کد خبر : 2015661 | 31 فروردين 1403 ساعت 19:06 | 155.2K بازدید | 378 دیدگاه

کام نکونام تلخ شد

استقلال 3- شمس آذر2: تونل وحشت پس از برتری مطلق!

استقلال در دیداری کاملا برتر که با سه گل از شمس آذر پیش افتاده بود، در عرض دو دقیقه غافلگیر شد تا بازی در دقایق پایانی برای شاگردان نکونام سخت شود.

استقلال 3- شمس آذر2: تونل وحشت پس از برتری مطلق!

به گزارش "ورزش سه"، در حساس ترین دیدار امروز رقابت های لیگ برتر، استقلال در استادیوم آزادی به سه گل از شمس آذر پیش افتاد اما در ادامه تیم قزوینی ظرف دو دقیقه توانست دو گل را جبران کند تا بازی با هیجان بالا دنبال شود که در نهایت آبی پوشان با نتیجه سه بر دو برنده از زمین خارج شدند.

بازی با حمله سریع استقلال آغاز شد که ارسال جلالی را سنگربان حریف دفع کرد. نخستین موقعیت جدی بازی را سلیمی از دست داد. ارسال تماشایی ماشاریپوف به دهانه دروازه نصیب ایمان سلیمی شد ولی ضربه مدافع پیش تاخته آبی ها با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. سپس بلانکو قصد داشت از مرکز زمین دروازه حریف را باز کند که توپ او از بالای دروازه از زمین خارج شد.

آبی ها در دقیقه 21 موفق شدند به گل نخست بازی دست پیدا کنند. ارسال خوب جلالی از سمت چپ در محوطه جریمه به مهرداد محمدی رسید و این بازیکن نیز ضربه اش را روانه دروازه کرد که پس از برخورد به مهدی محمدی اندکی تغییر مسیر داد و همین کافی بود تا جعفرپور نتواند واکنش درستی روی این صحنه داشته باشد و توپ وارد دروازه شد.

استقلال نیمه دوم را خوب و هجومی آغاز کرد. ارسال تماشایی بلانکو به پشت مدافعان، موقعیت خوبی را برای مهرداد محمدی ایجاد کرد و او پس از ورود به محوطه جریمه، با خطای محمدرضا رضایی سرنگون شد و وحید کاظمی نیز به نشانه خطای پنالتی در سوت خود دمید. خود محمدی پشت این توپ ایستاد و آن را وارد دروازه کرد.

در ادامه استقلال به گل سوم نیز رسید. ارسال کرنر مرادمند به روی دروازه با ضربه سر مدافع پیش تاخته آبی ها همراه شد و او توانست اختلاف را بیشتر کند تا خیال نکونام از پیروزی راحت شود اما در ادامه اتفاقات عجیبی در درون زمین مسابقه رخ داد.

دروازه حسینی ظرف دو دقیقه باز شد. ابتدا ارسال علی آزادمنش در تیر دوم به فراز امامعلی رسید و او با یک تکل، دروازه را باز کرد تا اختلاف به یک گل کاهش یابد. در ادامه باز هم شمس آذر به گل رسید. پاس صادق آلبوصبیح در پشت محوطه جریمه به مجتبی فخریان رسید و تعویض طلایی سعید دقیقی از پشت محوطه جریمه با یک شوت زمینی، بازی را سه بر دو کرد.

در ادامه حملات شمس آذر بی نتیجه بود و استقلال توانست با نتیجه سه بر دو به پیروزی رسیده و دوباره به صدر جدول برسد. آبی پوشان می توانستند با حفظ برتری سه گله، وضعیت خود در تفاضل گل و گل های زده را نیز سر و سامان دهند ولی غافلگیری دو دقیقه ای باعث شد تا پیروزی شیرین آنها کم رنگ شود.

