کد خبر : 2013558 | 22 فروردين 1403 ساعت 17:22 | 3.9K بازدید | 0 دیدگاه

جایزه 2.4 میلیون دلاری برای برندگان طلا

حرکت تاریخی IAAF برای قهرمانان د‌وومیدانی المپیک

فدراسیون جهانی دوومیدانی برای برندگان مدال طلا در المپیک پاریس‌ جایزه 50 هزار دلاری پرداخت می‌کند.

حرکت تاریخی IAAF برای قهرمانان د‌وومیدانی المپیک

به گزارش "ورزش سه"، اتحادیه بین‌المللی فدراسیون‌ دوومیدانی (IAAF) اولین فدراسیون بین‌المللی ورزشی خواهد بود که جوایز مالی را به برندگان مدال طلا در جریان بازی‌های المپیک که قرار است از 26 جولای تا 11 آگوست در پاریس برگزار شود، اهدا می‌کند.

برندگان مدال طلا در هر یک از 48 مسابقه دو و میدانی در پاریس 50000 دلار دریافت خواهند کرد که مجموع جوایز آن 2.4 میلیون دلار از سهم درآمدهای IOC است که فدراسیون بین المللی هر چهار سال یک بار دریافت می‌کند.

هر قهرمان المپیک 50000 دلار دریافت می‌کند و تیم‌های امدادی همان مبلغ را دریافت می‌کنند تا بین اعضای تیم تقسیم شود.

فدراسیون بین المللی دووميدانى اضافه کرد که جوایز مالی شامل برندگان مدال نقره و برنز نیز خواهد بود که از المپیک 2028 لس آنجلس آغاز می‌شود.

سباستین کو، رئیس فدراسیون بین‌المللی دووميدانى در بیانیه‌ای گفت: «اعطای جوایز مالی به مدال‌آوران طلای المپیک، لحظه‌ای مهم برای دوومیدانی جهانی و مادر بازی‌ها به‌عنوان کل است که تعهد ما به توانمندسازی ورزشکاران و شناخت نقش حیاتی آنها را تأیید می‌کند.»

وی افزود: «ما اکنون در موقعیتی قرار داریم که به ما امکان می‌دهد با تعهد به پاداش هر سه مدال‌آور در بازی‌های المپیک لس‌آنجلس در سال ۲۰۲۸، از برندگان مدال طلا در پاریس نیز تقدیر کنیم. این ادامه سفری است که ما در سال 2015 شروع کردیم و باعث می‌شود تمام پولی که IAAF از کمیته بین المللی المپیک برای بازی‌های المپیک دریافت می‌کند مستقیماً به ورزش ما بازگردد.»

دیدگاه‌ها