کد خبر : 2017910 | 10 اردیبهشت 1403 ساعت 12:34 | 20.2K بازدید | 11 دیدگاه

راموندینو از ایتالیا، تریفونیچ از اسلوونی

گزینه‌های اروپایی سرمربیگری تیم ملی را بشناسید

طبق اعلام کمیته فنی فدراسیون بسکتبال دو مربی از ایتالیا و اسلوونی جزء گزینه‌های نهایی سرمربیگری تیم ملی هستند.

گزینه‌های اروپایی سرمربیگری تیم ملی را بشناسید

به گزارش "ورزش سه"، بعد از تصمیم به قطع همکاری با هاکان دمیر ترکیه‌ای که کارنامه خوبی از خود در تیم ملی بسکتبال ایران به جای نگذاشت و نتوانست مدال بازی‌های آسیایی و سهمیه المپیک را کسب کند، حالا فدراسیون دو مربی خارجی از قاره اروپا را در بین گزینه‌هایی نهایی سرمربیگری تیم ملی قرار داده است. 

مارکو راموندینو از ایتالیا مربی 42 ساله‌ای است که در سال‌های اخیر به‌عنوان مربی در تیم ملی جوانان ایتالیا فعالیت داشته و پیش از آن هم در چندین باشگاه ایتالیایی فعالیت کرده است. اینطور که از کارنامه راموندینو پیداست، او که از سال 2000 در این عرصه فعالیت می‌کند، بیشتر در زمینه تیم‌های پایه تخصص دارد و سابقه سرمربیگری هیچ تیمی در رده ملی بزرگسالان در کارنامه‌اش دیده نمی‌شود. 

2016246

با این‌حال استفاده از یک مربی جوان و با انگیزه از اروپا می‌تواند چالش جدیدی برای بسکتبال ایران باشد. 

از سوی دیگر رادوان تریفونیچ، مربی 51 ساله اهل اسلوونی یک مربی باتجربه‌تر از گزینه ایتالیایی به حساب می‌آید. این مربی هم‌اکنون به‌عنوان دستیار سرمربی در فنرباغچه ترکیه فعالیت دارد و پیش از آن هم سه سال به‌عنوان مربی و مدتی هم به‌عنوان سرمربی در تیم ملی اسلوونی حضور داشته است. 

تریفونیچ از سال 2008 مربیگری را آغاز کرده و پیش از آن به‌عنوان بازیکن در باشگاه‌های مختلفی حاضر بوده است. او حتی در سال 1996 هم در درفت NBA حاضر شده، اما هیچ وقت نتوانسته در لیگ حرفه‌ای آمریکا به میدان برود. این مربی 51 ساله و 203 سانتی متری هم اکنون مدنظر فدراسیون ایران قرار گرفته و باید دید مذاکرات چگونه پیش خواهد رفت.

2016245

دیدگاه‌ها