کد خبر : 2014278 | 25 فروردين 1403 ساعت 19:19 | 3.2K بازدید | 5 دیدگاه

با دو گل سابیتزر و اخراج آدیمی؛

گلادباخ 1-2 دورتموند: برد مهم در هفته سرنوشت‌ساز

دورتموند در بازی هفته بیست و نهم بوندس‌لیگا با نتیجه 2-1 مونشن گلادباخ را شکست داد.

گلادباخ 1-2 دورتموند: برد مهم در هفته سرنوشت‌ساز

به گزارش "ورزش سه"، دورتموند در بازی هفته بیست و نهم بوندس‌لیگا امروز در ورزشگاه خانگی مونشن گلادباخ بازی کرد و با یک بازیکن کمتر موفق شد با برد 2-1 این بازی را پشت سر بگذارد.

مونشن گلادباخ که طی 17 بازی قبلی مقابل دورتموند 14 مرتبه شکست خورده بود علاقه داشت مقابل طرفدارانش بازی خوبی را اجرا بگذارد. آن‌ها طی 3 بازی خانگی اخیر مقابل دورتموند به برد دست پیدا کرده بودند و با تکیه به این آمار امید زیادی داشتند.

دورتموند که این بازی را هجومی آغاز کرده بود با یک تعویض اجباری رو به رو شد. فقط 10 دقیقه از این بازی گذشته بود که سباستین هالر به دلیل مصدومیت نتوانست به بازی ادامه دهد و جای خود را به یوسوفا موکوکو داد.

بازی به سود تیم میهمان در جریان بود که حملات بیشتری را نسبت به حریف پیاده کرد تا اینکه در دقیقه 22 به گل رسید و مونشن گلادباخ را عقب انداخت.

2010405

مارسل سابیتزر به خوبی از مدافع مقابلش فاصله گرفت و به سمت ارسال بلند نیکو شلوتربک در محوطه جریمه رفت که بدون کنترل آن پس از کاهش سرعت توپ با ضربه والی تماشایی، توپ را از بالای دستان دروازه‌بان عبور داد تا شوت محکمش وارد دروازه شود.

میزبان پس از اینکه تکاپوی بیشتری برای گلزنی نشان داد اما ارائه بازی حساب شده توسط شاگردان ادین ترزیچ موجب شد تا یک مرتبه دیگر در نیمه اول از حریف پیش بیفتند.

سابیتزر که با گل اول روحیه خوبی به دست آورده بود و بعد از تعویض هالر بیشتر نقش یک گلزن را داشت، پشت ضربه پنالتی حساس در دقیقه 28 ایستاد.

2010403

این هافبک موفق شد با اعتماد به نفس زیاد این پنالتی را با با ضربه زمینی برخلاف شیرجه دروازه‌بان به سمت چپ دروازه بفرستد و زنبورها را یک مرتبه دیگر از حریف پیش بیندازد.

پس از گل دوم، مونشن گلادباخ که در بازی رفت با نتیجه 2-0 پیش افتاده بود و سپس 4-2 شکست خورده بود برای جبران نتیجه در بازی امروز حملاتش را آغاز کرد.

میزبان علاقه نداشت بدون گل زده به رختکن برود که تلاش آن‌ها برای جبران در دقیقه 36 نتیجه داد. مکس ووبر موفق شد روی اولین ضربه کرنر مونشن گلادباخ در این بازی با ضربه سر دروازه دورتموند را باز کند.

2010406

بازی در ادامه نیمه توسط هر دو تیم با احتیاط دنبال شد و تا پایان 5 دقیقه وقت اضافه موقعیت خاصی شکل نگرفت تا دورتموند 2-1 با برد به رختکن برود.

دورتموند نیمه دوم را هم خوب شروع کرد و امکان داشت یک ضربه پنالتی دیگر برای آن‌ها اعلام شود. روی سرنگون شدن کریم آدیمی در محوطه جریمه مونشن گلادباخ پس از برخورد با بازیکن حریف، داور از VAR درخواست کمک کرد و سپس توسط مانیتور کنار زمین صحنه را بررسی کرد که پس از چند دقیقه در نهایت تصمیم به ادامه بازی گرفت.

تیم میهمان بدشانس بود چرا که تعویض دوم آن‌ها هم اجباری بود. جیمی بینو-گیتنز به دلیل مصدومیت نتوانست به بازی ادامه دهد و در دقیقه 54 دونیل مالن به جای او وارد زمین شد. یک دقیقه بعد دیگر بدشانسی آدین ترزیچ و تیمش از راه رسید.

2010404

لاینر پس از دریافت توپ در نزدیکی محوطه جریمه برای ترتیب دادن یک حمله خطرناک آماده می‌شد که کریم آدیمی او را با خطا متوقف کرد. آدیمی که در آخرین لحظات نیمه اول کارت زرد دریافت کرده بود دومین کارت زرد را در دقیقه 55 دریافت کرد تا از زمین اخراج شود.

این اخراج کار دورتموند در زمین حریف را سخت کرد و به صورت کامل جریان بازی عوض شد. دورتموند به خوبی نیمه دوم را آغاز کرد و فشار روی دروازه مونشن گلادباخ را حفظ کرد اما 10 نفره شدن به ضرر آن‌ها شد و این تیم میزبان بود که بیشتر شانس گلزنی ایجاد می‌کرد.

فشار حملات مونشن گلادباخ رفته رفته بیشتر می‌شد اما دورتموند به خوبی با برنامه‌های دفاعی مانع از رسیدن ضربات بازیکنان حریف به سمت چارچوب می‌شد. تا قبل از دقیقه 90 زنبورها اجازه رسیدن تیم حریف به محوطه جریمه را نمی‌دادند تا اینکه در اولین دقیقه از وقت‌های اضافه یک موقعیت خطرناک شکل گرفت.

2010401

روی ارسال به محوطه جریمه توماس کوانکارا با فاصله گرفتن از مدافعان دورتموند در فاصله یکقدمی دروازه با ضربه سر شانس گلزنی خود را امتحان کرد که گریگور کوبل با انگشتانش توپ را از زیر تیرک افقی به بیرون فرستاد.

بازیکنان مونشن گلادباخ که حدود 8 دقیقه وقت اضافه را بیشتر در نیمه دورتموند سپری کردند نتوانستند به گل تساوی دست پیدا کنند تا در نهایت تیم میهمان برنده این بازی شود.

نکته جالب این نتیجه شباهت برد اتلتیکومادرید در بازی دور رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل دورتموند بود که با نتیجه 2-1 به پایان رسید. اتلتیکو در آن بازی 2 گل زد و پس از دریافت یک گل یک بازی دفاعی ارائه کرده بود. تیم تحت هدایت ترزیچ پس از برد امروز باید در بازی آینده در دور برگشت از اتلتیکو در ورزشگاه سیگنال ایدوناپارک میزبانی کند.

دیدگاه‌ها