کد خبر : 2012997 | 19 فروردين 1403 ساعت 22:59 | 10.4K بازدید | 39 دیدگاه

افشاریان: شاید سه بازی و شاید هم بیشتر!

حضور احتمالی VAR در دیدارهای پایانی لیگ 23

خداداد افشاریان درباره ضعیت داوری فوتبال ایران و شرایط استفاده از دستگاه‌های VAR صحبت کرد.

حضور احتمالی VAR در دیدارهای پایانی لیگ 23

به گزارش "ورزش سه"، خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فوتبال ایران، به عنوان ناظر بازی دیدار پیکان و استقلال خوزستان در ورزشگاه پاس قوامین حضور داشت و درباره شرایط داوری این دیدار گفت: من خودم مسئول داوری بودم، چون که این بازی در پایین جدول بود و حساس بود تشخیص دادم که خودم اینجا باشم و یک داور باتجربه‌ را برای این بازی انتخاب کردم. در مورد صحنه‌ها یا اینکه آیا پنالتی درست بود یا نبود صحبت نمی‌کنم چون فیلم بازی به دست من هم نرسیده و من از بالا بازی را پوشش داده بودم. شاید در آینده نسبت به رفتار این داور با توجه به تیم آنالیزی که وجود دارد، اقدام کنیم و ان‌شاءالله که هیچ تیمی در این بازی از داوری متضرر نشده باشد.

او در اشاره به وضعیت قضاوت در بازی‌های دیدارهای گذشته تاکید کرد: من با احترام به تمام عزیزانی که هم در استقلال و هم در مس رفسنجان هستند، چون بازی‌های ما فردا هم ادامه دارد و مدعیان فردا بازی دارند و همچنین فیلم بازی را آنالیز نکرده‌ایم، نسبت به هیچ صحنه اظهار نظر نخواهیم کرد و بعد از بازی‌های فردا تیم آنالیز تشخیص می‌دهد که چه چه صحنه‌هایی رخ داده و فردای آن ابلاغ خواهیم کرد.

او ادامه داد: داور امروز، داور فیفا بود و ۱۰ سال هم جا دارد. پختگی او خیلی به ما کمک کرد. تشخیص کمیته داوران است که چه داوری حضور پیدا کند. پسر من هنوز در لیگ قضاوت نکرده و آقای امیر عرب‌براقی هم هفته گذشته بازی سپاهان و تراکتور بود، پس در نتیجه تشخیص و انتخاب داور بر عهده ماست.

رئیس کمیته داوران فوتبال ایران در اشاره به وضعیت ورود VAR توضیح داد: من نسبت به صحبتی که در قبل درباره این موضوع کردم، عذرخواهی می‌کنم و بحثی در مورد آن نیست. انقدر شهامت دارم که بگویم اگر درست نکرده باشند، عذرخواهی کنم. بحث دوم این است ما در پلن‌ بعدی، باید فردا ۱۶ داورمان را به فیفا برای آموزش اعلام کنیم تا در زمین لایسنس بگیرند و در اسرع وقت این اتفاق خواهد افتاد. نسبت به کاربرد دستگاه‌ها، شاید ۳ بازی و شاید هم بیشتر با VAR برویم اما اگر فیفا اجازه بدهد. آن چیزی که من از وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال می‌بینم، مصمم هستند این اتفاق بیفتد و ما با پولش هیچ مشکلی نداریم. منتها با وجود تحریم‌ها شرکت با ما یک مقدار کم و زیاد رفتار می‌کند. شاید هم در فینال جام حذفی این اتفاق بیفتد.

دیدگاه‌ها