کد خبر : 2013461 | 22 فروردين 1403 ساعت 06:31 | 9.6K بازدید | 1 دیدگاه

مومنی جانشین سپهر محمدی شد؛

آشنایی با دو انتخاب نهایی شمسایی در قفس توری

سعید مومنی و باقر محمدی، دو سنگربان تیم ملی در جام ملت‌های آسیا 2024 خواهند بود و شمسایی تصمیم گرفت روی اسم سپهر محمدی خط قرمز بکشد.

آشنایی با دو انتخاب نهایی شمسایی در قفس توری

به گزارش "ورزش سه"، پس از پایان لیگ برتر فوتسال ایران، وحید شمسایی چهار سنگربان مدنظر خود را برای حفاظت از سنگرتوری تیم ملی در جام ملت‌های آسیا به اردوی آماده سازی فراخواند. باقر محمدی از گیتی‌پسند، سعید مومنی از کراپ الوند، سینا پرکاس از گهرزمین سیرجان و سپهر محمدی از پالایش نفت بندرعباس، که همگی از برترین دروازه‌بان‌های فصل و با تجربه به شمار می‌رفتند. با پشت‌سر گذاشتن، دو دروازه‌بان توسط سرمربی تیم ملی برای بازی در تورنمنت چهارجانبه ویتنام انتخاب شدند که نام باقر محمدی و سپهر محمدی به چشم می‌آمد. ابتدا به نظر می‌رسید که این دو سنگربان بدون هیچ دردسری عازم جام ملت‌های آسیا می‌شوند، اما شکست مقابل مراکش در دیدار نخست و نمایش آن‌ها باعث شد تا شمسایی به فکر تغییرات در حیاتی‌ترین پست خود باشد.

باقرمحمدی که عملکرد شگفت‌انگیزی در لیگ برتر داشت و همیشه درون قاب‌ توری تیم‌ملی مطمئن نشان داده، علی‌رغم دو گلی که برابر مراکش دریافت کرد اما عملکرد مطلوبی داشت و چند واکنش خوب را به نمایش گذاشت. دیگر گلر تیم ملی، سپهر محمدی در نیمه دوم فرصت بازی پیدا کرد، ولی در آزمون خود موفق نبود و عملکرد ضعیفی را درون دروازه تیم ملی داشت تا همین مسئله باعث شود تا نمره پایینی را از شمسایی دریافت کند.

2009188
2009189

سعید مومنی، محافظ سنگرتوری تیم ملی در دوره گذشته جام ملت‌های آسیا بود که موفق شد در پنج بازی دروازه‌اش را بسته نگه دارد و تنها سه بار تورهای دروازه‌‌اش به حرکت درآمد. عملکرد مومنی به قدری قابل دفاع بود که در صورت قهرمانی تیم ملی، به راحتی دستکش طلایی مسابقات را از آن خود می‌کرد و از نگاه سایت معتبر فوتسال پلنت، جزء ده دروازه‌بان برتر در دنیا در سال ۲۰۲۲ نامبرده شد.

با این وصف، بعید است که جایگاه باقرمحمدی با توجه به روزهای اوج گرفته‌اش به چالش کشیده شود اما انتخاب سعید مومنی نقطه عطفی خواهد بود که نگرانی‌های شمسایی را در مهم‌ترین پست تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا برطرف کند.

دیدگاه‌ها