کد خبر : 2015930 | 01 اردیبهشت 1403 ساعت 20:12 | 27K بازدید | 52 دیدگاه

علاقه‌ای به طرفداری از تیمی نداریم؛

واکنش مهدی به ابهام بزرگ استقلال و پرسپولیس

سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در نشست خبری ظهر روز شنبه با سوالی درباره چگونگی تعیین قهرمان و ابهامات مربوط به آن مواجه شد.

واکنش مهدی به ابهام بزرگ استقلال و پرسپولیس

به گزارش "ورزش‌ سه"، در شرایطی که به روزهای پایانی لیگ برتر در دوره بیست و سوم رسیده‌ایم و امکان مساوی شدن امتیازات استقلال و پرسپولیس در هفته پایان مسابقات وجود دارد، بحث مربوط به آئین نامه مسابقات برای چگونگی تعیین قهرمانی در این شرایط بسیار داغ شده است. 

این در شرایطی است که قوانین جدیدی در رابطه با این موضوع تصویب شده که اطلاع رسانی درباره آن صورت نگرفته و فقط در اختیار باشگاه‌ها قرار گرفته است. مهدی می‌گوید دستورالعمل جدید قبل از مسابقات به باشگاه‌ها داده شده و سه ماه بعد به صورت تصویب شده به آنها ابلاغ شده است.

این اولین سوالی بود که در نشست خبری خبرنگاران از سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر پرسیدند و او در واکنش به آن اینطور پاسخ داد: «نمی‌دانم چرا اینقدر حاشیه به وجود می‌آید؟! از روز اولی که مسابقات هنوز شروع نشده و هنوز هیچ تیمی به داخل زمین نرفته بود، این دستورالعمل به باشگاه‌ها اعلام شد. اگر موضوعی، موردی و بحثی هست باید بر همین اساس باشد و قبل از شروع مسابقات در همان مقطع از سوی باشگاه‌ها اعلام شود. خوشبختانه سه ماه بعد، فکر کنم در آبان ماه این مصوبه و موارد دیگر به باشگاه‌ها اطلاع داده شد. سازمان لیگ وظیفه دارد موارد متعددی را به باشگاه‌ها یادآوری کند. برای مثال دستورالعمل لباس را حتماً بروید مطالعه کنید که باید کامل رعایت شود. یادآوری می‌کنم که بحث سه ملی‌پوش را حتماً مدنظر داشته باشید و اگر کمتر از آن شد تیم‌ها حتماً باید در مسابقات شرکت کنند. اجرای این دستورالعمل‌ها کلیدی است. نکات کلیدی دستورالعمل‌ها را اول فصل به تمامی باشگاه‌ها به صورت تیتروار و در قالب یادآوری، اعلام می‌کنیم. از جمله موارد داخل این دستورالعمل‌ها بازی رو در رو بود که امسال بنابر تفسیری که توسط کمیته تدوین مقررات انجام شده و مصوبه کردند، به صورت تفصیلی توضیح داده شده بود. در تمام دنیا هم همین است.

1746172

وی افزود: «کمیسیون تدوین مقررات در اول فصل به باشگاه‌ها ابلاغ کرده و ما هم بر حسب وظایف و اهمیت آن در آبان ماه مجدداً آن را به باشگاه اعلام کردیم. امروز که به روزهای آخر فصل رسیدیم و نگرانی جامعه هواداری است و وقتی چالشی است که از طرف رسانه شیرین‌تر است، به آن پرداخته می‌شود. به نظرم ما تصمیمی برای تیمی نگرفتیم. قبل از شروع لیگ این موضوع را اعلام کردیم و هیچ‌کس آن روز نمی‌دانسته است چه تیمی امروز گل زده دارد، چند بازی کردند و یک تیم چه امتیازی دارد. اصلاً معلوم نبود که چه اتفاقی می‌افتد. به نظرم این چالش یک مقدار فضای رسانه را تهییج می‌کند و جامعه هواداری را که علاقه‌مند به این فضاهاست. سازمان لیگ از این امر مبراست و هیچ علاقه‌ای نداریم طرفدار هیچ تیمی باشیم. صداقت، شرافت و تعهد همکاران ما در سازمان لیگ و کلیه واحدها اینجور نیست.»

دیدگاه‌ها