کد خبر : 2013808 | 24 فروردين 1403 ساعت 01:07 | 73.9K بازدید | 63 دیدگاه

آخرین بازی اروپایی کلوپ نزدیک است

کلوپ و بچه‌ها در دندانپزشکی گاسپرینی!

پس از خروج از جام حذفی، باشگاه لیورپول در خطر از دست دادن دومین قهرمانی احتمالی خود قرار دارد.

کلوپ و بچه‌ها در دندانپزشکی گاسپرینی!

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان کلوپ در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا، در کمال تعجب 3-0 مقابل آتالانتا برگامو شکست خوردند.

این اولین شکست خانگی تیم کلوپ بعد از باخت ۵-۲ مقابل رئال مادرید در رقابت‌های دو فصل پیش لیگ قهرمانان اروپا در آنفیلد است. از زمانی که بنزما و وینیسیوس با لباس مادرید دست به قتل عام لیورپول زدند تا امشب که اسکاماکا، مهاجم آتلانتا با شماره ۹۰، دبل خود را در این بازی به تور دروازه کائومین کلهر چسباند، ماه‌ها گذشته است و لیورپول با بازسازی خود در این فصل از مدعیان قهرمانی در مهم‌ترین رقابت باشگاهی فوتبال اروپاست؛ تیمی که به نظر می‌رسید امسال جایش در لیگ قهرمانان اروپا خالی باشد اما با بازی مقابل آتلانتا با مربی فوق‌العاده‌اش یک تست متفاوت برای لیورپول بود.

2009782

هر دو مربی در مقایسه با بازی‌های آخر هفته گذشته لیگ، چرخش زیادی داشتند. شش تغییر در لیورپول رخ داد، جایی که یورگن کلوپ پس از تساوی 2-2 در منچستریونایتد، گومز، کوناته، سیمیکاس، جونز، الیوت و گاکپو را به‌جای بردلی، کوانسا، رابرتسون، زوبوسلای، صلاح و لوئیس دیاز (همه نیمکت‌نشینان) آورد.

در همین حال، جان پیرو گاسپرینی، سرمربی آتالانتا در مقایسه با 1:2 کالیاری، 5 تغییر ایجاد کرد: به جای دروازه‌بان کارنسکی، رافال تولوی، هاتبور، لوکمن (همه نیمکت‌نشینان) و کولاسیناچ (غیر از ترکیب)، دروازه‌بان موسو، هین، روگری و. پاسالیک شروع کرد و دکتلائره.

کلوپ در پایان نیمه اول از این ارنج پشیمان شد و با تغییرات سه گانه، رابرتسون، سوبوسلای و صلاح را به زمین فرستاد اما گاسپرینی تا انتهای مسابقه دست به تغییر خاصی نزد.

آتلانتا در همان نیمه اول لیورپول را غافلگیر کرد و در حالی‌که می‌توانست به تعداد گل‌های خود اضافه کند، کمی هم خوش شانس بود که ضربات داروین نونیز و هاروی الیوت وارد دروازه‌اش نشد. با این حال در نیمه دوم همه چیز تغییر کرد و پس از گل دوم که دوباره توسط اسکاماکا به ثمر رسید، آنها گل سوم را هم توسط پاشالیچ روی یک ریباند و با استفاده از واکنش ضعیف کلهر وارد دروازه لیورپول کرد.

2009781

لیورپول البته در این بین سعی و تلاش بسیاری کرد اما تیم حریف سازمان‌یافته، سمج و پا به پا پیش می‌رفت و روی ضدحملات خطرناک‌تر هم بود و در نهایت بعد از ۴۱۵ روز و ۳۴ بازی لیورپول در آنفیلد شکست را پذیرفت، آن هم در شرایطی که ۷۰ درصد از کنترل توپ بازی را در دست داشت و بازیکنان ۶۳۸ پاس به یکدیگر داده بودند. همچنین آنها ۱۸ شوت روانه دروازه حریف کردند و در مقابل حریف ۱۱ بار موفق به انجام این کار شد. با این حال نرخ عبور توپ از خط از سوی تیم مقابل بسیار بالاتر از لیورپولی بود که در نهایت حتی با حضور دیوگو ژوتا نیز نتوانست گلی وارد دروازه آتلانتا کند.

نکته جالب شور و حال فوق‌العاده هواداران برگامویی در آنفیلد بود و جشنی که آنها با هیجان حداکثری مقابل یکی از بهترین تیم‌های فعلی جهان برگزار کردند. آنها یک تیم مستحکم، بدون نقطه ضعف و بسیار خطرناک بودند و مدلی از فوتبال را به نمایش گذاشتند که چاره‌ای جز تحسین آنها پیدا نمی‌کنید؛ تیمی بسیار قدرتمند و با ضربه دستی باورنکردنی، مثل مشت‌زنی که سه بار در گارد دفاعی صورت حریف را مورد حمله قرار بدهد و او را ناک اوت کند.

2009780

به تاخیر افتادن معرفی گاسپرینی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مغزهای بازی فوتبال در سن 62 سالگی حالا در حال جبران است. فوتبالی که تیم او بازی می‌کند، فوق‌العاده و ماورایی است. پپ گواردیولا یک بار گفته بود: "بازی برابر آتالانتا مانند رفتن به دندانپزشکی است." به محض این‌که به دسته صندلی می‌چسبید، ترس شدیدی تمام وجودتان را فرا می‌گیرد. صدای ناهنجار دریل، قطره‌های عرق را روی پیشانی می‌نشاند.

کلوپ با آن دندان‌های معروف آخرین مشتری این یونیت بود!

بازی برگشت پنجشنبه هفته آینده (21:00) در برگامو برگزار می‌شود. این می‌تواند آخرین بازی اروپایی کلوپ با قرمزها باشد.

دیدگاه‌ها