کد خبر : 2014996 | 29 فروردين 1403 ساعت 00:36 | 26.7K بازدید | 104 دیدگاه

ترزیچ و شاگردانش در نیمه نهایی چمپیونزلیگ

دورتموند 4-2 اتلتیکو: دیوار زرد کابوس سیمئونه شد

دورتموند در بازی برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اتلتیکومادرید را 4-2 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.

دورتموند 4-2 اتلتیکو: دیوار زرد کابوس سیمئونه شد

به گزارش "ورزش سه"، در بازی دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دورتموند امشب از اتلتیکومادرید میزبانی کرد و در یک بازی تماشایی با نتیجه 4-2 برنده شد تا در مجموع 5-4 به دور نیمه نهایی صعود کند.

ویدئو: 330203

دورتموند که بازی رفت را با شکست 2-1 پشت سر گذاشته بود، این بازی را با استقبال زیادی که طرفدارانش در ورزشگاه سیگنال ایدوناپارک از آنها به عمل آورده بودند، با حملات سریع آغاز کرد.

بهترین فرصت گلزنی در همان ابتدای بازی در اختیار مارسل سابیتزر قرار داشت اما تکل به موقع سزار آسپلیکوئتا در دقیقه سه مانع از ورود این توپ به دروازه شد و بازیکن دورتموند را ناکام گذاشت.

تیم میهمان که بازی را با تاکتیک‌‌های دیه‌گو سیمئونه دفاعی آغاز کرده بود در دقیقه 5 دورتموند را غافلگیر کرد و روی ضدحمله سریع فرصت بی‌نظیری برای گلزنی داشت اما آلوارو موراتا در موقعیت تک به تک ضربه چیپ خود را از کنار تیرک عمودی عبور داد و این فرصت گلی برای آن‌ها در پی نداشت.

2011628

بازی در دقایق ابتدایی ریتم بالایی داشت اما به سرعت این هیجان فروکش کرد و هر دو تیم بیشتر در میانه میدان توپ را به گردش در می‌آوردند تا راهی برای ایجاد موقعیت خطرناک پیدا کنند.

دورتموند بیشتر مالکیت توپ را در اختیار داشت و همین به آن‌ها اجازه می‌داد تا موقعیت بیشتری روی دروازه اتلتیکو ایجاد کنند. واکنش یان اوبلاک در دقیقه 18 موجب شد که ضربه والی خطرناک کریم آدیمی دفع شود.

دورتموند هر چه نیمه اول به پایان نزدیک می‌شد بیشتر روی دروازه اتلتیکو فشار می‌آورد تا اینکه در دقیقه 34 آن‌ها بالاخره به گل رسیدند و قفل دروازه اوبلاک شکست. یولیان برانت بعد از دریافت پاس دیدنی متس هوملس در محوطه جریمه با ضربه پرقدرت پای راست باعث شد حتی واکنش اوبلاک هم مانع عبور توپ نشود و اولین گل میزبان را وارد دروازه کرد.

2011629

دورتموند فقط به یک گل نیاز داشت تا به تسلط خط دفاعی اتلتیکو نفوذ کند و نقشه گل دوم را اجرایی کند. در دقیقه 39 مارسل سابیتزر در محوطه جریمه کریم آدیمی را با پاس پشت پا صاحب موقعیت کرد و این بار این بازیکن با ضربه پای چپ دروازه اوبلاک را باز کرد.

2011630

دورتموند با حفظ فشار روی دروازه اتلتیکو موفق شد حتی تا پایان 4 دقیقه وقت اضافه هم تیم برتر میدان باشد و با برد به رختکن برود. دیه‌‌‌گو سیمئونه نیمه دوم را با سه تغییر آغاز کرد تا نشان دهد خبری از بازی دفاعی در 45 دقیقه دوم نیست.

ساموئل مولینا، پابلو باریوس و رودریگو ریکلمه به جای آلوارو موراتا، آنخل کوره‌آ و ساموئل مولینا وارد بازی شدند تا تیم اسپانیایی شکل هجومی به خود بگیرد که خیلی زود هم در نتیجه بازی اثرگذار بود.

نیمه دوم تماشایی این بازی با گل به خودی متس هوملس در دقیقه 49 آغاز شد. مدافع باتجربه آلمانی سعی داشت ضربه سری که از نظر او خطرناک بوده را با پای چپش کنترل کند که توپ پس از برخورد با او گریگور کوبل را غافلگیر کرد و دروازه میزبان باز شد.

2011631

این گل جریان بازی را عوض کرد و این اتلتیکو بود که فشار به سمت دروازه دورتموند را آغاز کرد. کوره‌آ در دقیقه 57 فرصتی بی‌نظیر برای گلزنی داشت، اما ضربه خطرناک او با فاصله کم از کنار تیرک عمودی به بیرون رفت. این مهاجم تسلیم نشد و خیلی زود گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

بعد از اینکه توپ بلوکه شده توسط کوبل در محوطه جریمه به کوره‌آ رسید، ضربه او به مدافعان دورتموند برخورد کرد و دوباره مقابل این بازیکن قرار گرفت تا این بار ضربه والی محکم او به تور دروازه بچسبد.

2011632

دو گل اتلتیکو دورتموند را شوکه نکرد و برعکس به آن‌ها انگیزه بیشتری داد تا برای جبران حملات بهتری را ترتیب بدهند. بازی حساس دنبال می‌شد تا اینکه در دقیقه 71 نیکلاس فولکروگ سومین گل میزبان را زد.

این مهاجم آلمانی که به سرعت وارد محوطه جریمه شده بود موفق شد سانتر قوس‌دار مارسل سابیتزر را با ضربه سر به دور از دستان اوبلاک وارد دروازه اتلتیکومادرید کند.

2011633

دورتموند بعد از این گل مانند اوایل نیمه نخست به سمت نیمه حریف حمله‌ور شد تا خیلی زود به چهارمین گل دست پیدا کند. سابیتزر این بار فرصت پیدا کرد تا خودش هم گل بزند. او بعد از اینکه خط دفاعی اتلتیکو ارسال مستقیم به محوطه جریمه را به خوبی دفع نکرد صاحب توپ شد و با ضربه پای چپ به گوشه پایین دروازه، دور از دستان اوبلاک این گل را به نام خود کرد.

2011634

دورتموند که در مجموع با یک گل پیش افتاده بود و باید سعی می‌کرد تا از این برتری محافظت کند دست از حمله برنداشت و در دقیقه 81 موقعیت خطرناکی با شوت فولکروگ شکل داد که اگر سیو اوبلاک نبود دروازه دوباره اتلتیکو باز می‌شد. این دروازه‌بان در دقیقه 87 هم روی ضربه خطرناک سابیتزر دروازه‌اش را نجات داد.

تلاش‌های اتلتیکو برای جبران نتیجه بازی در مقابل حملات دورتموند اثری نداشت تا تیم اسپانیایی در نهایت در بازی خارج از خانه از این جام خداحافظی کند و دورتموند در نهایت راهی دور بعدی شود.

دیدگاه‌ها