کد خبر : 2013665 | 23 فروردين 1403 ساعت 12:29 | 7.9K بازدید | 5 دیدگاه

بازگشت مژگان رحمانى به جمع حرفه‌اى جهان

ملكه دارت ايران و سوداى درخشش دوباره

مژگان رحمانى پرافتخارترين دارت‌باز ايرانى جهان، سوداى درخشش دوباره در سازمان حرفه اى اين رشته جذاب ورزشى "PDC" را دارد.

ملكه دارت ايران و سوداى درخشش دوباره

به گزارش "ورزش سه" بازى دارت به عنوان يكى از رشته‌هاى ورزشى پرهيجان، جذاب، پرطرفدار و پردرآمد دنيا به حساب می‌آيد كه رقابت‌هاى آن در دو بخش WDF فدراسيون دارت جهانى و PDC سازمان حرفه اى دارت جهان برگزار می‌شود.

مژگان رحمانى دختر و بانوى پرافتخار ٣٤ ساله دارت ايران كه مدال‌ها و مقام‌هاى متعدد جهانى و بين المللى را در كارنامه دارد بعد از برطرف شدن آسيب ديدگى طولانى مدت كتف دست راست خود دوباره به دنياى ورزش حرفه‌اى بازگشته و اين بار سوداى درخشش مجدد در رقابت‌هاى سازمان حرفه‌اى دارت جهان PDC را دارد كه يك بار در سال ٢٠٢٢ توانسته بود به جمع شانزده نفر اول اين رقابت‌ها راه يابد.

هر ساله تنها دو زن از سراسر دنيا می‌توانند به جمع ٩٦ دارت باز رقابت‌هاى سازمان دارت حرفه‌اى جهان راه پيدا كنند و مژگان رحمانى در حال حاضر به عنوان تنها دارت باز مرد و زن ايرانى و تنها ورزشكار زن غرب آسيا در اين رشته، توانسته به اين سطح راه يابد و با حريفان رقابت كند.

2009538

رقابت‌هاى PDC يا همان سازمان حرفه‌اى دارت جهان كه هر ساله برگزار می‌شود، شبيه به پيكارهاى بوكس حرفه‌اى، چهار گرند اسلم بزرگ تنيس دنيا، تورهاى دوچرخه‌سوارى حرفه‌اى توردوفرانس، ولتا اسپانيا، جيرو ايتاليا، فرمول يك اتومبيل رانى يا NBA در بسكتبال است كه راه‌يابى به آن بسيار سخت بوده و ٩٦ دارت باز حاضر در آن متشكل از ٩٤ مرد و تنها دو زن با حضور در ٢٤ مرحله مسابقه جهانى از سراسر دنيا می‌توانند سهميه حضور در اين رقابت‌هاى بسيار معتبر را كسب كنند.

در رقابت‌هاى سالانه PDC يا همان سازمان حرفه‌اى دارت جهان هر ورزشكار در صورت شكست در رقابت نخست نيز جايزه هفت هزار پوندى دريافت می‌كند و با هر پيروزى جايزه نقدى او افزايش می‌يابد تا قهرمان اين رقابت‌ها كه مبلغ ٥٥٠ هزار پوند را به خود اختصاص خواهد داد.

مژگان رحمانى كه سه مدال طلاى انفرادى رقابت‌هاى دارت آزاد جهان را در كشورهاى مالزى و هند به گردن آويخته، چهارم فروردين كار خود را در شهر ويگان انگلستان با حفظ موازين قانونى ورزش ايران براى راه‌يابى دوباره به رقابت‌هاى سازمان حرفه‌اى دارت جهان آغاز كرده و با كسب ٤ پيروزى از هشت بازى توانسته ١٠٠ امتياز ارزشمند را به دست بياورد.

2009539

رقابت‌هاى انتخابى ٩٦ دارت باز براى حضور در پيكارهاى ٢٠٢٤ سازمان حرفه‌اى دارت جهان كه آذر ماه ١٤٠٣ برگزار خواهد شد تا ٢٤ مهر سال جارى به طول می‌انجامد و مژگان رحمانى در نزديك‌تر مسابقه‌هاى خود بايد اول و دوم ارديبهشت جارى مجدد در پاى تخته دارت به رقابت با حريفان بين المللى خود در انگلستان بپردازد.