ویدئو: 330448

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های استقلال و شمس آذر را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:


تقویمبازی از هفته بیست و چهارم – بیست و سومین دوره رقابت های لیگ برتر ایران / جمعه: 31/01/1403 ؛ ساعت: 18:00  / ورزشگاه: آزادی تهران /  40 هزار تماشاگر 
سوتگروه داوری: وحید کاظمی / کمک ها: فرهاد مروجی، فرهاد فرهادپور ؛ داور چهارم: عبدالنبی پورخلف / ناظر: حسن کامرانی فر


استقلالترکیب استقلال:
سیدحسین‌حسینی، ایمان سلیمی، حسین مرادمند، روزبه چشمی، صالح حردانی (90- میلاد شیخ فخرالدینی)، ابوالفضل جلالی (90- جعفر سلمانی)، مهرداد محمدی (75- پیمان بابایی)، آرش رضاوند، زبیر نیک‌نفس، گوستاوو بلانکو و جلال الدین ماشاریپوف (78- امید حامدی‌فر)
سرمربی: جواد نکونام

2012782

شمس آذرترکیب شمس آذر:
علیرضا جعفرپور، مهدی محمدی (84- فراز امامعلی) ، هومن ربیع‌زاده، محمدرضا رضایی، حسین گودرزی، علی آزادمنش، پوریا سرآبادانی (81- سجاد جعفری)، صادق آلبوصبیح، امیرمحمد نسایی، محمد پاپی (81- معین قربانی) و عیسی مرادی (81- مجتبی فخریان)
سرمربی: سعید دقیقی


توپ گلشرح گل ها:
استقلال یک – شمس آذر صفر (دقیقه 21: مهرداد محمدی): ارسال تماشایی ابوالفضل جلالی از سمت چپ به روی دروازه به مهرداد محمدی رسید و این بازیکن پس از یک کنترل، ضربه اش را روانه دروازه کرد که توپ با برخورد به مدافعان میهمان تغییر مسیر داد و وارد دروازه شد تا آبی ها از حریف پیش بیفتند.

2012781
ویدئو: 330427

استقلال 2 – شمس آذر صفر (دقیقه 51: مهرداد محمدی): روی پاس در عمق و تماشایی بلانکو، محمدی وارد محوطه جریمه شد که بر اثر خطای محمدرضا رضایی تعادل خود را از دست داد و وحید کاظمی نیز یک خطای پنالتی به سود آبی ها اعلام کرد که خود محمدی آن را به گل دوم خودش و تیمش تبدیل کرد.

ویدئو: 330439

استقلال 3 – شمس آذر صفر (دقیقه 76: محمدحسین مرادمند): ارسال کرنر جلالی به روی دروازه با ضربه سر دیدنی مرادمند وارد دروازه شد تا آبی ها برتری خود را افزایش دهند.

ویدئو: 330443

استقلال 3 – شمس آذر یک (دقیقه 83: فراز امامعلی): ارسال آزادمنش از سمت راست در تیر دوم به فراز امامعلی رسید و این بازیکن نیز به راحتی دروازه حسینی را باز کرد.

ویدئو: 330444

استقلال 3 – شمس آذر 2 (دقیقه 85: مجتبی فخریان): پاس بوصبیح در پشت محوطه به فخریان رسید و این بازیکن به خوبی از پشت محوطه و از میان مدافعان استقلال، دروازه را باز کرد تا اختلاف به یک گل کاهش یابد.

ویدئو: 330445

کرنومترلحظات حساس:
دقیقه 8: ارسال تماشایی ماشاریپوف در دهانه دروازه به سلیمی رسید ولی ضربه این بازیکن با فاصله بسیار کم از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

ویدئو: 330422

دقیقه 18: گوستاوو بلانکو با تیزهوشی از مرکز میدان قصد داشت تا دروازه شمس آذر را باز کند که توپ او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 36: ارسال ناگهانی پاپی به روی دروازه با وزش باد تغییر مسیر داد و حسینی به زحمت و با واکنشی به موقع توپ را دفع کرد. در ادامه نیز شوت پاپی با برخورد به چشمی، دفع شد.
دقیقه 48: شوت روی پای ایمان سلیمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 55: شوت روی پای جلالی با فاصله از کنار دروازه به بیرون رفت.

