کد خبر : 2015094 | 29 فروردين 1403 ساعت 13:48 | 89.4K بازدید | 0 دیدگاه

وضعیت گروه A در همین آغاز کار پیچیده شد؛

شگفتی در روز اول: تساوی در دیدار افتتاحیه جام ملت‌ها

دیدار افتتاحیه جام ملت‌های آسیا 2024 بین تیم‌های ویتنام و میانمار با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا شگفتی در همین روز اول رقم بخورد

شگفتی در روز اول: تساوی در دیدار افتتاحیه جام ملت‌ها

به گزارش ورزش سه، هفدهمین دوره جام ملت‌های فوتسال آسیا به میزبانی تایلند از امروز آغاز شده و در جدال افتتاحیه تیم‌های ملی ویتنام و میانمار به مصاف همدیگر رفتند که در پایان نتیجه‌ای غیر منتظره بدست آمد. شاگردان دیگو جوستوزی در حالی برابر میانمار به میدان رفتند که پیش از این تصور می‌شد، به راحتی سه امتیاز بازی را از آن خود خواهند کرد اما حریف شگفتی‌ساز که در دیدارهای دوستانه اخیرش با پیروزی مقابل افغانستان و کویت نشان داده بود چندان هم دست و پا بسته نیست، نمایش تدافعی قابل قبولی را در کنار درخشش دروازه‌بانش داشت تا معادلات گروه A مسابقات در روز نخست پیچیده شود.

ویتنام که روی نیمکت خود، جوستوزی سرمربی آرژانتینی و قهرمان جهان را داشت. در همان دقایق ابتدایی چندین بار فرصت گلزنی را روی دروازه میانمار ایجاد کرد که هر بار با واکنش سنگربان حریف برخورد. مای‌سو میات هتو، دروازه‌بان تیم ملی میانمار که روز فوق العاده‌ای را مقابل ویتنام پشت‌سر گذاشت. در لحظات پایانی نیمه اول، چندین بار به خوبی از سنگر توری تیمش محافظت کرد تا نیمه نخست با نتیجه بدون گل به پایان برسد

در نیمه دوم، همانند بیست دقیقه اول، این ویتنامی‌ها بودند که نبض بازی را در دست گرفتند و با کارهای ترکیبی قصد نفوذ به لاک دفاعی میانمار را داشتند که سرانجام (جیاهونگ دائومین بازیکن ویتنام) با یک چرخش بسیار خوب و ضربه‌ای غیر قابل مهار به گوشه‌ی دروازه میانمار، اولین گل جام و تیم ملی ویتنام را به ثمر رساند.

2011828

جوستوزی که اختلاف تک گل را خطرناک‌ می‌دید، شاگردانش را وادار کرد تا با پرس شدید از نیمه زمین میانمار، به آن‌ها اجازه فرصت سازی ندهند. اما بر خلاف جریان بازی، (وای‌زی‌او بازیکن میانمار) گل تساوی‌بخش را وارد دروازه ویتنام کرد تا غیرمنتظره‌ترین اتفاق بازی رخ بدهد.

در دقایق پایانی، ویتنام این فرصت را داشت تا به گل پیروزی دست یابد، اما شلیک تو مین کوانگ به تیرک دروازه اصابت کرد تا شگفتی در اولین روز مسابقات رقم بخورد.

* ویتنامی‌ها با به صدا در آمدن سوت پایانی مسابقه با صحنه شادی بازیکنان میانمار روبرو شدند. زیرا آن‌ها نقطه عطف مهمی در تاریخ فوتسال خود را جشن گرفتند. پیش از این دیدار، تیم‌های ملی ویتنام و میانمار سه مرتبه برابر یکدیگر صف‌آرایی داشتند که ویتنام با نتایج ( چهار _ صفر / هفت بر سه / سه بر صفر ) به پیروزی رسیده بود.

*در دیگر مسابقه این گروه، تیم‌های ملی چین و تایلند از ساعت 14:30 به مصاف هم خواهند رفت.

*ویتنام در دومین دیدار خود، 31 فروردین برابر چین به میدان می‌رود و در همان روز، میانمار با میزبان مسابقات تایلند روبه‌رو خواهد شد.

دیدگاه‌ها