کد خبر : 2013887 | 24 فروردين 1403 ساعت 15:03 | 14.2K بازدید | 16 دیدگاه

انتخابات روی هوا

اسپانیا در بحران: اتهام بزرگ به رئیس فدراسیون فوتبال

پدرو روشا، جانشین روبیالس و تنها نامزد ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا از سوی دادستانی متهم شده و به این ترتیب دیگر نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند.

اسپانیا در بحران: اتهام بزرگ به رئیس فدراسیون فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، پدرو روشا امروز جمعه برای شهادت در «پرونده برودی» احضار شد. پرونده‌ای در مورد ادعای انحراف منابع مالی از فدراسیون فوتبال اسپانیا در دوران ریاست لوئیس روبیالس. اما با حضور در دادگاه شماره 4 ماخادائوندا به روشا اطلاع داده شد که وضعیت وی از شاهد به متهم تغییر یافته است.

روشا بعد از برکناری روبیالس جانشین او شد و اخیرا از سمتش کنار رفت تا در انتخابات ریاست فدراسیون نامزد شود. او همچنین تنها نامزد ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیاست. روشا تنها کسی بود که تاییدیه‌های مورد نیاز را جمع‌آوری کرد و قرار بود روز دوشنبه به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شود.

2009904

قراری که اکنون می‌تواند به حالت تعلیق درآید، زیرا او پس از اتهام جدید، رد صلاحیت خواهد شد و آیین‌نامه انتخابات فدراسیون این مورد را به عنوان علت عدم صلاحیت نشان می‌دهد.

در پرونده برودی چه چیزی در حال بررسی است؟

قراردادهای فدراسیون فوتبال اسپانیا در دوره 2018-2023 در حال بررسی است. دوره‌ای که پدرو روشا نایب رئیس لوئیس روبیالس بود. روشا در بیانیه خود اطمینان داده بود که از طریق رسانه‌ها در مورد حضور پیکه در قرارداد با عربستان سعودی برای انتقال سوپرجام فوتبال اسپانیا مطلع شده و هیچ چیز در مورد الحاقیه قرارداد مذکور نمی‌داند. چیزی که او پاسخ نداد این بود که چرا فدراسیون فوتبال مشاوران حقوقی خارجی را استخدام کرده بود.

روشا حالا متهم شده چرا که شواهدی بر خلاف اظهارات او پیدا شده است. در واقع روشا بر خلاف ادعای خودش، در جریان تمام فعل و انفعالات بوده و احتمالا او نیز به سود مالی خوبی رسیده است.

دیدگاه‌ها