کد خبر : 2013737 | 23 فروردين 1403 ساعت 17:30 | 5.3K بازدید | 9 دیدگاه

سه داور موفق لیگ یک در چیدمان هفته بیست و سوم

جوانگرایی در لیگ برتر به داوران رسید

کمیته داوران فدراسیون فوتبال در هفته‌های اخیر اقدام به جوانگرایی در چیدمان داوری‌های لیگ برتر کرده است.

جوانگرایی در لیگ برتر به داوران رسید

به گزارش “ورزش سه”، کمیته داوران و در راس آن خداداد افشاریان در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر هجمه‌های زیادی را به‌خاطر اشتباهات داوران متحمل شده است.

در این شرایط افشاریان و همکارانش تلاش‌های زیادی را برای بهبود وضعیت داوری‌ها انجام دادند. آنها در راستای توسعه داوری و آینده‌نگری به برگزاری کلاس‌های آموزشی متعدد و البته بهبود شرایط با اقدامات مختلف پرداختند.

آموزش VAR به هفت داور بین‌المللی و اخذ مدرک برای آنها یکی از کارهای مهمی بود که افشاریان و کمیته داوران انجام دادند. قطعاً با ورود دستگاه‌ها به ایران این داوران می‌توانند با شرایط بهتری مسابقات لیگ برتر را قضاوت کنند.

موضوعی که در هفته‌های گذشته و از ابتدای نیم فصل دوم لیگ برتر به چشم آمده، تزریق داوران جوان از لیگ دسته اول به لیگ برتر است. در هفته‌های گذشته چند داور جوان و موفق لیگ دسته اول لیگ برتر آمدند و به عنوان داور چهارم حضور پیدا کردند تا از نظر تجربی شرایط بهتری داشته باشند.

این رویه ادامه دارد و حالا در هفته بیست و سوم لیگ برتر هم سه داور جوان و آینده‌دار که بهترین و عملکرد را در لیگ یک داشتند به عنوان داور چهارم به لیگ برتر اضافه شدند. پوریا افشاریان، هادی علی‌نیافر و شهاب محمدی سه داوری هستند که در هفته بیست و سوم لیگ برتر به عنوان داور چهارم انتخاب شدند و در صورت ادامه شرایط خوب خود در لیگ یک حتی در آینده شانس قضاوت در لیگ برتر را هم خواهند داشت.

با توجه به اینکه در پایان فصل جاری تعدادی از داوران لیگ برتری بازنشسته خواهند شد، حضور داوران جوان به پیشرفت داوری کشور و بهبود شرایط همراه با کاهش اشتباهات کمک خواهد کرد.

دیدگاه‌ها