کد خبر : 2014422 | 26 فروردين 1403 ساعت 12:41 | 153K بازدید | 171 دیدگاه

با بازگشت ستاره بوشهری جنجال‌ها بالا گرفت

طارمی- کارشناسان داوری پرتغال اضافه‌کار می‌گیرند!

برای دومین هفته متوالی، مهدی طارمی در محوطه جریمه رقبا سرنگون شد و عدم اعلام خطای پنالتی به سود پورتو، منجر به صدور اطلاعیه‌ای از سوی این باشگاه شد.

طارمی- کارشناسان داوری پرتغال اضافه‌کار می‌گیرند!

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می‌رسد که داوران شاغل در لیگ برتر پرتغال، قصد ندارند سرنگونی‌های مهدی طارمی در محوطه جریمه رقبا را خطا بگیرند حتی اگر برخورد واقعی نیز به روی مهاجم ایرانی صورت گرفته باشد، فشارهای رسانه‌ای تیم‌های رقیب پورتو، کاملا روی ذهنیت داوران اثر گذاشته است.

ویدئو: 329958

طارمی برای دومین هفته متوالی به طرز مشکوکی در محوطه جریمه حریف روی زمین افتاد. این‌بار اینیا میهاج مدافع آلبانیایی فامالیسائو بود که در برخورد با مهاجم بوشهری پورتو، منجر به سرنگونی او در محوطه جریمه میهمان شد ولی گوستاوو کوره‌آ داور بازی هیچ اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

2010682
2010683

هفته گذشته نیز در جدال برابر ویتوریا گیمارش بود که بازیکن ایرانی اژدها در دقیقه 74 برای زدن ضربه سر به هوا بلند شد که پس از برخورد با گلر میهمان روی زمین افتاد. ژرژ کوروآدو کارشناس داوری روزنامه اوجوگو اعتقاد داشت که این برخورد یک خطای پنالتی به روی طارمی است که البته برخی کارشناسان دیگر پرتغالی نظر متفاوتی داشتند.

در دیدار شب گذشته و زمانی‌که پورتو نیمه نخست را با شکست دو بر یک به رختکن رفت، مهدی طارمی از ابتدای نیمه دوم وارد زمین مسابقه شد. او در دقیقه 54 و در شرایطی که قصد داشت وارد محوطه جریمه شود، توسط اینیا میهاج سرنگون شد و در شرایطی که داور کاملا به صحنه نزدیک بود، هیچ خطایی تشخیص نداد و VAR نیز در این صحنه دخالت نکرد.

2010675

باشگاه پورتو در پایان این بازی اطلاعیه‌ای را منتشر و به داوری بازی با فامالیسائو اعتراض کرد. آنها نوشته‌اند: یک پنالتی واضح دیگر برای ایجاد فرصت گلزنی به سود پورتو گرفته نشد، این‌بار خطا روی مهدی طارمی. این سومین بازی متوالی بود که این اتفاق افتاد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: گزارش این اشتباه داوری به معنای توجیه اشتباهات انجام شده توسط تیم در زمین مسابقه نیست، اما عدم گزارش آن به منزله چشم پوشی از کسانی است که به باشگاه پورتو آسیب می‌زنند.

2010677

در بخش پایانی این بیانیه نیز ذکر شده: از ابتدای سال 2024، پورتو در سفر به بسا، آروکا و استوریل و در میزبانی از تیم‌های ریو آوه، ویتوریا گیمارش و فامالیسائو توسط داوری به شدت جریمه شده است.

ژرژ کوروآدو کارشناس داوری روزنامه اوجوگو در شماره امروز این روزنامه پرتغالی درباره برخورد میان مهاجم ایرانی پورتو و مدافع میهمان گفته است: میهاج با پا جلوی حرکت طارمی را گرفت و سپس با انداختن این بازیکن، او را متوقف کرد. جریمه این خطا پنالتی است.

2010676

البته دو کارشناس دیگر اوجوگو نظرات متفاوتی دارند اما به هر حال مهدی طارمی برای دومین هفته متوالی به‌صورت مشکوکی در محوطه جریمه حریف سرنگون شد اما خبری از اعلام پنالتی نبود.

دیدگاه‌ها