کد خبر : 2015649 | 31 فروردين 1403 ساعت 17:27 | 31.1K بازدید | 28 دیدگاه

پنجمین سهمیه کشتی آزاد ایران برای پاریس 2024

پایان ماجراهای 97 کیلو: آذرپیرا المپیکی شد

امیرعلی آذرپیرا با پیروزی در نیمه نهایی 97 کیلو، پنجمین سهمیه کشتی آزاد ایران در المپیک را کسب کرد.

پایان ماجراهای 97 کیلو: آذرپیرا المپیکی شد

به گزارش "ورزش سه"، وزن 97 کیلوگرم که در ماه‌های اخیر به یکی از پربحث‌ترین اوزان برای کشتی آزاد ایران تبدیل شده بود، امروز بالاخره ملی پوش خود را برای المپیک 2024 پاریس شناخت.
امیرعلی آذرپیرا که بعد از قهرمانی در مسابقات قهرمانی کشور در تورنمنت کرواسی خوش درخشید و موفق شد با شکست کایل اسنایدر نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد، نفر اعزامی ایران در 97 کیلوگرم به مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا بود. 

امروز در وزن 97 کیلوگرم، که 10 نفر حضور داشتند، امیرعلی آذرپیرا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و مرحله یک چهارم نهایی مقابل آرش یوشیدا کشتی گیر دورگه ایرانی و ژاپنی از کشور ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۹ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. در این کشتی آذرپیرا با اینکه از نفس افتاده بود اما روی حمله‌های یوشیدا با زیرکی به امتیاز می‌رسید و وقتی داور سوت پایان مسابقه را زد، آذرپیرا روی تشک دراز کشید. 

در فینال آذرپیرا برابر حریف مغولستانی خود ایستاد، حریفی که با قدرت بدنی بالا سعی در آرام نگه داشتن کشتی داشت. با این حال در وقت اول آذرپیرا روی یک اخطار به حریف یک امتیاز گرفت و در تایم دوم وقتی داوران به کشتی گیر ایرانی اخطار دادند، آذرپیرا موتور خود را روشن کرد و توانست با خاک کردن حریف دو امتیاز دیگر کسب کند.

در نهایت کشتی 3 بر صفر به سود امیرعلی آذرپیرا از ایران به پایان رسید تا سهمیه ایران در وزن 97 کیلوگرم قطعی شده و البته آذرپیرا موفق به تصاحب دوبنده تیم ملی در المپیک پاریس شود.

بدین ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران 5 سهمیه در اوزان 65، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم را در اختیار دارد و فقط در وزن 57 کیلوگرم هنوز سهمیه کسب نشده است و یک فرصت دیگر برای تکمیل سهمیه‌ها هم وجود دارد.

دیدگاه‌ها