کد خبر : 2015484 | 31 فروردين 1403 ساعت 02:33 | 37K بازدید | 57 دیدگاه

با بردن مدافع عنوان، خودتان قهرمان شوید

برای خرافاتی‌ها لیگ قهرمانان اروپا تمام شد!

رئال مادرید با شکست دادن مدافع عنوان قهرمانی در شرایط خاصی قرار گرفته است.

برای خرافاتی‌ها لیگ قهرمانان اروپا تمام شد!

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید شب گذشته در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا موفق شد با شکست دادن منچستر سیتی مدافع عنوان قهرمانی و به عقیده بسیاری از کارشناسان نخستین بخت قهرمانی در این فصل، راهی مرحله نیمه نهایی شود و از حالا خودش را برای جدال مقابل بایرن مونیخ آماده کند. این نتیجه در شرایطی به دست آمد که با مروری بر روی آمار و تاریخ لیگ قهرمانان اروپا متوجه می‌شویم که هر زمان رئال مادرید پرافتخارترین تیم این تورنمنت، مدافع عنوان قهرمانی را شکست داده در پایان با جام قهرمانی آن فصل عکس یادگاری گرفته است. اکنون نگاهی خواهیم داشت به سابقه رئال مادرید در این موضوع که شاید با یک قهرمانی دیگر برای آنها همراه شود:

بولت پرسپولیسفصل ۱۹۹۸ - حذف دورتموند
زمانی که آندریاس مولر همراه با ماتیاس سامر و یورگن کولر برای دورتموند بازی می‌کردند، روزهای متفاوتی بود؛ زردپوشان در لیگ شرایط خوبی نداشتند اما در لیگ قهرمانان اروپا با توجه به قهرمانی در دوره گذشته با یک شخصیت متفاوت پا به زمین می‌گذاشتند. آنها در مرحله گروهی به سادگی صدرنشین شدند و در یک چهارم نهایی با شکست دادن بایرن مونیخ خیالشان راحت شد. آنها که در لیگ به‌صورت رفت و برگشت مقابل مونیخی‌ها شکست خورده بودند، هرگز فکر نمی‌کردند که در اروپا بتوانند به پیروزی برسند اما این اتفاق صورت گرفت و در ادامه برای جدال مقابل رئال مادرید انگیزه‌های زیادی داشتند. در دیدار نیمه نهایی مورینتس و کارمبو با دو گل زیبایی که برای مادریدی‌ها به ثمر رساندند معادله صعود به فینال را تغییر دادند و رئال را فینالیست کردند. رئال هم در فینال یوونتوس را شکست داد و یک قهرمانی تاریخی را در این تورنمنت جشن گرفت.

2012461

بولت پرسپولیسفصل 2000 - حذف منچستریونایتد
تیم جذاب و محترم سر الکس فرگوسن که سال قبل یک تراژدی تمام عیار را در نیوکمپ و در تاریخ فوتبال نویسندگی کردند، برای این فصل دچار مشکل شدند. منچستر در لیگ قهرمانان اروپا نتایج خوبی گرفته بود اما در شبی که قرار بود دو تیم در اولدترافورد به مصاف یکدیگر بروند، سر الکس فرگوسن بهترین توصیف را از شب بی‌عیب و نقص ردوندو مطرح کرد. هافبک آرژانتینی طوری توپ را زیر پای خودش نگه می‌داشت که انگار در داخل کفش‌هایش چیزی مشابه آهنربا کار شده و توپ از پای ردوندو، ثانیه‌ای جدا نمی‌شد. پیروزی 3 بر ۲ برای خیال راحت مادریدی‌ها کافی بود. لوس بلانکوس در نیمه نهایی موفق شد بایرن مونیخ را شکست دهد و پس از آن در فینال والنسیا را هم از پیش برداشت.

2012462

بولت پرسپولیسفصل 2002 - حذف بایرن مونیخ
تیم جذاب اوتمار هیتزفیلد به رخ دادن سناریوهای زیادی فکر می‌کرد اما بدترین آن نصیبش شد. شب دراماتیک افنبرگ و پیزارو باعث شد در ۱۰ دقیقه پایانی گل جرمی اثر خودش را از دست بدهد اما در بازی برگشت ورق برگشت. هلگوئرا و گوتی آنقدر مدافعان و هافبک‌های بایرن مونیخ را اذیت کردند که بالاخره مسیر منتهی به دروازه بایرن مونیخ به آنها نشان داده شود و با دو گلی که این بازیکن به ثمر رساندند، نتیجه کار به سود رئال مادرید باشد. آنها در ادامه بارسا را در نیمه نهایی و لورکوزن را در فینال شکست دادند تا یک قهرمانی دیگر را جشن بگیرند.

2012463

بولت پرسپولیسفصل 2014 - حذف بایرن مونیخ
سال‌ها از آخرین قهرمانی گذشت. روزهای زیادی به سختی برای مادریدی‌ها پشت سر گذاشته شد و تقابل با بایرن مونیخ سرحال پپ گواردیولا باعث شده بود تا ناامیدی‌ها به قلب هواداران رئال رسوخ کند. بایرن بدون هیچ مشکلی تک تک نمایندگان انگلیس از جمله منچستر سیتی، منچستر یونایتد و آرسنال را شکست داده بود و تقابل با رئال مادرید برای آنها بسیار حائز اهمیت بود. تک گل بنزما در بازی رفت قابل جبران بود اما آتش خشم مادرید در آلیانز آرنا شعله گرفت. دبل راموس و کریستیانو رونالدو نتیجه ۴ بر صفر را بر روی اسکوربرد حک کرده بود و این نتیجه برای حذف بایرن کافی بود. رئال مادرید در ادامه مسیرش به مصاف اتلتیکو مادرید رفت و آنها را هم در یک شب با شکوه از پیش رو برداشتند.

2012471

بولت پرسپولیسفصل 2022 - حذف چلسی
چلسی روزهای عجیبی را تجربه می‌کرد. می‌توان نوشت دیداری که در بحبوحه جنگ اوکراین و روسیه برگزار می‌شد، باعث شد تا وضعیت برای چلسی خطرناک باشد. آنها در استمفورد بریج و سانتیاگو برنابئو شب عجیبی داشتند ولی واقعیت این است که هیچ کدام از بازیکنانی که سر از سانتیاگو برنابئو درآوردند، به خانه برنگشتند. رئال مادرید نمایش بی‌عیب و نقصی برابر تیم تحت فشار توماس توخل به اجرا گذاشت و پیروزی برای آنها یک اتفاق قابل پیش‌بینی بود.

2012477

دیدگاه‌ها