کد خبر : 2013109 | 20 فروردين 1403 ساعت 13:34 | 1.4K بازدید | 2 دیدگاه

اصفهان میزبان مسابقات جهانی زورخانه‌ای شد

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: نخستین دوره مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای اواخر اردیبهشت‌ به‌ میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

اصفهان میزبان مسابقات جهانی زورخانه‌ای شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهرعلی باران‌چشمه اظهار داشت: بنا داریم پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، در جهت ترویج فرهنگ ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی اقدامات خوبی صورت بگیرد. سال گذشته مسابقات جهانی کشتی پهلوانی در شهر تبریز و با حضور 12 کشور برگزار شد و سال جاری تصمیم داریم تا اواخر اردیبهشت‌ مسابقات جهانی زورخانه‌ای را برگزار کنیم و میزبانی برگزاری این مسابقات را هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان برعهده گرفته است که اداره‌کل ورزش و جوانان و شهرداری استان اصفهان به‌همراه فولاد مبارکه از این رویداد حمایت خواهند کرد.

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای تصریح کرد: ورزش زورخانه‌ای متعلق به کشورمان و اعتقاد همه مردم جهان نیز همین است و باید اقداماتی انجام دهیم تا تورنمنت خوبی را برگزار کنیم. در جهت ترویج این ورزش، فدراسیون جهانی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را با حمایت وزارت ورزش‌ و فدراسیون ملی راه‌اندازی کردیم.

وی گفت: در سال‌های اخیر مسابقات جهانی برگزار نشده بود و در حال تلاش هستیم پس از برگزاری اجلاس در تهران با بررسی راهکارهای توسعه ورزش زورخانه‌ای، 45 کشور را از قاره‌های مختلف به تهران دعوت کنیم تا در سمینار دو روزه شرکت کنند. در حال بررسی هستیم و تلاشمان برای حضور اکثر کشورها است، اما از آنجا که چند سالی می‌شود این مسابقات برگزار نشده است، به برنامه‌ریزی نیاز دارد و مشارکت کشورها برای حضور در این مسابقات می‌تواند به بزرگ بودن رویداد جهانی کمک کند.

دیدگاه‌ها