2012783

دقیقه 56: اشتباه جعفرپور روی شروع مجدد بازی باعث شد توپ به رضاوند برسد و او با یک پاس، محمدی را صاحب موقعیت کرد که ضربه او با برخورد به پای مدافع شمس آذر راهی کرنر شد.
دقیقه 58: پاس پشت پای دیدنی بلانکو به جلالی رسید که شوت او به پایه تیرک عمودی دروازه، از سمت مخالف به بیرون رفت.

ویدئو: 330440

دقیقه 61: ضربه محکم و والی علی آزادمنش با عبور از تمام بازیکنان، به شکل خطرناکی از کنار دروازه استقلال راهی اوت شد.
دقیقه 72: شوت صادق بوصبیح از پشت محوطه جریمه خطرساز شد ولی ضربه او از کنار تیرک راهی اوت شد.


بولت تراکتورحواشی:

* از حدود ۲ساعت پیش از شروع بازی، ترافیک سنگینی در خیابان چوگان (منتهی به ورودی غربی ورزشگاه آزادی) حاکم بود.

* حدود ۲هزار هوادار شمس آذر پشت دروازه شمالی مستقر شدند.

* پیش از شروع مسابقه به مناسبت روز ارتش، گروه موزیک ارتش به اجرای برنامه پرداخت.

* هواداران استقلال پیش از شروع بازی سیدحسین حسینی کاپیتان این تیم را با لقب عقاب آسیا تشویق کردند.

* شهاب زندی مدیرعامل باشگاه شمس آذر قزوین در ورزشگاه حاضر شد تا تماشاگر این دیدار باشد.

* نام رافائل سیلوا و آرمین سهرابیان مدافعان استقلال به علت مصدومیت در لیست بازی امروز قرار ندارد.

* کوین یامگا بازیکن مصدوم استقلال همراه این تیم وارد ورزشگاه آزادی شد تا تماشاگر ویژه این بازی باشد. همچنین رضا میرزایی دیگر بازیکن استقلال نیز به همراه سایر اعضای تیم روی سکوها نشست.

* فرشید سمیعی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال نیز در ورزشگاه حضور یافت.

* جواد نکونام سرمربی استقلال به دلیل دوکارته بودن، روی سکوها حضور دارد. در ابتدای بازی، هواداران استقلال علاوه بر باز کرون پیراهن این تیم روی سکوهای روبروی جایگاه، طرح موزاییکی با نام نکونام را نیز اجرا کردند.

* هومن افاضلی و علی اصغر قربانعلی پور به نمایندگی از کادرفنی تیم ملی برای تماشای این بازی در ورزشگاه حاضر شدند.

* هواداران استقلال استقبال خوبی از بازی کردند و بیش از 40 هزار نفر در ورزشگاه آزادی حضور داشتند.

* جواد نکونام به دلیل محرومیت از روی سکوها نظاره‌گر بازی بود. جنب و جوش‌های او آنقدر زیاد که نگاه عکاسان و دوربین‌ها را به خود جلب می‌کرد.

* امیرحسین صادقی، بازیکن پیشین استقلال که در ورزشگاه حضور پیدا کرده بود، با نکونام برخورد گرمی داشت.

* کوین یامگا که به دلیل مصدومیت از ناحیه چشم این فصل را از دست داده با تشویق هواداران به روی سکوها رفت. آرمین سهرابیان دیگر مصدوم آبی‌پوشان نیز از روی سکوها نظاره‌گر بازی بود.

* در برخی از صحنه‌ها، بارها نیمکت‌نشینان دو تیم به داور اعتراض می‌کردند.

* مهدی هاشمی‌نسب در غیاب نکونام بیشتر مواقع کنار زمین حضور داشت و با بازیکنان صحبت می‌کرد.

دیدگاه‌ها