کد خبر : 2015987 | 02 اردیبهشت 1403 ساعت 05:13 | 10.3K بازدید | 6 دیدگاه

پرنده استثنایی ورزش جهان

ارتفاع شش متر برای آرماند شوخی است!

آرماند دوپلانتیس، ورزشکار سوئدی، رکورد جهانی پرش با نیزه را که از آن خودش بود، شکست.

ارتفاع شش متر برای آرماند شوخی است!

آرماندو دوپلانتیس، ورزشکار سوئدی پرش با نیزه، در مسابقات لیگ الماس به میزبانی شیامن بدون اینکه به نوار برخورد کند، رکورد جدیدی را ثبت کرد.

او از ارتفاع 6.24 متری به راحتی عبور کرد و موفق شد رکورد خودش را ارتقا بدهد؛ رکوردی که برای کارشناسان باورکردنی نیست. الحاجی جِنگ، کارشناس SVT، درمورد این رکورد گفت: "باور نکردنی است. واقعاً فکر نمی‌کردم که او در اولین مسابقه فصل این کار را انجام دهد."

البته این رکورد برتب برای خود دوپلانتیس غیرقابل تصور نبود: "خیلی اتفاق نمی‌افتد، اما همیشه اطمینان دارم که هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد. امروز حس خوبی داشتم، نمی‌توانم ناراضی باشم‌."

2013213

این ورزشکار 24 ساله در اولین تلاش‌ها در ارتفاع‌های 5.62 و 5.82 و 6.00 متر به خوبی پرید‌. الحاجی جِنگ گفت: "او بالای 6 متر بازی می‌کند و سپس در 6.24 همین کار را انجام می‌دهد.

هیچ اثری از لرزش روی میله و یا برخورد نبود. طبق بررسی‌های انجام شده روی ویدیوی لحظه عبور او از نوار مشخص شد که دوپلانتیس 5 سانتی متر بالای نوار قرار دارد یعنی تا ارتفاع 6.29 متر!

آرماند دوپلانتیس در سال 2020 رکورد جهانی را از آن خود کرد. از آن زمان تاکنون او 7 بار این رکورد را ارتقا داده است. او این لحظات را خیلی دوست دارد: "هر بار احساس می‌کنم که غیرواقعی است. مثل بیهوشی است، دیوانه می‌شوی و جیغ می‌کشی!"

دیدگاه‌ها