کد خبر : 2017242 | 07 اردیبهشت 1403 ساعت 22:15 | 71.4K بازدید | 78 دیدگاه

به‌در بردن جان سالم از اهواز

ملاثانی 1 - سپاهان 2 : این جام را سفت بچسب

سپاهان و تراکتور تنها مدعیان سنتی باقی مانده در جام حذفی هستند. سپاهان امروز در اهواز با وجود دریافت گل دیرهنگام جا نخورد و بازی را با قدرت به سود خود تمام کرد.

ملاثانی 1 - سپاهان 2 : این جام را سفت بچسب

به گزارش "ورزش‌ سه"، انتظار می‌رفت سپاهان در ورزشگاه فولاد آره‌نا کار راحت‌تری برای صعود به جمع 8 تیم برتر جام حذفی داشته باشد، اما در شرایطی که آنها با گل تماشایی کاوه رضایی که در دقیقه 40 به ثمر رسید، از حریف خود پیش افتاده بودند و در نیمه دوم هم مالکیت توپ و میدان به طور کلی در اختیار آنها بود، اما در فاصله یک دقیقه مانده تا پایان وقت‌های قانونی مسابقه با یک سوپرگل که توسط میلاد پاک پرور زده شد، شوکه شدند و وقتی تلاش هایشان در دو سه دقیقه وقت تلف شده به جایی نرسید، مجبور شدند 30 دقیقه بیشتر در هوای اهواز فوتبال بازی کنند. طی هر دو نیمه اول و دوم وقت های اضافی هم سپاهان تیم برتر میدان بود و سرانجام روی ارسال آریا یوسفی مدافعین استقلال ملاثانی بی تجربگی کردند و یک پنالتی در دقیقه 116 تقدیم سپاهان شد تا رامین رضاییان که زهردارترین بازیکن فصل جاری فوتبال ایران به شمار می‌رود، پشت توپ بایستد و در دقیقه 117 نتیجه را به سود سپاهان تغییر دهد. با این پیروزی حالا سپاهان با توجه به حذف استقلال و پرسپولیس از جام حذفی جدی‌ترین مدعی قهرمانی به شمار می‌آید و شرایط برای کسب حداقل یک جام برای آنها مهیاتر شده است.

ویدئو: 331131

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
استقلال ملاثانی - سپاهان؛ ورزشگاه فولاد آرنا، هزار تماشاگر
داور: هادی علی‌نیافر
کمک‌ها: امید افخمی، کورش صامی فر و میثم عباسی ناظر: مختار مهدوی


سپاهانترکیب سپاهان: پیام نیازمند، میلاد زکی پور، هادی محمدی، سیاوش یزدانی، رامین رضاییان، برایان دابو، امیدنورافکن، محمدکریمی، علی اصغر اعرابی، رضا شکاری، کاوه رضایی

استقلال ملاثانیترکیب استقلال ملاثانی: علی کردانی، امید صیدالی، احسان علوان‌زاده، رضا آنتیک، دانیال مومنی، علی فاتح، امید خالدی، وحید نامداری، علی حمودی، محمد اهل‌شاخه، میلاد پاک‌پرور


بولت سپاهانکارت زرد 

استقلال ملاثانیاستقلال ملاثانی:کارت زردعلی فاتح (۲۷)

سپاهانسپاهان:کارت زرداحمدزاده(۸۹) کارت زردپیام نیازمند(90) کارت زردهادی محمدی(92)


توپ گلشرح گل 

بولت سپاهانسپاهان (۱-۰): یک ارسال تماشایی دیگر از رامین رضاییان در محوطه شش قدم با ضربه سر تماشایی‌تر کاوه رضایی همراه شد تا سرانجام پس از ۴۰ دقیقه مقاومت قفل دروازه استقلال ملاثانی شکسته شود.

ویدئو: 331100

بولت استقلالاستقلال ملاثانی(۱-۱): در دقیقه ۲+۹۰ میلاد پاک پرور از راه دور اقدام به شوت زنی کرد و در کمال تعجب شوت تماشایی او به سه کنج دروازه پیام نیازمند رفت.

ویدئو: 331120

بولت سپاهانسپاهان (۲-۱): در دقیقه ۱۱۷ رامین رضاییان روی پنالتی‌ای که بر اثر برخورد با دست بازیکنان استقلال ملاثانی اعلام شده بود موفق شد حساب کار را به سود تیمش تغییر دهد و پیش بیندازد.

ویدئو: 331130

کرنومترلحظات حساس:

دقیقه ۱۰: سپاهان موفق شد با ضربه رضا شکاری به گل برسد ولی پرچم کمک داور بالا بود.

دقیقه ۲۴: شوت سنگین امید نورافکن در میانه راه به بازیکنان برخورد کرد و با فاصله راهی اوت شد.

دقیقه ۳۰: ضربه رضا شکاری از داخل محوطه جریمه پس از کنار زدن دو بازیکن استقلال ملاثنی با فاصله راهی اوت شد.

دقیقه ۳۳: ارسال خطرناک علی اصغر اعرابی از سمت چپ خط دفاعی استقلال ملاثانی با واکنش به موقع کردانی به بیرون محوطه جریمه برگشت داده شد.

