کد خبر : 2017789 | 10 اردیبهشت 1403 ساعت 03:04 | 53.9K بازدید | 11 دیدگاه

بازیکنانی که یورگن ادبشان کرد!

صلاح سرکرده دسته بالوتلی و ساخو در دعوا با یورگن

اداره کردن یک باشگاه پرستاره هرگز ساده نیست، چرا که لزوما منافع سرمربی و بازیکن در یک مسیر قرار نمی‌گیرد.

صلاح سرکرده دسته بالوتلی و ساخو در دعوا با یورگن

به گزارش "ورزش سه"، یورگن کلوپ یکی از بهترین مدیران فوتبال نسل مدرن است، اما در طول دوران حضورش در لیورپول و بوروسیا دورتموند با چندین فوق ستاره اختلاف پیدا کرده است. سرمربی آلمانی به دلیل روابط نزدیکی که با بازیکنانش دارد مشهور است، اگرچه گاهی اوقات ممکن است کدورت‌هایی بین او و شاگردانش شکل بگیرد. درگیری لفظی‌ به وجود آمده میان او و صلاح در لب خط رخ داد، بسیار بحث برانگیز بود و هواداران به سادگی از کنار این مسئله نخواهند گذشت. 

البته این درگیری از این بابت حساس و مهم بود که تا کنون از سرمربی آلمانی لیورپول ندیده بودیم که لب خط با بازیکنش جدل لفظی داشته باشد. برخلاف موارد دیگر که اغلب در جریان تمرین در رختکن اخبارش مخابره می‌شد، این درگیری در مقابل قاب دوربین اتفاق افتاد و توسط رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای داشت. 
با نگاهی به دوران حرفه‌ای کلوپ متوجه خواهید شد که محمد صلاح نخستین بازیکنی نبوده که با مرد خندان فوتبال جهان به چالش جدی خورده است:

ممدو ساخو:

او در دوران برندان راجرز به لیورپول پیوسته بود و زمان زیادی طول نکشید تا اینکه کلوپ درب خروج را به ساخو نشان داد.
ساخو جلسات تمرینی را از دست می‌داد و هنگام غذا دیر حاضر می‌شد؛ همین بی‌نظمی‌ها موجب شد تا کلوپ علاقه‌ای به استفاده از او نداشته باشد.
مدافع فرانسوی زودتر از بقیه با یک پرواز اختصاصی از تور آمریکای 2016 لیورپول به مرسی‌ساید بازگشت؛ او نیمه اول فصل 17-2016 را روی نیمکت سپری کرد و سپس به صورت قرضی در زمستان به کریستال پالاس پیوست. قرمزها در نهایت 28 میلیون یورو از انتقال او به پالاس بدست آوردند و کلوپ خیالش از این ماجرا راحت شد.

لازار مارکوویچ:

کلوپ او را هم از سرمربی قبلی به ارث برده بود، اما بازیکن از نحوه برخورد با او و انتقال‌های متوالی قرضی‌اش راضی نبود.
مارکوویچ زمانی که در سال 2018 به صورت قرضی به اندرلخت پیوست، به روزنامه‌ای هلندی گفت: "این انتقالات برای این است که نشان دهم هنوز همان بازیکن قدیمی هستم و می‌خواهم به سرمربی لیورپول نشان دهم که نباید با من اینچنین رفتار کند."
سران باشگاه انگلیسی برای فروش او مبالغ دور از ذهنی درخواست می‌کردند و همین باعث شد تا مارکوویچ نهایتا به صورت آزاد به فولام بپیوندد.

ماریو بالوتلی:
دوران بالوتلی در لیورپول این روزها مانند یک تب سوزان به‌نظر می‌رسد. مهاجم ایتالیایی از همان ابتدا با کلوپ مشکل داشت و هیچوقت فرصت بازی کردن برای او پیدا نکرد و پس از کنار گذاشته شدن از تور پیش فصل لیورپول در ایالات متحده، خیلی زود چمدان‌هایش را بست. مینو رایولا که از برخورد مربی آلمانی با موکلش راضی نبود، صحبت‌های ناپسندی در مورد سرمربی لیورپولی‌ها انجام داد که رابطه میان مربی و بازیکن را بیش از پیش شکراب کرد. کلوپ به بالوتلی گفت که انتخاب اولش برای پست مهاجم بالوتلی نخواهد بود و بهتر است که جدا شود.
سوپر ماریو هم در همان پنجره به صورت آزاد به نیس فرانسه نقل مکان کرد.

1140067

نوری شاهین:

کلوپ در روزهای ابتدایی حضورش در بروسیا دورتموند، پس از اینکه هافبک ترکیه‌ای با بازیکن دیگری شروع به مشاجره کرده بود، در زمین تمرین با شاهین درگیر شد.

شاهین که از آکادمی زنبورها رشد کرده بود و در آن زمان تنها 20 سال سن داشت و جوان بودنش عاملی بود که کلوپ حساسیت بیشتری روی او داشته باشد. او با انتقالی 10 میلیون یورویی به رئال مادرید رفت اما بعدها در سال 2013 به دورتموند بازگشت تا زیر نظر کلوپ بازی کند.

ژردان شقیری:

وینگر سوئیسی پس از حذف لیورپول از جام اتحادیه توسط چلسی در سال 2018، در سمت اشتباه ماجرا قرار گرفت. پس از به صدا درآمدن سوت تمام پایان بازی، سرمربی قرمزها به سمت شقیری هجوم برد و این دو نفر در حال رد و بدل کردن کلمات تندی با یکدیگر دیده شدند.
کلوپ پس از بازی توضیح داد: من در مورد ضربه ایستگاهی اخر بازی صحبت کردم. مو کاملاً ایستاده بود و یک دسته کامل از بازیکنان در یک جهت بودند که ژردان توپ را شلیک کردیم.

شقیری پس از این داستان‌ها روزهای بیشتری را روی نیمکت گذراند و فرصت زیادی به او داده نمی‌شد. البته هافبک سوئیسی پس از مدتی راهی آمریکا شد، اما این دو نفر جدای از این بحث، همیشه با یکدیگر رابطه خوبی داشتند و از یکدیگر با خاطرات خوبشان یاد کردند.

2016034

دیدگاه‌ها