کد خبر : 2013739 | 23 فروردين 1403 ساعت 17:38 | 28.5K بازدید | 16 دیدگاه

پرامتیاز و تماشایی، دومین قهرمانی با امیرمحمد

یزدانی طلا را از دهان شیر بیرون کشید!

فینال وزن 70 کیلوگرم تا لحظات پایانی تماشایی دنبال شد و در نهایت امیرمحمد یزدانی به مدال طلای آسیا دست یافت.

یزدانی طلا را از دهان شیر بیرون کشید!

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه رقابت‌های 5 وزن اول مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2024 در قرقیزستان، امیرمحمد یزدانی که صبح امروز با دو پیروزی برابر علی بک عثمان اف از قرقیزستان و مصطفی احمداف از تاجیکستان به فینال رسیده بود، در فینال وزن 70 کیلوگرم به مصاف یوشینوسوکه آئویاگی از ژاپن رفت.

یزدانی که سابقه کسب مدال نقره وزن 70 کیلوگرم جهان را در کارنامه دارد، کشتی را خوب شروع نکرد و 4 امتیاز به حریف داد، اما در لحظات پایانی وقت اول توانست کشتی‌گیر ژاپنی را از بالا به پل بزند و 4 امتیاز بگیرد. اعتراض مربیان ژاپنی یک امتیاز دیگر هم برای یزدانی در پی داشت. 

امیرمحمد در تایم دوم بازهم از حریفش عقب افتاد و در حالی که کمتر از 30 ثانیه به پایان مانده بود، 9 بر 7 کشتی را باخته بود.

یزدانی اما دست از تلاش برنداشت و موفق شد به پشت حریف رفته و دو امتیاز از حریف ژاپنی بگیرد. در حالی که کشتی 9 بر 9 و یزدانی به‌خاطر فن 4 امتیازی برنده بود، در لحظه آخر کشتی‌گیر ژاپنی که نمی‌خواست باخت را قبول کند، روی فنی که قصد داشت اجرا کند، بار دیگر به پل رفت و 4 امتیاز دیگر هم داد تا کشتی 13 بر 9 به پایان برسد. 

امیرمحمد یزدانی که در این وزن غیرالمپیکی نایب قهرمانی جهان را در کارنامه داشته، به مدال طلای آسیا دست یافت و دومین قهرمانی ایران در این مسابقات را رقم زد.

دیدگاه‌ها