در ادامه بیلبائو دوباره بازی را در دست گرفت و چندین بار به محوطه جریمه حریف نزدیک شد اما در گلزنی ناکام ماند. در دقیقه ۳۹ نیکو ویلیامز دروازه را باز کرد اما پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفت تا نیمه اول با برتری مایورکا به اتمام برسد.

در ابتدای نیمه دوم بیلبائو به گل مساوی رسید. روی غفلت بازیکنان مایورکا، نیکو ویلیامز با یک توپ‌گیری عالی در میانه میدان به سمت محوطه جریمه رفت. او در آنجا سانست را پیدا کرد و توپ را به او سپرد و این بازیکن موفق شد بازی را به تساوی بکشد.

2008110

در ادامه سرعت بازی افت کرد و هیچکدام از دو تیم موفق به خلق حمله نشدند تا اینکه در دقیقه ۶۸ ضربه خوب سانچز با اختلاف کمی از بالای دروازه بیلبائو به بیرون رفت.

در ادامه نوبت به بیلبائو رسید که دروازه حریف را تهدید کند. در دقیقه ۷۸ ضربه خطرناک گوروستا از خارج محوطه جریمه به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

دقایق پایانی نیمه دوم بدون تلاش خاصی از سمت دو تیم دنبال شد، چرا که حساسیت بازی باعث شده بود آنها احتیاط بیشتری کنند و در لحظات پایانی هجومی بازی نکنند.

این شرایط باعث شد که بازی به وقت‌های اضافه برود. در این ۳۰ دقیقه هر دو تیم موقعیت‌هایی داشتند و بازی پایاپای دنبال شد اما مانند دقایق پایانی نیمه دوم توپی از خط دروازه‌ها گذر نکرد تا بازی به ضربات پنالتی برود.

در پنالتی‌ها رائول گارسیا، ایکر مونیاین، میکل وسگا و الکس برنگوئر از بیلبائو پنالتی‌هایشان را تبدیل به گل کردند اما از مایورکا فقط ودات موریقی و آنتونیو سانچز موفق به گل کردن ضربات پنالتی‌شان شدند و مانو مورلانس و نمانیا رادونیچ پنالتی‌هایشان را از دست دادند تا اتلتیک بیلبائو با پیروزی ۴-۲ در ضربات پنالتی قهرمانی جام حذفی را به دست بیاورد.

2008111

این بیست و چهارمین قهرمانی بیلبائو در کوپا دل ری است. آنها برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته (آخرین قهرمانی در ۱۹۸۴) موفق به کسب این عنوان شدند.

دیدگاه‌ها