کد خبر : 2013026 | 20 فروردين 1403 ساعت 00:51 | 42.3K بازدید | 6 دیدگاه

تصمیم جنجالی ناظم الشریعه پیش از جدال با ایران؛

جدایی ناگهانی سرمربی ایرانی تیم ملی کویت

در فاصله ده روز تا آغاز جام ملت‌های آسیا 2024، سیدمحمد ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال کویت و تمامی دستیاران ایرانی‌اش، پس از جلسه فوری با مسئولان فدراسیون فوتبال کویت، تصمیم به جدایی گرفتند.

جدایی ناگهانی سرمربی ایرانی تیم ملی کویت

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال کویت با هدایت سیدمحمد ناظم الشریعه، سرمربی اسبق تیم ملی، روز گذشته در دیداری دوستانه به مصاف میانمار رفت که به رغم گلزنی احمد الفارسی و بهترین بازیکن این تیم عبدالرحمن الطویل، به شکل عجیبی نتیجه را چهار بر دو به حریف گمنام واگذار کرد. این شکست، جرقه‌ای بود برای جدایی ناظم الشریعه و آتش اختلافاتش با فدراسیون فوتبال کویت که جلسه‌ای فوری را بین آن‌ها در تایلند به همراه داشت‌ و در نهایت ناظم الشریعه تصمیم گرفت در فاصله ده روز تا آغاز جام ملت‌های آسیا 2024، به همراه دستیاران ایرانی‌اش از تیم ملی فوتسال کویت جدا شوند.

سرمربی سابق تیم ملی، در طول یک سال حضورش روی نیمکت کویت، نایب قهرمانی مسابقات عرب‌کاپ و همچنین صعود به عنوان تیم نخست از مقدماتی جام ملت‌های آسیا را برای فوتسال کویت به ارمغان آورد و نقطه عطف این دوران، پوست‌اندازی و جوانگرایی‌ای بود که این مربی در تیم ملی فوتسال کویت ایجاد کرد. رنسانس بزرگ ناظم الشریعه در کویت، سطح توقعات اعضای فدراسیون این کشور را به قدری بالا برد که آن‌ها از مربیان ایرانی خود قول صعود به جام جهانی را خواستار شدند. در حالی که تیم ملی فوتسال کویت در گروه مرگ جام ملت‌های آسیا جای گرفته است و برای صعود به مرحله حذفی، باید با تیم‌های ملی ایران، افغانستان و بحرین رقابت کنند.

2008489

شکست مقابل میانمار باعث شد تا برخی از بازیکنانی کویتی نسبت به تمرینات سخت و فشرده ناظم الشریعه اعتراض داشته باشند و به مدیر تیم ملی این کشور اعلام نمایند که توانایی کنار آمدن با فلسفه وخواسته‌های مربیانی ایرانی را ندارند. همین مسئله باعث شد تا با توجه به سطح توقعات مدیران فدراسیون فوتبال کویت و همچنین کیفیت فنی نه چندان بالای بازیکنان، ناظم الشریعه تصمیم بگیرد از تیم ملی کویت جدا شود.

تیم ملی فوتسال کویت، فردا جدالی دوستانه را مقابل تیم ملی تایلند خواهد داشت که بنا به درخواست سیدمحمد ناظم الشریعه از محمد هاشم‌زاده یکی دیگر از مربیان ایرانی که به تازگی به عنوان سرمربی امیدها مشغول به کار شده است، تنها برای بازی فردا روی نیمکت کویت خواهد نشست.

2008490

جدایی ناظم الشریعه از کویت، معادلات و نقشه‌ها برای نبرد تمام ایرانی‌ در جام ملت‌های آسیا را بر باد داد تا جذابیت این رقابت‌ها برای علاقه‌مندان به فوتسال در ایران کاهش پیدا کند. اگرچه قطع همکاری ناظم با تیم ملی کویت، خبر خوشی برای تیم ملی فوتسال ایران خواهد بود و آنها، یکی از رقیبان ایران، کار سختی برای پیدا کردن خود در فاصله کم تا جام ملت‌ها دارد.

سرمربی جدید تیم ملی فوتسال کویت، پس از پایان مسابقه دوستانه با تیم ملی تایلند از سوی فدراسیون این کشور اعلام خواهد شد. همچنین ناظم الشریعه و دستیارانش، فردا (دوشنبه) عازم ایران می‌شوند.

دیدگاه‌ها