کد خبر : 2012836 | 19 فروردين 1403 ساعت 11:49 | 40.5K بازدید | 60 دیدگاه

نفس‌ها حبس در سینه

وداع کلوپ با اولدترافورد: دشمنت را خاک کن!

لیورپول امروز در بزرگترین بازی فوتبال انگلیس به خانه منچستریونایتد خواهد رفت. آخرین دربی کلوپ و دیداری انتقامی که تحت هر شرایطی باید در آن پیروز شود.

وداع کلوپ با اولدترافورد: دشمنت را خاک کن!

به گزارش "ورزش سه"، امروز در اولدترافورد شاهد حساس‌ترین بازی این هفته فوتبال انگلیس خواهیم بود. دربی شمال غرب انگلیس که به آن دربی انگلیس نیز لقب داده‌اند. رویارویی دو تیمی که مهم نیست در چه جایگاهی باشند، همواره و تحت هر شرایطی پرتنش و جذاب است.

2002619

بیش از یک دهه است که یونایتد از سطح قهرمانی دور بوده ولی لیورپول درست نقطه مقابل این تیم قرار داشته و همواره یک پای قهرمانی است. امسال نیز شرایط مشابه است و لیورپول برای قهرمانی می‌جنگد و یونایتد تلاش دارد سهمیه لیگ اروپا را کسب کند.

بازی امشب از یک جهت دیگر نیز مهم است، این آخرین حضور یورگن کلوپ در اولدترافورد به عنوان مربی لیورپول خواهد بود.

سرمربی آلمانی که در ماه ژوئن نیمکت آنفیلد را ترک می‌کند، در برابر شیاطین سرخ، بزرگترین رقیب تاریخی قرمزها، 7 پیروزی کسب کرده، 8 بار متوقف شده و و 5 بار نیز شکست خورده است.

2008151

این یکشنبه روزی است که یورگن کلوپ حداقل در این مرحله از دوران حرفه‌ای خود، با اولدترافورد و منچستریونایتد خداحافظی می‌کند. سرمربی سرخپوشان که از اکتبر 2015 هدایت این تیم را برعهده داشت، ابتدای دی ماه، اعلام کرد که در پایان فصل از لیورپول خواهد رفت و امروز او آخرین منچستریونایتد - لیورپول را پیش رو دارد، بزرگترین نبرد کلاسیک تاریخ فوتبال انگلیس.

این یک مسابقه حیاتی است، نه تنها به دلیل عامل احساسی برخورد دو تیم بلکه از این جهت که لیورپول می‌خواهد انتقام خود را از بزرگترین رقیبش بگیرد. یونایتدی که در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی (4-3 در وقت اضافه) آنها را حذف کرد. از سوی دیگر لیورپول باید این بازی را ببرد تا بار دیگر به صدر جدول لیگ برگردد.

2002618

شاگردان یورگن کلوپ امروز به مصاف منچستریونایتد زخم خورده خواهند رفت. شیاطین سرخ پس از شکست روز پنجشنبه مقابل چلسی در یک بازی غیرقابل پیش‌بینی (4-3) به بازی با لیورپول رسیده‌اند. قرمزهای آنفیلد هم برای به دست آوردن دوباره صدر جدول به پیروزی دارند، آنها اکنون با یک امتیاز کمتر از آرسنال در رده دوم قرار دارند. یونایتد اریک تن هاخ نیز با 23 امتیاز کمتر از صدرنشین در رده ششم قرار دارد.

2008150

در مورد نحوه عملکرد کلوپ مقابل منچستریونایتد از زمان حضورش روی نیمکت لیورپول، تاریخ می‌گوید که از 20 باری که او مقابل تیم اولدترافورد قرار گرفته، سرمربی آلمانی 7 بازی را برده، 8 تساوی و 5 شکست نیز داشته است. از این 5 شکست، 4 شکست در "تئاتر رویاها"، بوده و تنها یک شکست در آنفیلد (در اولین بازی کلوپ لیورپول مقابل "شیاطین سرخ"، 0-1 در 17 ژانویه 2016).

شکست 4-3 در وقت اضافه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی که در 17 مارس برگزار شد برای لیورپول بسیار دردناک بود. همچنین در این فصل، بازی رفت دو تیم 0-0 در آنفیلد تمام شد. اما کلوپ را در دربی انگلیس همیشه با برتری 7-0 مقابل منچستریونایتد به یاد خواهند آورد. پیروزی بزرگ و تاریخی که در 5 مارس 2023 در آنفیلد حاصل شد.

2008152

کلوپ با پنج سرمربی رقیب دیرینه‌اش مواجه شده است: لوئیس فن خال، ژوزه مورینیو، اوله گونار سولسشر، رالف رانگنیک و اریک تن هاخ. با این حال، عملکرد کلوپ مقابل یونایتد متوسط بوده است.

سرمربی قرمزها شکست‌های تحقیرکننده 7-0، 4-0 و 5-0 را رقم زده و همچنین در سال 2016، منچستریونایتد را از لیگ اروپا حذف کرده است. اگر چه سرمربیان قرمزهای اولدترافورد نیز بازی‌های خوبی مقابل او به ثبت رسانده‌اند اما نتایج کلوپ عواقب بزرگ‌تری به دنبال داشته است. 

2008153

ترکیب احتمالی دو تیم:

منچستریونایتد: اونانا، دالوت، کامبوالا، مگوایر، ون بیساکا، ماینو، برونو، مک تامینی، آنتونی، گارناچو و هویلوند.

لیورپول: کلهر، رابرتسون، فن دایک، کوناته، بردلی، اندو، مک آلیستر، سوبوسلای، صلاح، دیاز و نونیز.

دیدگاه‌ها