کد خبر : 2017708 | 09 اردیبهشت 1403 ساعت 15:17 | 17.1K بازدید | 11 دیدگاه

استقلال به‌دنبال پاک کردن خاطرات تلخ اردیبهشتی از تراکتور

مريم طوسى باز هم در آمريكا قهرمان شد

مريم طوسى یك‌بار ديگر قبل از عزيمت به تور برنزى امارات در آمريكا دو قهرمانى توأمان ماده‌هاى صد و دويست متر سرعت را جشن گرفت.

مريم طوسى باز هم در آمريكا قهرمان شد

به گزارش "ورزش سه"، مريم طوسى با حضور در رقابت‌هاى مختلف معتبر در آمريكا و ديگر كشورها با توجه به آمادگى بالا و ركوردهاى مطلوبى كه در ٣٤ سالگى از خود به جاى گذاشته به دنبال رسيدن به ركورد ٢٢ ثانيه و ٥٧ صدم و كسب سهميه ٢٠٠ متر بازي‌هاى المپيك ٢٠٢٤ پاريس است، اتفاقى كه در ٢٠١٢ لندن صدم‌هاى ثانيه او را از دويدن در اين سطح محروم كرد.

طوسى كه به تازگى توانسته ركورد ٢٠٠ متر ايران را به‌صورت رسمى بعد از ١١ سال ارتقا دهد در رقابت شهر ارواين ايالت كاليفرنياى آمريكا و مسابقه "استيو اسكات" كه دونده‌هايش تنها با ارسال دعوت‌نامه بر اساس ركوردهاى ثبت شده شخصى اجازه رقابت پيدا مى‌كنند دو مقام قهرمانى صد متر و دويست متر را به خود اختصاص داد.

اين رقابت‌ها در دوهاى سرعت، نيمه استقامت و استقامتى و ماده‌هاى پرتابى و پرشى به‌صورت بين‌المللى با حضور ورزشكاران از مليت‌هاى مختلف انجام شد و مريم طوسى در صد متر با زمان ١١ ثانيه و ٦٦ صدم و در دویست متر با ٢٣ ثانيه و ٨٣ به مقام اول دست يافت.

مريم طوسى روزهاى آينده از آمريكا به امارات و دبى مى‌رود تا در رقابت مهم "تور برنزى" كه داراى سطح C دو و ميدانى فدراسيون جهانى است حضور يابد.

در حال حاضر به غير از رقابت مهم ١٤ ارديبهشت مريم طوسى در ٢٠٠ متر دبى، اين دونده چهار مسابقه ديگر هم در پيش دارد كه بى‌شك نياز به حمايت مستقيم فدراسيون دو و ميدانى كشورمان براى كسب سهميه المپيك است.

مريم طوسى تا امروز با مليت و پرچم ايران، حفظ موازين و قوانين ورزش كشور و حجاب اسلامى در تمامى رقابت‌هاى سال ٢٠٢٤ ميلادى در كشورهاى آفريقاى جنوبى و آمريكا حضور يافته و تمام هزينه‌های سرسام‌آور را از جيب شخصى خود پرداخت كرده و جالب اينكه بعد از ١١ سال موفق شده ركورد ٢٠٠ متر ايران را نيز جابه‌جا كند.

دیدگاه‌ها