کد خبر : 2013717 | 23 فروردين 1403 ساعت 15:50 | 50K بازدید | 21 دیدگاه

شجاعی: سرمربی تیم ملی نباید امثال من را دعوت کند!

مسعود شجاعی در مورد بحث جوانگرایی در تیم ملی صحبت کرد.

شجاعی: سرمربی تیم ملی نباید امثال من را دعوت کند!

به گزارش "ورزش سه"، مسعود شجاعی، سرمربی هوادار و کاپیتان سابق تیم ملی ایران، برای نخستین بار در این فصل در کنفرانس خبری تیمش شرکت کرد و اصحاب رسانه از این فرصت برای پرسش در مورد تیم ملی از او استفاده کردند.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره بحث تغییر نسل در تیم ملی گفت: آینده فوتبال برنامه‌ریزی بلندمدت می‌خواهد و من خبر ندارم که فدراسیون فوتبال و آقای قلعه‌نویی این کار را انجام داده‌اند یا خیر اما اگر این اتفاق رخ بدهد و این تداوم داشته باشد، خیلی خیلی کمک می‌کند. این اتفاق همه جای دنیا رخ می‌دهد. ما جام ملت‌های ۲۰۰۷ کره جنوبی با جوان‌هایش آمد و با زیر ۲۳ سال شرکت کردند و همان تیم بیس کره‌ای شد که چندین سال نتایج خوب می‌گرفت. این برنامه باید تداوم داشته باشد و فقط جوانگرایی نباید مقطعی باشد.

2009628

او ادامه داد: من احترام زیادی برای آقای قلعه‌نویی قائل هستم. اما مسلما او که قرار نیست ۱۰ سال یا ۲۰ سال سرمربی تیم ملی باشد، اگر مربی بعدی بیاید و کار جوانگرایی او را ادامه ندهد و بگوید این چه کاری است و دوباره امثال مسعود شجاعی را به تیم ملی برگرداند، فایده‌ای ندارد.

او ادامه داد: جوانگرایی باید از سوی فدراسیون باشد تا هر مربی که آمد از آن تبعیت کند.‌ این می‌شود برنامه‌ریزی بلندمدت. اگر هر مربی بیاید از برنامه ۱۰ ساله فدراسیون تبعیت کند کار پیش می‌رود و نتیجه را دو تا جام جهانی بعد بگیریم و الان هر اتفاقی افتاد، افتاد. این می‌شود برنامه‌ریزی. اگر چهارتا بازیکن جوان بازی بدهم و ادامه نداشته باشد سلیقه مربی است. مربیان بر حسب سلیقه‌شان باید از آن برنامه جوانگرایی تبعیت کند و مثلا بگویند ۱۰ بازیکن جوان باید در لیست باشد. من طبق سلیقه‌ام ۱۰ بازیکن جوان انتخاب می‌کنم و یک مربی ۱۰ بازیکن جوان دیگر را اما برنامه همان برنامه است و آسیبی به آن هدف نمی‌رساند.

دیدگاه‌ها