کد خبر : 2016438 | 04 اردیبهشت 1403 ساعت 04:11 | 65.1K بازدید | 3 دیدگاه

درخواست غرامت 120 میلیونی برای بازیکن کشته شده!

باشگاه ولزی کاردیف مطابق آمار تاکید می‌کند در صورتی که امیلیانو سالا برای آن‌ها بازی می‌کرد به چمپیونشیپ سقوط نمی‌کردند.

درخواست غرامت 120 میلیونی برای بازیکن کشته شده!

به گزارش "ورزش سه"، مرگ امیلیانو سالا در ژانویه 2019 دنیای فوتبال را شوکه کرد. این مهاجم برای پیوستن به تیم جدیدش از نانت در سفر بود که در یک سانحه هوایی در مسیر کاردیف، جان باخت و مرگ او دعوی حقوقی زیادی را بین این دو باشگاه به دنبال داشته است.

کاردیف سیتی که 17 میلیون یورو برای جذب او پرداخت کرده بود، این هفته بار دیگر خبرساز شد. به گزارش نشریه اکیپ فرانسه، تیم ولزی که در حال حاضر در چمپیونشیپ -دسته دوم انگلیس بازی می‌کند- با شکایت از نانت درخواست دریافت غرامت 120 میلیون یورویی کرده است. این باشگاه مدعی است اگر سالا برای آن‌ها بازی می‌کرد به دسته پایین‌تر سقوط نمی‌کردند و این بازیکن می‌توانست در نتایج این تیم تاثیر زیادی داشته باشد.

2013930

باشگاه ولزی با استفاده از یک سیستم آنالیز گل‌های مورد انتظار و امتیازاتی را که در نهایت امیلیانو در نیم فصل دوم لیگ برتر به دست می‌آورد را محاسبه کرده که عملکرد او می‌توانست 54.2 درصد شانس بقای کاردیف در لیگ برتر را افزایش دهد.

کاردیف در ابتدا به فیفا استدلال کرد که سالا در زمان سقوط هواپیما به عنوان بازیکن آن‌ها قراردادی امضا نکرده بود و بنابراین آن‌ها مسئولیتی در قبال هزینه انتقال 17 میلیون یورویی ندارند. به این ترتیب، آن‌ها از پرداخت پیش قسط به ارزش 5 میلیون یورو جلوگیری کردند. با این حال در نهایت باشگاه ولزی با محرومیت در یک پنجره نقل و انتقالاتی مواجه شد.

دیدگاه‌ها