کد خبر : 2014406 | 26 فروردين 1403 ساعت 11:32 | 104.8K بازدید | 73 دیدگاه

مسیر غول‌ها تا آلیرون

7 نبرد قهرمانی: رئال به هیولای ژاوی رسید

بعد از دو شب جهنمی لیگ قهرمانان، رئال و بارسا هفته بعد در برنابئو به مصاف هم خواهند رفت. تیم متحول شده ژاوی در بهترین زمان به ال‌کلاسیکو می‌رسد.

7 نبرد قهرمانی: رئال به هیولای ژاوی رسید

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید و بارسلونا با برتری آشکار، جدال برای قهرمانی در لیگ را بار دیگر به یک نبرد دو نفره تبدیل کرده‌اند.

لالیگا در حالی وارد هفت هفته پایان خود شده که رئال همچنان برتری 8 امتیازی خود نیز به بارسا را حفظ کرده است و حالا ال‌کلاسیکو از راه می‌رسد. 

2010636

ال‌کلاسیکو در 21 آوریل (2 اردیبهشت) در ساعت 21:00 به وقت محلی (22.30 تهران) در سانتیاگو برنابئو می‌تواند رقابت را سخت و پیچیده کند و هیجان را دوباره به لالیگا برگرداند به این شرط که بارسا بتواند رئال را مغلوب کند. 

همه چیز نیز می‌تواند برعکس شود، رئال ببرد و مسیرش برای قهرمانی کاملا هموار شود. در هفت هفته پیش رو، رئال سوسیداد حریف مشترک رئال و بارسا خواهد بود و شاید، شاید بتواند در تعیین سرنوشت لیگ تاثیرگذار باشد.

2010483

پیروزی مهم رئال در یک زمین دشوار

گل اورلین شوآمنی برابر مایورکا که مثلا یک موشک بود، سه امتیاز را در سن مویش به رئال مادرید داد. ستاره‌ای گل زد که رئال احتمالا چهارشنبه شب در اتحاد غیبتش را با همه وجود حس خواهد کرد. بعد از یک نیمه اول ناامید کننده که تنها با یک موقعیت گل ناشی از شوت بلینگام به تیر دروازه، رئال در ابتدای نیمه دوم توسط شوامنی به گل بسیار مهم در راه قهرمانی دست یافت. رئال چهارشنبه برای رفتن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل منچسترسیتی پپ گواردیولا بازی می‌کند و چند روز بعد ال کلاسیکو برگزار می‌شود که در آن می‌تواند ضرب شست قطعی برای قهرمانی را به دشمنش نشان دهد و یا برعکس، اجازه می‌دهد هیجان بیشتری در آخرین هفته‌های لیگ به رقابت‌ها تزریق شود.

بازی‌های باقی‌مانده رئال در لالیگا

پس از برگزاری بازی بزرگ فوتبال اسپانیا، شاگردان آنچلوتی بازی‌های خانگی‌ای مقابل کادیز، آلاوس و بتیس دارند. رئال سوسیداد و دو بازی دیگر مقابل گرانادا و ویارئال نیز در زمین حریفان برگزار می‌شود.

رئال ابتدا به زمین سوسیداد می‌رود، سپس میزبان کادیز است و بعد از آن باید به زمین گرانادا برود. رئال در ادامه پذیرای آلاوس خواهد بود و بعد به زمین ویارئال می‌رود. در هفته پایانی هم رئال میزبان رئال بتیس است.

2010482

مسیر بارسلونا

بارسا با تیمی متشکل از ذخیره‌ها و انبوهی غایب بزرگ در زمین تیم هجدهم جدول که برای فرار از سقوط می‌جنگید با گل برگردان ژوائو فلیکس به پیروزی رسید. بارسا با جوانانش به کادیز اجازه شگفتی‌سازی نداد و مشخص شد که در بهترین فرم فصل خود قرار دارد. اینکه با غایبان بسیار و با ترکیبی غیرمعمول بتواند در زمین تیمی باانگیزه به برتری رسید، نشان از متحول شدن بارسا نسبت به ماه‌های گذشته می‌دهد.

بارسا سه‌شنبه شب میزبان پی اس جی است تا از برتری 2-3 بازی رفت خود دفاع کند و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برود و سپس باید به لالیگا برگردد، جایی که در آن میهمان رئال است.

2010564

بعد از ال‌کلاسیکو بارسا 6 بازی دیگر خواهد داشت. آنها به زمین خیرونا، آلمریا و سویا می‌روند در حالی‌که در زمین خود میزبان والنسیا رئال سوسیداد و رایو خواهند بود.

بارسا ابتدا میزبان والنسیاست و سپس به زمین خیرونا می‌رود. در هفته 35 بارسا میزبان سوسیداد است و بعد باید به خانه آلمریا برود. یک هفته به پایان فصل بارسا میزبان رایو است و در هفته پایانی نیز میهمان سویا خواهد بود.

مسیر کدام تیم سخت‌تر است؟ بارسا می‌تواند در ال‌کلاسیکو به شانس قهرمانی لالیگا جان تازه‌ای بدهد؟ رئال به راحتی اختلاف هشت امتیازی را از دست خواهد داد؟ 6 خرداد و شاید خیلی زودتر، به پاسخ همه این سوالات برسیم.

دیدگاه‌ها