کد خبر : 2013365 | 21 فروردين 1403 ساعت 15:08 | 19.3K بازدید | 7 دیدگاه

بازگشتى ستودنى شايد براى المپيك ٢٠٢٦ زمستانى

فروغ عباسى با طلاى خود همه را شوكه كرد

فروغ عباسى بعد از سه سال با بازگشت به پيست بين المللى توچال تهران مقام قهرمانى اسلالوم يا همان مارپيچ كوچك زنان را به خود اختصاص داد.

فروغ عباسى با طلاى خود همه را شوكه كرد

به گزارش "ورزش سه"، فروغ عباسى با حضور در دو المپيك زمستانى ٢٠١٤ سوچى روسيه و ٢٠١٨ پيونگ چانگ كره جنوبى ركوردار حضور زنان اسكى باز ايرانى در بازي‌هاى المپيك زمستانى است كه چهار مدال طلاى قهرمانى آسيا را در رقابت‌هاى تهران و لبنان به گردن آويخته است.

جالب اينكه اين دختر اسكى باز پرافتخار و قهرمان آسيا عضويت تيم‌هاى ملى دوچرخه سوارى و سنگنوردى ايران را هم در كارنامه دارد و در رشته سواركارى هم پيش از اين به مقام قهرمانى كشور دست يافته بود و بهترين رتبه المپيك زمستانى زنان را نيز در اختيار دارد.

فروغ عباسى كه يك سال و نيم است در امارات پنج هزار نفر را در ورزش اسكى آموزش داده به عنوان مربى مسابقه اين كشور نيز ١٣٠ شاگرد را ثابت را در هر رقابت اين كشور با ديگر مربيان هدايت مى‌كند.

طلاى رقابت مارپيچ كوچك يا همان اسلالوم امروز فروغ عباسى در پيست توچال تهران نشان داد او حتى در سن سى سالگى توانمندى بسيار بالايى دارد در حاليكه سه سال در هيچ مسابقه‌‍اى حضور نيافته بود و به تازگى نيز در ورزش سقوط آزاد در امارات از ناحيه كتف با دررفتگى روبرو شده و به تازگى از بند مصدوميت رهايى يافته بود.

در مسابقه امروز مارپيچ كوچك توچال كه امتياز بين المللى در رنگ فدراسيون جهانى اسكى نيز داشت، فروغ عباسى با دو ثانيه برترى مقام قهرمانى را از آن خود كرد و مريم كياشمشكى به مقام دوم رسيد و جايگاه سوم نيز نصيب صدف ساوه شمشكى شد.

بى شك با بازگشت فروغ عباسى به پيست اسكى حمايت‌هاى وزارت ورزش، كميته المپيك و فدراسيون اين رشته ورزشى مى ‌واند شرايط مطلوبى را فراهم كند تا شاهد حضور اين اسكى باز بانوى كشور در سومين المپيك زمستانى متوالى در سال ٢٠٢٦ به ميزبانى ميلان و كورتينا دامپتزوى ايتاليا باشيم.

هيئت اجرايى كميته ملى المپيك با پيگيري‌هاى عليرضا سهرابيان رئيس فدراسيون قايقرانى و حمايت‌هاى بى شائبه محمود خسروى وفا رئيس كميته ملى المپيك شرايط لازم را براى بازگشت يكى از عنوان‌دارترين اسكى‌بازان زن ايران به پيست مسابقه فراهم كرد.

✍🏻 پوريا تابان

دیدگاه‌ها