کد خبر : 2016251 | 03 اردیبهشت 1403 ساعت 00:48 | 8.7K بازدید | 10 دیدگاه

پی‌اس‌جی 4-1 لیون: انریکه در یک‌قدمی قهرمانی

پاری سن ژرمن در بازی هفته سی‌ام لیگ فرانسه با نتیجه 4-1 لیون را شکست داد.

پی‌اس‌جی 4-1 لیون: انریکه در یک‌قدمی قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن در بازی هفته سی‌ام لیگ فرانسه از لیون میزبانی کرد و با نتیجه پرگل 4-1 برنده شد.

ویدئو: 330683

پی‌اس‌جی که در دو بازی از سه گذشته خانگی مقابل لیون شکست خورده بود و در این بازی با روحیه بالا ظاهر شد تا حریفش را شکست دهد.

حملات میزبان موجب شد تا دروازه لیون خیلی زود باز شود. پس از پاس بردلی بارکولا به محوطه جریمه، ویتینیا سعی کرد توپ را به سمت دروازه ارسال کند که پس از برخورد با نمانیا ماتیچ وارد دروازه شد و در دقیقه 3 پاری سن ژرمن جلو افتاد.

2013593

این گل برنامه‌های لیون را بهم ریخت و تیم میهمان خیلی زودتر گل دوم را دریافت کرد. در دقیقه 6 ارسال کرنر توسط بارکولا با ضربه سر لوکاس برالدو همراه شد و دور از دستان دروازه‌بان به گل تبدیل شد.

2013594

بازی بعد از دو گل زودهنگام پاری سن ژرمن با افت قابل توجهی همراه شد و دو تیم بازی را خیلی متعادل دنبال می‌کردند تا اینکه یک تکل دروازه لیون را نجات داد. تکل به موقع اوبِرین مانع از رسیدن شوت پرقدرت رندال کولو موآنی به سمت دروازه شد.

لیون از شوک دو گل زودهنگام خارج نشده بود و بیشتر در تلاش بود گل‌های دیگری دریافت نکند که همین موضوع پی‌اس‌جی را بیشتر به سمت دروازه نزدیک می‌کرد.

در دقیقه 33 روی سانتر دقیق اشرف حکیمی به فضای بین مدافعان لیون، گونچالو راموس موفق شد با ضربه سر دروازه حریف را باز کند و سومین گلزن این بازی باشد.

2013595

در دقیقه 34 یکبار دیگر میزبان فرصت گلزنی داشت اما ضربه خطرناک بارکولا روی ارسال اشرف حکیمی به تیرک برخورد کرد و دور شد. برخلاف جریان بازی این لیون بود که به گل رسید!

ارنست نوآما بعد از پاس میتلند نیلز به سمت محوطه جریمه پی‌اس‌جی حرکت کرد و درحالیکه مدافعان برای مهار او تلاش نمی‌کردند او موفق شد با ضربه پای چپ توپ را دور از دستان جانلوئیجی دوناروما به گل تبدیل کند.

2013596

نیمه اول تماشایی دنبال می‌شد و لیون به دنبال کاهش تفاضل بود و در دقیقه 39 ضربه خطرناک نوآما این بار به تیرک عمودی برخورد کرد و بلوکه شد. این حملات موجب نشد که پی‌اس‌جی دلسرد شده و دست از حمله بکشد.

روی صدحمله سریع ویتینیا توپ را را به وارن زئیر-امری پاس داد و او در فضای خالی به مارکو آسنسیو پاس داد که او هم ترجیح داد توپ را در نزدیکی دروازه خالی دور از دستان دروازه‌بان به سمت راموس بفرستد تا او را ضربه پای راست دبل کند.

2013597

پاری سن ژرمن با این نتیجه پرگل نیمه اول را به پایان رساند و با روحیه بالا به رختکن رفت.

لیون نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و اتفاقات نیمه اول را فراموش کرده بود تا با فشار بیشتری به سمت دروازه پی‌اس‌جی برای تغییر نتیجه تلاش کند. در دقیقه 55 ضربه خطرناک به سمت دروازه را دوناروما با یک واکنش دیدنی مهار کرد.

مکسنس کاکورت در دقیقه 63 یک فرصت خطرناک دیگر را روی دروازه میزبان ایجاد کرد و دوناروما بار دیگر دروازه‌اش را نجات داد.

2013598

لوئیس انریکه که با تفاضل شکل گرفته کسب سه امتیاز را ممکن می‌دید با نزدیک شدن به اواسط نیمه دوم چند تعویض دفاعی انجام داد تا هم به بازیکنان اصلی استراحت دهد و هم برتری تیمش را حفظ کند.

با این تغییرات لیونل نتوانست موقعیت اثرگذار دیگر را خلق کند و پی‌اس‌جی هم بازی را بیشتر در میانه میدان دنبال می‌کرد تا از فشار به سمت دروازه اش جلوگیری کرده و هم بازی را اینطور مدیریت کند.

لیون تا پایان اثر خاصی روی نتیجه بازی نداشت تا شکست را پذیرفته و پاری سن ژرمن 66 امتیازی شد. صدرنشین اکنون با 11 امتیاز اختلاف نسبت به موناکو رده دومی فاصله کمتری با قهرمانی در لیگ فرانسه دارد.

دیدگاه‌ها