کد خبر : 2014957 | 28 فروردين 1403 ساعت 19:43 | 40.1K بازدید | 14 دیدگاه

یک صاحب جدید برای کفش طلای چمپیونزلیگ

در غیاب کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، چه کسی آقای گل لیگ قهرمانان ارو‌پا خواهد شد؟

یک صاحب جدید برای کفش طلای چمپیونزلیگ

به گزارش “ورزش سه”، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی روی هم ۱۳ بار کفش طلای لیگ قهرمانان را تصاحب کردند، فوق‌ستاره پرتغالی ۷ بار و اسطوره آرژانتینی ۶ بار این جایزه را به دست آوردند. اما حالا در اولین فصلی که آنها در چمپیونزلیگ حضور ندارند، نامزدهای متعددی برای عنوان آقای گلی به چشم می‌خورند.

در فصولی که رونالدو و مسی این جایزه را نگرفتند، رابرت لواندوفسکی، کریم بنزما و ارلینگ هالند مهاجمانی بودند که آقای گل شدند. اما این فصل بنزما در عربستان حضور دارد و دو نفر دیگر هم حداقل در حالت خوشبینانه، شانس اول نیستند.

این یکی از فقیرترین دوره‌های لیگ قهرمانان اروپا از نظر گلزنی مهاجمان است تا هری کین، آنتوان گریزمان و کیلیان امباپه مهم‌ترین گزینه‌ها لقب بگیرند.

2009512

نکته جالب اینکه هر سه آنها تا کنون آقای گل چمپیونزلیگ نشده‌اند و این برای اولین بار خواهد بود که طعم صدرنشینی در جدول گلزنان را تجربه می‌کنند.

هری کین با ۷ گل صدرنشین است و گریزمان شش گله تنها یک گل تا بهترین عملکرد خود فاصله دارد. امباپه نیز با شش گل در تعقیب مهاجم بایرن مونیخ خواهد بود.

به نظر می‌رسد کلیدی‌ترین نکته در تصاحب آقای گلی، صعود به نیمه نهایی و فینال باشد. جایی که اتلتیکو بخش قابل توجهی از مسیر را پیموده و حالا ملزم به حفظ برتری در مقابل دورتموند خواهد بود. همچنین بایرن با تساوی ۳-۳ در امارات، شانس خوبی برابر آرسنال دارد اما امباپه باید مهاجمی باشد که شکست ۳-۲ برابر بارسلونا را جبران کند.

ارلینگ هالند دیگر مهاجم شش گله است و خولین آلوارز مهاجم منچسترسیتی نیز پنج گل به ثمر رسانده است.

موراتا، فودن، گالنو و هویلند نیز دیگر مهاجمان پنج گله اروپا به شمار می‌روند.

دیدگاه‌ها