کد خبر : 2015548 | 31 فروردين 1403 ساعت 01:52 | 8.9K بازدید | 6 دیدگاه

درخواست مهم فلسطین علیه رژیم اشغالگر در فیفا

فدراسیون فوتبال فلسطین در کنگره بعدی فیفا که قرار است در 17 می برگزار شود، خواستار اعمال تحریم‌ علیه باشگاه‌های رژیم اشغالگر خواهد شد.

درخواست مهم فلسطین علیه رژیم اشغالگر در فیفا

به گزارش "ورزش سه"، درخواست تحریم باشگاه‌های رژیم اشغالگر به دلیل نقض جدی حقوق بشر توسط رژیم اشغالگر، انتخاب کشور میزبان جام جهانی زنان 2027 و طرحی برای مبارزه با نژادپرستی، موضوعاتی هستند که در دستور کار هفتاد و چهارمین نشست سالانه فیفا که قرار است در بانکوک برگزار شود، قرار خواهد داشت.

طرح پیشنهادی فلسطین که در اواسط ماه مارس در نامه‌ای به فیفا تهیه شد، نوید اولین بحث در مورد پیامدهای جنگ در نوار غزه را در یک سازمان بزرگ ورزشی می‌دهد.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که که کمیته بین‌المللی المپیک از این درگیری دوری کرده و به همزیستی‌ای که از سال 1995 بین کمیته ملی المپیک رژیم اشغالگر و فلسطین وجود دارد، پایبند است.

با این حال فدراسیون فوتبال فلسطین در نامه‌ای هفت صفحه‌ای، مجموعه‌ای مواردی را که نقض قوانین فیفا توسط رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند، به فیفا اعلام کرده است که از جمله این موارد، کشته شدن حداقل 92 بازیکن فوتبال، تخریب زیرساخت‌های ورزشی در غزه و تبعیض و نژادپرستی علیه فلسطین هستند.

در این نامه همچنین آمده است: فقط در فوتبال رژیم اشغالگر یک باشگاه می‌تواند بازیکنان عرب را رد کند. این یک خشونت شدید و یک تخلف انضباطی محسوب می‌شود.

فدراسیون فوتبال فلسطین همچنین بر نژادپرستی مسئولان فوتبال رژیم اشغالگر و حمایت آنها از نسل کشی در غزه تاکید داشته است.

دیدگاه‌ها