دقیقه ۴۵: ضربه رامین رضاییان که از زاویه بسته و روی یک ضربه ایستگاهی زده شد با فاصله کمی از بالای دروازه به اوت رفت.

2015158

دقیقه ۶۱: شوت زمینی و محکم امید نورافکن به همان جایی رفت که کردانی دروازه‌بان استقلال ملاثانی ایستاده بود.

دقیقه ۷۰: ضربه تکنیکی و زاویه‌دار فرشاد احمدزاده با واکنش کردانی دروازه‌بان استقلال ملاثانی دفع شد.

دقیقه ۸۵: شوت نامداری از پشت محوطه جریمه به همان جایی رفت که نیازمند ایستاده بود و به راحتی توپ را به آغوش کشید.

دقیقه ۹۷: شوت سرکش محمد کریمی کاپیتان تیم فوتبال سپاهان به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و راهی به چارچوب پیدا نکرد.

دقیقه ۱۰۴: شوت میلاد زکی‌پور بی دقت بود و با فاصله زیادی از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۱۰۵: ضربه سر هادی محمدی روی کرنر ارسالی از سمت چپ خط دفاعی استقلال با فاصله راهی اوت شد.

دقیقه ۱۱۵: داور مسابقه به دلیل برخورد توپ به دستان بازیکنان استقلال ملاثانی اعلام پنالتی کرد.


📝 شرح بازی:

سپاهان در تمام این مسابقه ماراتن گونه که در کمال ناباوری 120 دقیقه به طول انجامید، تیم برتر میدان بود. آنها تا پیش از گل کاوه رضایی در دقیقه 40 با شدت بیشتری رو دروازه حریف دسته اولی خود هجوم می‌بردند، اما پس از این گل و در سراسر نیمه دوم محافظه کارانه تر برای حفظ نتیجه بازی کردند و البته موقعیت‌هایی هم داشتند. پس از سوپرگل پاک پرور که حساب کار را به تساوی کشاند و بازی را به وقت های اضافی برد، بازیکنان سپاهان بار دیگر شتاب را در دستور کارشان قرار دادند و اینقدر حمله کردندکه سرانجام دفاع حریف مرتکب اشتباه بزرگی شد تا یک پنالتی برای سپاهان در دقیقه 116 گرفته شود و با همین پنالتی تکلیف بازی مشخص شد.


🥇 بهترین بازیکن:
برایان دابو چند مسابقه‌ای می‌شود که دیگر در پست دفاع میانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و با حضور در میانه زمین توانسته خودش را به بازیساز اصلی تیم تبدیل کند. او در مصاف با استقلال ملاثانی هم بی امان در طول 120 دقیقه نبرد بازیکنان دو تیم جنگید و توانست به خوبی نقش خود را در زمین و در پازل تاکتیکی مورایس انجام دهد.

📌اتفاق ویژه: 
سوپرگل میلاد پاک پرور اتفاق ویژه این مسابقه بود که می‌توانست بدون رفتن به وقت‌های اضافی تمام شود. اما این گل باعث شد سپاهانی‌ها نیم ساعت استرس بکشند و با پنالتی رامین رضاییان به دور بعدی صعود کنند.


بولت فولادحاشیه:

بولت زیر مجموعهپیش از برگزاری مسابقه ابهامات زیادی درباره محل برگزاری دیدار دو تیم وجود داشت که در نهایت با تصمیم مسئولان استانی ورزشگاه فولاد آرنا برای این بازی انتخاب شد.

بولت زیر مجموعهمطابق انتظار استقبال خوبی از سوی هواداران اهوازی برای تماشای این مسابقه به عمل نیامده است.

بولت زیر مجموعهتیم فوتبال استقلال ملاثانی در مرحله قبل موفق شد در ضربات پنالتی صنعت نفت را شکست دهد و به مرحله یک هشتم نهایی برسد. در سوی مقابل هم سپاهان در خانه با نتیجه سه بر صفر شمس آذر را از پیش رو برداشت.

بولت زیر مجموعهپیام نیازمند پس از غیبت در چندین مسابقه تیم ملی و سپاهان به این مسابقه رسیده است.

بولت زیر مجموعهنکته عجیب ترکیب اصلی سپاهان حضور شهریار مغانلو روی نیمکت ذخیره‌ها است.

بولت زیر مجموعهدر بیست دقیقه ابتدایی مسابقه سپاهان نمایش بهتری داشته ولی هنوز در گلزنی موفق عمل نکرده است.

بولت زیر مجموعهبراین دابو پس از برخورد به بازیکنان استقلال ملاثانی روی زمین افتاده و یکی دو دقیقه‌ای جریان بازی به خاطر مصدومیت او متوقف شده است.

بولت زیر مجموعهدر دقیقه ۵۷ داور مسابقه به دلیل اعتراض سیاوش اکبرپور او را با کارت زرد جریمه کرد.

بولت زیر مجموعهپیام نیازمند در دقیقه ۹۰ به دلیل اتلاف وقت با کارت زرد داور جریمه شد.

دیدگاه‌ها