کد خبر : 2014563 | 27 فروردين 1403 ساعت 04:55 | 34.8K بازدید | 19 دیدگاه

ترکیب رؤیایی بارسلونا مقابل پاریس با یک نگرانی

ژاوی هرناندز برای چیدمان خط میانی تیمش در دیدار برگشت مقابل پارس سن ژرمن یک نگرانی دارد.

ترکیب رؤیایی بارسلونا مقابل پاریس با یک نگرانی

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا و ژاوی با استراحت دادن به بازیکنان اصلی خود و استفاده از نفرات غالبا نیمکت نشین در کادیز پیروز شد تا در فاصله هفت هفته مانده به پایان فصل لالیگا همچنان کورسویی به وا دادن رئال مادرید داشته باشد و این اختلاف هشت امتیازی را کم کند.

با این وجود آنچه فعلا برای بارسا اهمیت بیشتر دارد مصاف برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل پاری سن ژرمن است که سه‌شنبه شب در ورزشگاه المپیک مونجوئیک استادیوم خانگی بارسا برگزار خواهد شد.

برای این مسابقه بارسا دو بازیکن خود در خط میانی سرخی روبرتو و آندرس کریستنسن را به دلیل دو اخطاره شدن و محرومیت در اختیار نخواهد داشت. روبرتو در بازی رفت بازیکن ترکیب اصلی بود و کریستنسن تنها یک دقیقه بعد از حضورش در زمین گل سوم و پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند.

حالا در غیاب این دو بازیکن به نظر می‌رسد بارسا و ژاوی از مثلث فوق العاده و ارنج رویایی هواداران در خط میانی تیمش استفاده خواهد کرد و گوندوغان، پدری و دی یونگ در کنار هم قرار خواهند گرفت که این مثلث با وجود جذابیت‌های بالایشان شاید تا حدودی ریسک بیشتری در دفاع داشته باشد چرا که قدرت تدافعی و تخریبی‌اش بالا نیست.

2010564

در عین حال با محرومیت کریستنس که در دو ماه اخیر به عنوان بازیکن محروم در پست هافبک دفاعی بازی کرد و بعد از جا افتادن در این پست تبدیل به مهره موثری شد بارسا هافبک فاعی شاخص دیگری ندارد و اوریل رومئو فاقد کیفیت لازم برای حضور در این بازی بزرگ است و مارک کاسادو آنقدر جوان و کم تجربه هست که به کار گرفته نشود. فرمین لوپز هم بازیکنی است که در چنین مسابقات بزرگی با حضور دی یونگ و پدری به میدان نخواهد رفت ضمن اینکه با وجود قدرت دوندگی و تخریبی خود هافبک محور و تدافعی نیست و بیشتر در نقش بازو به کار گرفته می‌شود.

با این وجود به احتمال فراوان ژاوی خط میانی تیمش را با همان مثلث رویایی دی یونگ به عنوان هافبک دفاعی و پدری و گوندوغان در نقش دو بازو به میدان خواهد فرستاد. گوندوغان که در کنار ایناکی پنیا تنها بازیکنان بارسا هستند که این فصل مصدوم نشده‌اند در 44 بازی قبلی بارسا به میدان رفته بود که سرانجام در دیدار با کادیز استراحت کرد و دی یونگ هم که قبل از بازی رفت پی‌اس‌جی از مصدومیت یک‌ماهه برگشت در این بازی روی نیمکت نشست و استراحت کرد و پدری نیز دقایق کوتاهی در زمین بود تا بیشتر در فرم مسابقه قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها