کد خبر : 2013753 | 24 فروردين 1403 ساعت 02:58 | 30K بازدید | 66 دیدگاه

فصل ناکامی لئو و کریستیانو

رونالدو - مسی: حذف از لیگ‌های قاره‌ای در کهنسالی!

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو رقابت‌های لیگ قهرمانان این فصل را با ناکامی به پایان رساندند.

رونالدو - مسی: حذف از لیگ‌های قاره‌ای در کهنسالی!

به گزارش "ورزش سه"، اینتر میامی بامداد پنجشنبه در حضور ستاره‌هایش با شکست مقابل مونتری از لیگ قهرمانان کونکاکاف چمپیونز کاپ، معادل لیگ قهرمانان آمریکای شمالی، کنار رفت. در حالی‌که در ماه مارس هم النصر به رهبری کریستیانو رونالدو با شکستی دراماتیک مقابل العین از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

این بدان معناست که نه مسی و نه رونالدو جام‌های مربوط به لیگ قهرمانان را به دست نمی‌آورند.

رونالدو در ژانویه ۲۰۲۳ به النصر پیوست، اما هنوز نتوانسته است یک عنوان مهم با این باشگاه کسب کند، اگرچه او اوت گذشته جام باشگاه‌های عرب را با برتری مقابل الهلال بالای سر برد. ستاره سابق منچستر یونایتد هر دو گل تیمش را در پیروزی ۲-۱ مقابل الهلال به ثمر رساند تا النصر برای اولین‌بار در تاریخ قهرمان این رقابت‌ها شود.

2009686

با این حال این تیم در رقابت‌های مهم و تعیین‌کننده ناکام بوده. با وجود اینکه رونالدو ۴۲ گل در تمام رقابت‌های این فصل به ثمر رسانده اما علاوه‌بر لیگ قهرمانان، آنها در لیگ و سوپرجام هم ناکام مانده‌اند. همین چند روز پیش بود النصر در نیمه‌نهایی سوپرجام عربستان ۲-۱ مغلوب الهلال شد، آن هم در شبی که کریستیانو رونالدو کم‌فروغ بود و از زمین بازی اخراج شد.

لیونل مسی هم پس از پیوستن به اینتر میامی با مشکل مواجه شده. با اینکه بازیکن قهرمان جام جهانی سال گذشته به اینتر میامی کمک کرد قهرمانی لیگ کاپ را به‌دست آورد اما آنها هم در کسب جام‌های مهم‌تر ناکام بوده‌اند. بامداد امروز اینتر میامی با شکست ۵-۲ در مجموع مقابل مونتری از رقابت‌های لیگ قهرمانان کونکاکاف حذف شد.

2009687

امید زیادی وجود داشت که شاگردان مارتینو پس از به خدمت گرفتن مسی و دوستانش در بارسلونا، یعنی سرخیو بوسکتس، جوردی آلبا و لوئیز سوارز، بتوانند در این رقابت‌ها به موفقیت دست یابند.

مسی و رونالدو در دوران حضورشان در بارسلونا و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا روزهای بسیار خوب و ماندگاری را ثبت کردند و به موفقیت در این رقابت عادت داشتند.

مسی در طول حضورش در نوکمپ در سال‌های ۲۰۰۶، ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ چهار بار قهرمان اروپا شد و رونالدو هم در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در مادرید و همچنین یک بار در یونایتد در سال ۲۰۰۸، به مقام قهرمانی چمپیونزلیگ رسیده است.

حتی اگر آنها قهرمان رقابت‌ها نمی‌شدند، باز هم از گلزنی لذت می‌بردند.
رونالدو با ۱۴۱ گل در صدر جدول بهترین گلزنان چمپیونزلیگ قرار دارد و مسی با ۱۲۹ بار گلزنی در رده‌های بعدی است.
با این حال، اگر این دو بخواهند با باشگاه‌های جدید خود در آمریکا و عربستان به موفقیت‌های قاره‌ای ادامه دهند، باید یک سال دیگر صبر کنند.
این که آیا آنها همچنان بازی خواهند کرد یا نه، سوال دیگری است، اما رونالدو در فوریه آینده ۴۰ ساله می‌شود و مسی در ژوئن ۳۷ ساله.

دیدگاه‌ها