کد خبر : 2013303 | 21 فروردين 1403 ساعت 11:41 | 28.2K بازدید | 42 دیدگاه

ضرر دو میلیون یورویی استقلال در کیس محبی و سانتاکلارا

خطیر و توضیح بزرگترین سوء مدیریت استقلال!

مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام کرد که تمام مسائلی که برای کسب مجوز حرفه‌ای باید انجام می‌شده، از سمت این باشگاه صورت گرفته است.

خطیر و توضیح بزرگترین سوء مدیریت استقلال!

به گزارش ورزش سه، علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال در گفتگو با خبرنگاران از وضعیت پرداختی این باشگاه به سانتاکلارا در مسیر کسب مجوز حرفه‌ای گفت: تنها گرفتاری ما بحث سانتاکلارا بود که با اینکه در رای فیفا که به نفع ما صادر شد، متاسفانه باشگاه سانتاکلارا در دادگاه CAS مدرکی را افشا کرد که ما فیش‌های جعلی فرستاده بودیم. غم انگیز اینجاست که عدد تقریبا ۲۵۰ هزار یورویی، ۲۶۰ هزار یورو به باشگاه برای محمد محبی پرداخت کردیم و ۱۴۰ هزار آخر فیش جعلی بود. ۲۶۰ هزار یورو دادیم و باشگاه سانتاکلارا می‌گوید باید ۵۰۰ هزار یورو پرداخت کنیم. یعنی یک ۲۶۰ هزار یورو و یک ۵۰۰ هزار یورو که می‌شود ۷۶۰ هزار یورو!

او ادامه داد: یعنی در صورتی که می‌توانستیم بازیکن را با ۵۰۰ هزار یورو جذب کنیم. اگر ۱۴۰ هزار یورو درست پرداخت می‌کردیم، بازیکن قطعی می‌شد و بازیکن ما می‌شد. سانتاکلارا ۷۶۰ هزار یورو اینجا از ما گرفته و یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به باشگاه روستوف فروخته. یعنی این بازیکن را ما می‌توانستیم بفروشیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: یعنی این باشگاه فقط از محبی عدد عجیبی درآورده. ما با یک اشتباه تقریبا یک درآمد ۲۰۰ هزار یورویی را از دست دادیم. یک بازیکن مثل محبی را از دست دادیم و این‌ها ضررهایی است که از سوءمدیریت ایجاد می‌شود. همه این مسائل را روی هم بگذارید متوجه می‌شوید.

وی افزود: زمان ورود من باشگاه استقلال یک باشگاه ورشکسته بود. یک اسپانسر هم داخل باشگاه نبود و تیم هم بدون یک ریال پرداختی تمرین می‌کرد. این وسط بحث مجوز حرفه‌ای بود. باشگاه بدون باخت قهرمان شده و نتوانسته آسیا برود، ما از تلویزیون می‌دیدیم و فقط حرص می‌خوردیم. باشگاه‌هایی که زحمتی نکشیده بودند، جای ما آنجا بودند و درآمدزایی داشتند. طی یک فرایند و با برنامه ریزی توانستیم این مسئله را حل کنیم. فقط یک مبحث مانده که در حیطه اختیارات مدیر باشگاه نیست. بحث مالکیت مشترک انشالله این مسئله حل شود. باید یک فلش بک بزنیم و بگوییم چرا باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که اصلی‌ترین مسئله اجتماعی ورزش کشور هستند هیچ ارگان، هیچ نهادی و هیچ بنیادی حاضر نیست آنها را عهده بگیرد.

دیدگاه‌ها