کد خبر : 2013099 | 20 فروردين 1403 ساعت 12:56 | 53K بازدید | 24 دیدگاه

اعتراض شدید به داوری پورتو - گیمارش

کارشناسی دو پنالتی احتمالی روی طارمی

کارشناسان داوری پرتغال نظرات متفاوتی درخصوص صحنه‌های مشکوک پنالتی به روی مهدی طارمی دارند.

کارشناسی دو پنالتی احتمالی روی طارمی

به گزارش "ورزش سه"، پورتو شب گذشته در میان ناباوری همگان، در استادیوم خانگی خود برابر ویتوریا گیمارش تن به شکست داد. مهدی طارمی پس از مدت‌ها برای تیمش به میدان رفت و در دو صحنه نیز جنجال‌ساز شد.

بازیکن ایرانی اژدها ابتدا در دقیقه 74 برای زدن ضربه سر به هوا بلند شد که پس از برخورد با گلر میهمان روی زمین افتاد. او در وقت‌های تلف شده نیز هنگام عبور از میان دو مدافع ویتوریا گیمارش سرنگون شد.

2008594

هواداران پورتو با انتشار ویدیوهای این دو صحنه در فضای مجازی، اعتقاد داشتند که به روی طارمی حداقل یک خطای پنالتی رخ داده است اما داور مسابقه چنین نظری نداشت.

با این حال، کارشناسان داوری روزنامه‌های معروف پرتغالی نظرات متفاوتی در این خصوص دارند. ژرژ کوروآدو از اوجوگو اعتقاد دارد صحنه اول به روی طارمی پنالتی شده اما دوارته گومز کارشناس داوری و تحلیلگر ثابت روزنامه آبولا به بررسی این دو صحنه پرداخته و نظرات او باب میل هواداران پورتو نیست و او می‌گوید که در هر دو صحنه، داور بهترین تصمیم را گرفته است.

دوارته گومز از آبولا می‌گوید: دقیقه 74 وارلا سعی کرد توپ را قطع کند و با این هدف به هوا پرید ولی به توپ دست نزد. طارمی هم همین کار را کرد و موفق شد توپ را بزند، با این تفاوت که این کار را در یک پرش به عقب روی دروازه‌بان گیمارش انجام داد. خطای مهاجم مشخص است.

2008595

دوارته گومز درباره صحنه دوم نیز می‌گوید: دقیقه 4+90 طارمی سعی کرد بین بوروکویچ و تیاگو سیلوا عبور کند. در حین انجام این کار، پای چپ خود را با پای راست مدافع ویتوریا کوبید و سپس به زمین خورد. هیچ وقت هیچ تخلفی از جانب مدافعان صورت نگرفت. داور نیز تصمیم درستی گرفت.

اما در سمت مقابل ژرژ کوروآدو کارشناس داوری اوجوگو درباره صحنه اول برخورد طارمی و گلر ویتوریا گفت: طارمی اول به توپ رسید و به آن ضربه زد. برونو وارلا دیرتر وارد صحنه شد و با او برخورد کرد. اگر خطایی هم رخ داده، از سوی دروازه‌بان ویتوریا بوده است.

2008596

دیدگاه‌ها