کد خبر : 2018516 | 12 اردیبهشت 1403 ساعت 22:23 | 461.7K بازدید | 224 دیدگاه

اخراج عالیشاه درست بود؟ برخورد با عیسی پنالتی بود؟

کارشناسی سه صحنه جنجالی پرسپولیس - سپاهان

قضاوت بیژن حیدری در بازی پرسپولیس و سپاهان مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است.

کارشناسی سه صحنه جنجالی پرسپولیس - سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در روزی که این شانس را داشت از تساوی استقلال برابر تراکتور استفاده کند و به صدر جدول برسد، با تساوی بدون گل برابر سپاهان متوقف شد تا با اختلاف یک امتیازی نسبت به آبی‌ها در رتبه دوم باقی بماند.

این دیدار در نیمه اول بدون جنجال و حاشیه دنبال شد اما در نیمه دوم با چند صحنه بحث برانگیز همراه بود. در دقیقه ۵۷ مسابقه، امید عالیشاه در شرایطی که توپ از سیاوش یزدانی عبور کرده و به پیام نیازمند رسیده بود، به سمت مدافع طلایی‌پوشان رفت و برخوردی با او داشت که داور در این صحنه تنها به اعلام خطا بسنده کرد.

همچنین در دقیقه ۶۹ مسابقه و زمانی که سرخپوشان صاحب یک ضربه کرنر شده بودند، عیسی آل‌کثیر در محوطه جریمه سرنگون شد و اعتقاد به خطای پنالتی داشت اما داور دستور به ادامه بازی داد.

جنجالی‌ترین صحنه بازی هم در دقیقه ۸۲ رخ داد؛ جایی که امید عالیشاه در حال بحث با دو بازیکن سپاهان بود و برایان دابو به سمتش آمد و او را هُل داد تا درگیری اوج بگیرد و در نهایت امید عالیشاه پس از برخورد فیزیکی با بازیکن سپاهان از زمین بازی اخراج شود.

*نظرات کارشناسان داوری درباره این صحنه‌ها را در ادامه می‌خوانید:

📌 برخورد امید عالیشاه و سیاوش یزدانی (دقیقه ۵۷- مشکوک به جریمه شخصی)

ویدئو: 331639

❌ محمدحسین ترابیان: بازیکن مهاجم بدون اینکه جدال بر سر توپ با مدافع داشته باشد، با بی‌ملاحظگی به مهاجم ضربه می‌زند و به‌خاطر رفتار غیر ورزشی می‌بایست اخطار می‌گرفت.
✅ مهدی عالیقدر: مدافع ايستاده و اين مهاجم است كه با توجه به فاصله‌اي كه با توپ دارد، اقدام به تنه زدن به وي ميكند و داور به درستی اعلام خطا كرد.
❌ ابراهیم میرزابیگی: امید عالیشاه یک رفتار غیرورزشی انجام داد و باید اخطار می‌گرفت.
❌ تورج حق‌وردی: داور باید به بازیکن قرمز به خاطر ضربه‌ای که به بازیکن زرد زد، اخطار می‌داد.
❌ بابک وسیله‌بر: بازیکن قرمز با بی ملاحظگی بر روی حریف خطا می‌کند که جریمه آن اعلام ضربه آزاد مستقیم و کارت زرد می‌باشد.
✅ سعید علینژادیان: خطای بازیکن تیم پرسپولیس مشخص است. او با یک تنه محکم باعث سرنگونی بازیکن تیم سپاهان می‌شود. با این حال نیازی به کارت زرد نبود.

📌 برخورد مدافع سپاهان و عیسی آل‌کثیر (دقیقه ۶۹- مشکوک به پنالتی)

ویدئو: 331619

✅ محمدحسین ترابیان: از این زاویه، ادامه بازی تصمیم درست داور بود.
✅ مهدی عالیقدر: مهاجم بلافاصله وقتي مدافع را پشت سر حس خود حس مي‌کند، اقدام به سرنگوني خود مي‌كند، لذا ادامه بازي تصميم صحيح مي‌باشد.
✅ ابراهیم میرزابیگی: واضح نیست که بازیکن سپاهان از پشت مرتکب خطایی می‌شود یا خیر اما به نظر من مشکل خاصی نبود و ادامه بازی از طرف بازی درست بود.
✅ تورج حق‌وردی: هیچ خطایی اتفاق نیفتاد.
✅ بابک وسیله‌بر: از این زاویه فیلمبرداری خطایی مشاهده نمی‌شود در ضمن هر دست گذاشتنی در فوتبال خطا نیست، بنابراین ادامه بازی صحیح است.
✅ سعید علینژادیان: خطایی رخ نداد. تصمیم داور مبنی بر ادامه بازی صحیح بود.

📌 درگیری امید عالیشاه و برایان دابو (دقیقه ۸۲- اخراج)

ویدئو: 331622

❌ محمدحسین ترابیان: هر دو بازیکن با هم درگیر می‌شوند و بازیکن قرمز با دست به صورت بازیکن زرد فشار آورده و هل می‌دهد و بازیکن زرد سرنگون می‌شود (بازیکن زرد در سرنگون شدن و ضربه خوردن بزرگ‌نمایی می‌کند). از این زاویه نشان نمی‌دهد بازیکن قرمز مرتکب برخورد شدید (مشت زدن به صورت بازیکن زرد) شده باشد. در این صحنه به دلیل رفتار غیر ورزشی، اخطار به بازیکن قرمز کفایت می‌کرد.
✅ مهدی عالیقدر: اين صحنه بدرستي توسط تيم داوري تصميم گيري شد و اخراج بازيكن تيم قرمز با توجه به ضربه‌اي كه به مدافع وارد كرد، كاملا مبتني بر قانون صورت گرفت.
❌ ابراهیم میرزابیگی: حرکت آقای عالیشاه برخورد شدید محسوب نمی‌شد و نیازی به اخراج مستقیم نداشت و داور باید به او اخطار می‌داد. ضمن اینکه در این صحنه دابو هم باید اخطار می‌گرفت.
✅ تورج حق‌وردی: ضربه‌ای که بازیکن پرسپولیس زد، برخورد شدید تلقی می‌شد و اخراج او صحیح بود.
❌ بابک وسیله‌بر: در این درگیری هر دو بازیکن به علت رفتارهای غیر ورزشی مستحق دریافت کارت زرد بودند اما دلیل اخراج بازیکن بعد از مشورت با داور چهارم و کمک داور  اول بر ما پوشیده است.
✅ سعید علینژادیان: اخراج بازیکن پرسپولیس به درستی انجام شد. یک مشورت خیلی خوب توسط تیم داوری در این صحنه منجر به تصمیم صحیح شد. بازیکن قرمز با دست به‌صورت بازیکن تیم زرد ضربه می‌زند.

دیدگاه‌ها