مژگان رحمانى سال ٢٠١٧ در رقابت‌هاى فدراسيون دارت جهانى بعد از يك سال كه اين ورزش را آغاز كرده بود به رده بيست و هشتم دنيا رسيد كه بالاترين و بهترين عملكرد يك ايرانى در تاريخ اين رشته ورزشى به حساب می‌آيد.
بعد از اين بانوى ايرانى بهترين عملكرد ورزشكاران دارت كشورمان قرار گرفتن در رنكينگ هفتادم جهانى است.

در سال ٢٠٢٢ نيز مژگان رحمانى قبل از آسيب‌ديدگى شديد كتف دست راست خود توانسته بود در كشور آلمان به جمع شانزده نفر برتر رقابت‌هاى سازمان حرفه اى دارت جهان راه يابد كه بالاترين افتخارى محسوب می‌شود كه يك ايرانى به آن دست يافته است

همچين دختر و بانوى دارت‌باز كشورمان در سال ٢٠١٩ توانست به عنوان تنها لژيونر اين رشته ورزشى تاكنون به عضويت باشگاه "Dury" مالزى دربيايد و سال ٢٠٢١ نيز با تيم اسپارتان انگلستان در دبى مقام قهرمانى و طلاى تيمى ليگ كشور امارات را به گردن آويزد.

مژگان رحمانى در گفت‌وگويى كوتاه با ورزش سه از خوشحالى خود براى بازگشت به ورزش حرفه‌اى خبر داد و افزود: بى‌نهايت خوشحالم كه دوباره می‌توانم مسابقه دهم و هدفم راه‌يابى دوباره به دنياى رقابت‌هاى سازمان حرفه‌اى دارت جهان است هر چند با اينكه در انگلستان حضور دارم و سرگرم رقابت‌هاى انتخابى هستم اما آكادمى خودم در تهران را نيز مديريت می‌كنم تا بتوانيم استعدادهاى نابى را براى موفقيت بيشتر كشورم در دنياى دارت پرورش دهيم.

نكته جالب اين كه "تونى ديويسن" نويسنده مشهور انگليسى و خبرنگار مشهور اسكاى اسپورت نوشتن داستان زندگى مژگان رحمانى را به عنوان زن الهام بخش ورزش جهان در قالب كتابى كه به زودى منتشر خواهد شد آغاز كرده است.

•گوشه‌اى از افتخارات انفرادى مژگان رحمانى:

🥈 رقابت‌هاى ٢٠١٦ اوپن دارت شيراز
🥇 رقابت‌هاى ٢٠١٧ اوپن دارت شيراز
🥇 رقابت‌هاى ٢٠١٧ آزاد جهانى دارت مالزى
🥇 رقابت‌هاى ٢٠١٩ آزاد جهانى دارت هند
🥇 رقابت‌هاى ٢٠١٩ آزاد جهانى دارت مالزى
🥉 رقابت‌هاى ٢٠٢١ آزاد جهانى دارت صربستان

مژگان رحمانى در رقابت‌هاى "داچ اوپن" ٢٠٢٠ كشور هلند به عنوان بزرگترين رقابت آزاد فدراسيون دارت جهانى از بين پانصد ورزشكار دختر و زن جهان به مقام هفدهم مشترك رسيد و به جمع ٣٢ شركت برتر راه يافت.

اين بانوى ورزشكار كشورمان كه به ملكه دارت ايران شهرت يافته است در سال ٢٠١٩ با كسب مدالهاى طلاى انفرادى، طلاى ميكس دوبل و طلاى تيمى سه نفره رقابت‌هاى آزاد جهانى در كشور هند جام پرافتخارترين دارت‌باز ابن پيكارها را به خود به عنوان يك دختر ايرانى اختصاص داد.

✍🏻 پوريا تابان

دیدگاه‌ها