کد خبر : 2012909 | 19 فروردين 1403 ساعت 16:16 | 36.2K بازدید | 38 دیدگاه

ناگلزمان یا مورینیو جای توخل

انقلاب تابستانی در بایرن: مونیخ زیر و رو می‌شود

در حالی که دو ماه تا پایان فصل باقی مانده، بایرن تنها در لیگ قهرمانان زنده است و مدیر باشگاه تایید کرد که شاهد تغییرات زیادی در تیم خواهیم بود.

انقلاب تابستانی در بایرن: مونیخ زیر و رو می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، بایرن در یازده سال گذشته با مشت آهنین بر بوندسلیگا مسلط بوده است. فصل گذشته آنها در آخرین بازی و به لطف تساوی بروسیا دورتموند (صدرنشین قبل از شروع روز آخر) مقابل ماینتس، قهرمانی را به دست آوردند، با این حال، این فصل آنها نتوانسته‌اند در برابر بایرلورکوزن بایستند. در فاصله 6 بازی باقی مانده تا پایان لیگ، لورکوزن با 16 امتیاز اختلاف پیشتاز است.

دیروز مقابل هایدنهایم، باشگاه باواریایی هفتمین شکست فصل خود را در بوندسلیگا متحمل شد، چیزی که از فصل 12-2011 که بروسیا دورتموند قهرمان لیگ شد، اتفاق نیفتاده بود. بایرن که در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی آلمان توسط یک دسته سومی حذف شد، فقط لیگ قهرمانان اروپا را برای نجات فصلی که در حال حاضر شکست خورده به نظر می‌رسد، دارد.

2008243

مکس ابرل، مدیر ورزشی جدید، انقلاب را تایید کرد

پس از شکست مقابل اف سی هایدنهایم در حالی که بایرن ابتدا با دو گل پیش افتاده بود، مکس ابرل، مدیر ورزشی بایرن، در مورد برنامه‌ریزی هیئت مدیره برای فصل آینده و اینکه آیا تغییر ساختاری در تیم انجام خواهد شد، تردید نکرد: «بله، زیرا چیزهای زیادی وجود دارد که باید تغییر کند.»

با این حال کریستوف فروند و ابرل هر دو تایید کردند که بایرن قرار نیست فورا توماس توخل را اخراج کند. علاوه بر این، آنها اطمینان داده‌اند که سرمربی آلمانی در بازی بعدی باشگاه باواریایی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل آرسنال روی نیمکت در ورزشگاه امارات خواهد نشست.

2008242

تردیدها به توخل بیش از هر زماند دیگر

دیدی هامان، بازیکن سابق بایرن و تیم ملی آلمان، هفته قبل و بلافاصله پس از شکست مقابل بروسیا دورتموند، خواستار جدایی توخل شده بود: «مدیریت بایرن باید از خود بپرسد که آیا در هفته‌های آینده بهترین تصمیم، ادامه کار با توماس توخل است؟ شاید بهتر باشد او زودتر برکنار شود.»

اسطوره فوتبال آلمان، لوتار ماتئوس نیز پس از شکست مقابل هایدنهایم به شدت از سرمربی آلمانی انتقاد کرد: «نتیجه خیلی چیزها را می‌گوید. توماس توخل نمی‌تواند به هدایت تیم ادامه دهد. کنفرانس‌های مطبوعاتی و اظهارات عجیبی از او می‌بینیم. به همین دلیل است که من تصور می‌کنم واکنش بایرن در 24 یا 48 ساعت آینده را شاهد باشیم. تیم نیاز به تغییر دارد و توخل نمی‌تواند ادامه دهد.»

به نقل از روزنامه آلمانی "بیلد"، در صورتی که بایرن در نهایت تصمیم به برکناری توخل بگیرد، باشگاه باواریایی باید 10 میلیون یورو به این مربی بدهد. در واقع، آنها در فصل گذشته به یولیان ناگلزمن نیز حدود 24 میلیون یورو غرامت دادند.

2008244

بدون مربی برای فصل آینده

از آنجایی که بایرن در بیانیه‌ای در 21 فوریه اعلام کرد که توماس توخل در پایان فصل این باشگاه را ترک خواهد کرد، هیئت مدیره همچنان در حال بررسی نامزدها برای نیمکت تیم آلمانی در فصل آینده است. ناگلزمن، رانگنیک، زیدان، مورینیو و دی زربی از جمله گزینه‌های مدیریت ورزشی هستند.

کریستوف فروند در مصاحبه‌ای قبل از بازی مقابل اف سی هایندهایم در اسکای اسپورت اذعان کرد که ما در حال مذاکره هستیم و می‌خواهیم مربی‌ای پیدا کنیم که بتوانیم بیشتر از مربیان سال‌های اخیر با او وقت بگذرانیم. 

اگرچه مدیر ورزشی مایل به صحبت در مورد مربی خاصی نبود، اما از آلمان به این نکته اشاره می‌کنند که ناگلزمن کسی است که علی‌رغم اخراج از باشگاه باواریایی در مارس 2023، مربی بعدی بایرن است.

بر اساس اطلاعات "بیلد"، ناگلزمن برای بازگشت به بایرن آماده است، اگرچه در آلمان ورود ژوزه مورینیو را نیز منتفی نمی‌دانند. 

حتی دیدی هامان خواستار جذب این مربی پرتغالی شده است: «مربیان زیادی در بازار وجود دارند، اما من به مورینیو فکر می‌کنم. شما می‌توانید در مورد او هر چه می‌خواهید فکر کنید، اما در چلسی بازیکنان او را می‌خواستند. او مردی استثنایی است.»

زین‌الدین زیدان، روبرتو دی زربی و رالف رانگنیک دیگر نام‌هایی هستند که هیئت مدیره در فهرست خود دارد. با این حال باید تا تابستان منتظر بمانیم تا ببینیم تیم باواریایی در نهایت چه کسی را انتخاب می‌کند.

دیدگاه‌ها