کد خبر : 2015881 | 01 اردیبهشت 1403 ساعت 16:30 | 60.2K بازدید | 90 دیدگاه

برخورد با تیمی که سیتی را حذف کرده

بارسلونا در اضطراب: الان وقت ال‌کلاسیکو نبود

بارسا فردا در بدترین شرایط روحی و با تیمی بحران‌زده باید به برنابئو برود تا آخرین شانس خود برای زنده کردن لالیگا را امتحان کند.

بارسلونا در اضطراب: الان وقت ال‌کلاسیکو نبود

به گزارش "ورزش سه"، بارسا یک سال دیگر از لیگ قهرمانان کنار رفت، تا سرزنش‌ها شروع شوند. ترس واقعی بارسا از یک سال بدون جام، قبل از ال‌کلاسیکو به اوج رسیده است. بارسا که به نظر می‌رسید دوباره به مسیر موفقیت برگشته ولی با حذف مقابل پاری سن ژرمن، در اوج جنجال‌های رختکن و در وضعیتی متزلزل به مصاف رئال خواهد رفت.

2011919

هفته سیاه

هفته سیاه برای بارسلونا که خوب می‌دانست با مقطع مهم و حساس فصل روبرو است و در آن می‌تواند مسیر ایده‌آلی برای معنا بخشیدن به یک فصل دشوار پیدا کند. هدف اصلی آنها لیگ قهرمانان اروپا بود، اما حذف مقابل PSG باعث شد ناامیدی به بارسلونا برگردد. 

نه تنها به این دلیل که آنها بدون گزینه مبارزه برای عنوان قهرمانی اروپا در سال جاری ماندند، بلکه به این دلیل که صلح و اتحاد رختکن نیز شکست. پس از شروع فصل با تردیدهای فراوان، جایی که نتایج آنطور که انتظار می‌رفت به دست نیامد، بارسلونا موفق شد مسیر خود را اصلاح کند. 

درست از زمانی که ژاوی هرناندز تایید کرد که در پایان فصل، تیم را ترک خواهد کرد، ماشین بارسا نیز شروع به کار کرد. این همزمان با بهبودی مصدومیت مارک آندره تراشتگن بود و بازگشت به اوج رونالد آرائوخو و روبرت لواندوفسکی. علاوه بر اینها باید به ظهور پائو کوبارسی نیز اشاره کرد.

بارسا بعد از هفته‌ها توانست جایگاه دوم لیگ را پس بگیرد و پس از حذف ناپولی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، بعد از 4 سال به جمع هشت تیم برتر اروپا برسد. سپس این سوال مطرح شد که آیا آنها می‌توانند برای قهرمانی بجنگند؟ 

تیمی که در ابتدای فصل ناامید بود، به نظر می‌رسید که به روند پیروزی‌های متوالی و مورد انتظار برگشته است. و با پیروزی باورنکردنی 2-3 در پارک دو پرنس، ضربه بزرگ وارد شد. حالا دیگر همه بارسا را شانس قهرمانی می‌دانستند اما قسمت بعدی سریال، تلخ بود.

بعد از آن پیروزی بزرگ، بازی برگشت یک چهارم نهایی فرا رسید و با وجود اینکه بارسا خیلی زود گلزنی کرد و در مجموع برتری را به دو گل رساند، رونالد آرائوخو به طرز عجیبی اخراج شد. آن کارت قرمز نه تنها بازی و رقابت را تغییر داد، بلکه به تمام امیدهای هواداران برای ادامه فصل نیز پایان داد و مهمتر از همه، جنجال به رختکن برگشت. در واقع تبادل سرزنش‌ها دیری نپایید.

2011720

گوندوگان جرقه را زد

در طول فصل، گوندوگان قبلاً نشانه‌هایی از نارضایتی خود را بروز داده بود. بعد از شکست در ال‌کلاسیکوی رفت او جمله معروف "من برای این به بارسا نیامده‌ام" را گفت. 

اما چیزی که هیچکس انتظارش را نداشت حمله مستقیم او به آرائوخو به خاطر اخراجش در مقابل پاری سن ژرمن بود: «من ناامید و مایوس هستم، خیلی ناامید شدم. همه چیز در دست خودمان بود و آن را به پی‌اس‌جی تقدیم کردیم. ما خودمان این پیروزی را به آسان‌ترین شکل ممکن به آنها دادیم. صحبت در این باره دشوار است اما در چنین لحظات مهمی باید با اطمینان دنبال توپ رفت. من نمی‌دانم که او توپ را لمس کرد یا نه. خودم ترجیح می‌دهم یک گل بخوریم یا حتی اجازه دهم حریف با دروازه‌بان تک به تک شود تا اینکه اخراج شوم. آرائوخو باید به دروازه‌بان فرصت مهار توپ را می‌داد یا حتی اجازه می‌داد توپ گل شود. اینکه این‌قدر زود یک یار کمتر داشته باشید، شما را در زمین نابود می‌کند.»

مدافع اروگوئه‌ای در پاسخ به این سوال تردید نکرد: «من ترجیح می‌دهم آنچه را که درباره اظهارات گوندوگان فکر می‌کنم، برای خودم نگه دارم. من کدهای اخلاقی و ارزش‌هایی دارم که معتقدم باید به آنها احترام گذاشت.»

2012978

ال‌کلاسیکو در بدترین زمان

این رد و بدل شدن سرزنش‌ها بین هم‌تیمی‌ها چیزی نیست جز عیان شدن وضعیت متشنجی که درون تیم وجود دارد، همان چیزی که باعث شده ژاوی هرناندز تا اینجا سه کارت قرمز و 22 کارت زرد بگیرد. مربی می‌دانست که خداحافظی از لیگ قهرمانان، بستن درهای آخرین راه برای کسب عنوان قهرمانی در این فصل است و پس از حذف، ال‌کلاسیکو از راه می‌رسد.

حذف در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی توسط اتلتیک و شکست در فینال سوپرجام برابر رئال مادرید، فاصله هشت امتیازی با سفیدپوشان در لیگ به این معنی بود که لیگ قهرمانان اروپا تنها راه برای فتح جام است و حالا دیگر نمی‌توان از واقعیت فرار کرد. 

همه چیز نشان می‌دهد که بارسا یک سال دیگر بدون عناوین قهرمانی خواهد داشت: اگر رئال مادرید فردا بارسا را ​​در برنابئو شکست دهد، قهرمانی به طور مطلق محکوم به فنا خواهد شد. 

ال‌کلاسیکو در بدترین زمان برای بارسا رخ می‌دهد. آنها همچنین با تیمی روبرو خواهند شد که پس از صعود باورنکردنی مقابل منچسترسیتی بسیار هیجان زده است. 

فردا بارسلونا فقط و فقط باید برنده شود، تمام امتیازهای باقیمانده را نیز اضافه کند و علاوه بر این، دعا کند تا رئال مادرید دو بازی از 6 بازی باقیمانده پس از کلاسیکو را ببازد. ژاوی حتی تمرین روز پنجشنبه را برای "تغییر روحیه تیم" لغو کرد اما شاید دیگر دیر شده باشد. خیلی خیلی دیر!

دیدگاه‌ها