کد خبر : 2013341 | 21 فروردين 1403 ساعت 14:16 | 11.5K بازدید | 40 دیدگاه

وزیر ورزش: فوتبال عربستان به مشکل می‌خورد!

وزیر ورزش در جمع مدیران عامل باشگاهی فوتبال ایران درباره لزوم اجرای قوانین فیرپلی مالی با آنها صحبت کرد.

وزیر ورزش: فوتبال عربستان به مشکل می‌خورد!

به گزارش ورزش سه، کیومرث هاشمی که امروز میزبان تعداد زیادی از مدیران ارشد فوتبال ایران بود، در صحبت‌هایی مسئله فیرپلی مالی را یکی از  اساسی‌ترین نکات فوتبال برشمرد و تاکید کرد که در برنامه بعدی توسعه این مسئله به عنوان یک قانون در کشور لحاظ می‌شود‌.

کیومرث هاشمی گفت: همه مردم دوست دارند افتخارات و موفقیت‌های تیم‌های ملی و باشگاهی فوتبال را ببینند. در بازی تراکتور و سپاهان همه دیدند به چه اندازه استقبال شد و در کمتر رشته‌ای شاهد اینگونه حضور تماشاگران هستیم. باید کمک کنیم که فوتبال ما به استانداردهای لازم برسد و این استانداردها در بخش‌هایی مثل فیرپلی مالی و خصوصی‌سازی باشگاه‌ها می‌تواند باشد.

هاشمی با اشاره به لزوم اجرای موضوع فیرپلی مالی در فوتبال کشور اظهار داشت: شاید برای برخی سرمایه‌گذاری در فوتبال عربستان جالب توجه باشد و هزینه‌ای که در فوتبال ایران و عربستان می‌شود را مقایسه می‌کنند. شاید الان به نوعی این مسئله برای تیم‌های عربستانی جالب توجه است ولی قطعا در آینده با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند شد چون موضوع فیرپلی مالی را نادیده گرفته‌اند.

1996026

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: این جلسه در راستای اجرای لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه که وزارت ورزش و جوانان را مکلف کرده به تهیه آیین‌نامه مالی بازی جوانمردانه به منظور ارتقای سلامت اقتصادی، نظام پایش مالی و پیشرفت سرمایه‌گذاری پایدار در باشگاه‌ها برگزار می‌شود. ما موظف هستیم که این آیین‌نامه را تهیه کرده و حداکثر ظرف مدت ۶ ماه به تصویب مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برسانیم.

وزیر ورزش تاکید کرد: به دنبال محدود کردن باشگاه‌ها نیستیم و همه ما یک هدف واحد داریم. موفقیت باشگاه‌ها قطعا موفقیت ما خواهد بود.

دیدگاه‌ها