کد خبر : 2014196 | 25 فروردين 1403 ساعت 14:25 | 54.8K بازدید | 41 دیدگاه

پایان یک نفرین طولانی

لورکوزن امروز چگونه قهرمان آلمان می‌شود

سال‌ها انتظار لورکوزن می‌تواند همین امشب به پایان برسد. تیمی همیشه ناکام با لقب "نِوِرکوزن"، امسال با ژابی به همه طلسم‌ها پایان داده است.

لورکوزن امروز چگونه قهرمان آلمان می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، اگر بایرن و اشتوتگارت امروز شکست بخورند یا فردا لورکوزن بتواند وردربرمن را شکست دهد، مردان ژابی قهرمان لیگ خواهند شد که یک اتفاق تاریخی خواهد بود.

دی دِی یا روز موعودی که بایرلورکوزن 119 سال منتظر آن بود، فرا رسیده است. بایر امروز می‌تواند بدون بازی و حضور در زمین، اولین بوندسلیگای تاریخ خود را برنده شود و این به خودش هم وابسته نیست.

آنها به شکست دو تیم پایین‌تر از خود در جدول یعنی بایرن و اشتوتگارت نیاز دارند. مونیخی‌ها در ساعت 17 میزبان کلن هستند و اشتوتگارت در خانه برابر اینتراخت فرانکفورت در ساعت 20 بازی می‌کند.

2006145

قهرمانی لورکوزن ولی موضوع زمان است: با 6 بازی باقی‌مانده با 16 امتیاز جلوتر از بایرن و اشتوتگارت، همه چیز در دستان ژابی و شاگردانش است. 

با این حال سناریوی خواندن سرود قهرمانی پای تلویزیون، ژابی آلونسو را قانع نمی‌کند: «ما نمی‌خواهیم زیاد به احتمالات فکر کنیم. ما برای بازی مقابل وردربرمن به طور معمول آماده خواهیم شد. این یک شگفتی بزرگ خواهد بود اگر هم بایرن ببازد و هم اشتوتگارت و معمولاً این اتفاق نمی‌افتد.»

2010280

اینکه بایرن و اشتوتگارت ببازند، تنها گزینه‌ای است که لورکوزن را بدون بازی قهرمان خواهد کرد، اما اگر بایر فردا در خانه خود وردربرمن را شکست دهد، بدون اینکه به نتایج تیمی دیگری نگاه کند، جام را کسب خواهد کرد. همچنین اگر امروز بایرن و اشتوتگارت به تساوی برسند، برای لورکوزن مقابل وردربرمن فقط یک امتیاز کافی خواهد بود.

با این حال، آلونسو که سه قهرمانی بوندسلیگا را به عنوان بازیکن با بایرن به دست آورده است، کاری به حساب کتاب ندارد: «البته این یک مسابقه ویژه است، اما خوشبختانه، این تنها شانس قهرمانی برای ما نیست. ما با تمام وجود به بازی فردا خواهیم رفت و با نهایت احترام به تیم مقابل سه امتیاز را می‌خواهیم. ما در خانه بازی می‌کنیم و می‌خواهیم از اولین شانس قهرمانی خود نهایت استفاده را ببریم.»

2007186

مثال خوب دورتموند

ژابی هم از سرخوشی گریزان است و می‌گوید نباید به قهرمانی فکر کرد تا زمانی که کار تمام شده باشد. او با اشاره به تساوی هفته آخر فصل قبل دورتموند مقابل ماینتس (2-2) که باعث از دست رفتن قهرمانی شد، گفت: «بله، ما در شرایط خوبی هستیم، اما هیچ چیز را نمی‌توان بدیهی دانست. ما قبلاً مورد مشابه را در فصل گذشته با دورتموند دیدیم.»

لورکوزن نه تنها بوندسلیگا که می‌تواند یک سه‌گانه تاریخی را ثبت کند: لیگ، جام حذفی و لیگ اروپا. بهانه‌های کافی برای رویاپردازی‌های بیشتر وجود دارد: «هنوز بازی‌هایی برای انجام دادن وجود دارد و ما جام‌های دیگری را نیز در تیررس داریم. هواداران باید به طور گسترده جشن بگیرند. آنها لیاقتش را دارند اما بگذارید ابتدا قهرمان شویم.»

2010283

دیدگاه‌ها