کد خبر : 2019518 | 17 اردیبهشت 1403 ساعت 20:15 | 23.6K بازدید | 57 دیدگاه

تیم مورایس هر چه زد نشد

سپاهان 1- استقلال خوزستان 1: شگفتی در قعر و صدر!

تیم فوتبال سپاهان در شبی که می‌توانست با اختلاف حداقل یکی دو گل برنده مسابقه بشود، هر چه زد به در بسته خورد و البته بازیکنان استقلال خوزستان هم با تمام وجود برای کسب یک امتیاز جنگیدند.

سپاهان 1- استقلال خوزستان 1: شگفتی در قعر و صدر!

به گزارش "ورزش‌ سه"، این مسابقه برای هر دو تیم بسیار حائز اهمیت بود. سپاهان امیدوار بود که با توجه به لغزش استقلال و پرسپولیس بتواند با پیروزی در این مسابقه به دو مدعی اصلی جام قهرمانی نزدیک‌تر شود و در 4 هفته باقی‌مانده شرایط را به سود خود برگرداند، اما وقتی حسن اکرمی سوت پایان مسابقه را به صدا درآورد، مورایس و شاگردانش که نمایش خوبی در طول مسابقه ارائه کرده بودند، با ناراحتی زیادی زمین مسابقه را ترک کردند.

نیمه اول این مسابقه در حالی که سپاهان تیم برتر میدان بود و چندین موقعیت گل را ایجاد کرده بود، در حال ختم شدن به تساوی بدون گل بود که ضربه شهریار مغانلو شرایط را به سود طلایی پوشان اصفهانی در اولین وقت اضافه کرد عوض کرد. 

ویدئو: 332009

با شروع نیمه دوم سپاهان با فراغ بال بیشتری در زمین حاضر شد و انتظار می‌رفت که شاگردان پورموسوی با اختلاف بیشتری بازی را در نیمه دوم واگذار کنند، اما آنها که در نیمه اول هم یک موقعیت جدی گلزنی ایجاد کرده بودند، در نیمه دوم هم توانستند در دقیقه 65 از اشتباه مدافعین سپاهان نهایت بهره را ببرد و پس از اینکه توپ در حالت نامتعادل به زکی‌پور برخورد کرد در اختیار آقایی‌پور قرار گرفت و او با یک ضربه آکروباتیک دروازه نیازمند را باز کرد.

پس از این گل سپاهان با شدت بیشتری به دنبال گل دوم بود و موقعیت‌های زیادی هم ایجاد شد، اما در روزی که بازیکنان استقلال و سپاهان با تمام وجود جنگیدند تا حساب کار را به سود تیم خودشان تمام کنند، درنهایت موقعیت‌های پرتعداد سپاهان به جایی نرسید تا بازی با تساوی یک بر یک و تقسیم امتیازات تمام شود.

با این نتیجه سپاهان 47 امتیازی شد و با توجه به پیروزی دشوار پرسپولیس در قائمشهر اختلافش با سرخپوشان بیشتر شد. در سوی دیگر هم استقلال خوزستان یک امتیاز کسب کرد تا 26 امتیازی شود و فاصله‌اش را با نساجی به عنوان قعرنشین مسابقات به عدد یک رساند. باید دید فولاد و صنعت نفت به عنوان دو رقیب جدی دیگر استقلال خوزستان در پایان مسابقات خود را در هفته 26 با چه نتایجی تمام می‌کنند.


🗓دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

🏆سپاهان اصفهان - استقلال خوزستان؛ 🏟 ورزشگاه نقش جهان؛ تعداد تماشاگر: ؟

🟡ترکیب سپاهان برابر استقلال خوزستان
پیام نیازمند، هادی محمدی، فرشاد احمدزاده (78-آریا یوسفی)، محمد کریمی، رامین رضاییان، سیاوش یزدانی، رضا شکاری (66-رضا اسدی)، میلاد زکی‌پور، امید نورافکن (87- علی‌اصغر اعرابی)، شهریار مغانلو و کاوه رضایی (66-محمدجواد حسین‌نژاد)
سرمربی: ژوزه مورایس 

🔵ترکیب استقلال خوزستان برابر سپاهان
حسن پورحمیدی، علی هلیچی، محمود مطلق‌زاده، جواد آقایی‌پور، الجف آسو رستم محمد (7+90- محمدحسین باصری)، حسین ساکی (۸۶- بهروز بارانی)، پیمان رنجبری (59- علیرضا کاظمی)، عثمان اندونگ، محمد آبشک (7+90- علیرضا خوشکفا)، داستونبک تورسونوف، سایو روبرتو (59- حسن شوشتری) جولیا فیگواریدو.
سرمربی: سیروس پورموسوی


🟡اخطار ها:

🔵استقلال خوزستان: 🟨عثمان اندونگ (55)، حسن پورحمیدی (83)


⚽️شرح گل:

🟡سپاهان (۱-۰): با ارسال میلاد زکی‌پور توپ به تیرک دوم استقلال خوزستان رفت و سپس پاس رو به عقب کاوه رضایی با هوشمندی شهریار مغانلو در دقیقه 1+45 گل اول مسابقه را برای طلایی‌پوشان اصفهانی رقم زد.

ویدئو: 331978

🔵استقلال خوزستان (۱-۱): در دقیقه ۶۵ ارسال خطرناک از سمت راست خط دفاعی سپاهان با اشتباه دو مدافع این تیم همراه شد و پس از اینکه زکی‌پور در حالت نامتعادل توپ به او برخورد کرد، به جواد آقایی‌پور رسید تا او با یک ضربه آکروباتیک گل تصاویر را وارد دروازه پیام نیازمند کند.

ویدئو: 331998

⏱لحظات حساس:

دقیقه ۲: اولین موقعیت‌های بازی را رامین رضاییان ایجاد کرد که البته شوت او از زاویه بسته به راحتی در اختیار پورحمیدی قرار گرفت.

دقیقه ۹: سپاهان صاحب دو موقعیت پیاپی شد که ابتدا ارسال بازیکن این تیم را حسن پورحمیدی به بازی برگشت داد و سپس کاوه رضایی با شوتی سرکش دروازه استقلال خوزستان را تهدید کرد.

دقیقه ۲۵: شوت سرکش محمود مطلق‌زاده با واکنش پیام نیازمند به اوت فرستاده شد تا بهترین موقعیت تیم میهمان تا این دقیقه از دست رفته باشد.

دقیقه ۲۸: پیام نیازمند جدی‌ترین موقعیت بازی را که توسط رنجبری از محوطه شش قدم زده شد با دستان و سرش به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳۴: ارسال خطرناک کاوه رضایی را به خوبی و با مهارت حسن پورحمیدی در اختیار گرفت.

دقیقه ۴۱: ضربه سر شهریار مغانلو به شکل خطرناکی با دخالت مدافعین استقلال خوزستان راهی کرنر شد.

دقیقه ۴۲: رضا شکاری پس از کنار زدن مدافع حریف در حالی که با سنگربان تیم حریف تک به تک شده بود با اختلاف زیادی راهی اوت شد تا بهترین فرصت سپاهان در نیمه اول از دست رفته باشد.

دقیقه ۵۲: کاوه رضایی به شکل عجیبی تک به تکی که با پاس دیدنی کاوه رضایی برایش فراهم شده بود را از دست داد. در ادامه هم شوت کریمی کاپیتان سپاهان با اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه ۵۳: شوت رامین رضاییان به زاویه بسته زده شد و به تور کناری دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۶۲: ضربه ایستگاهی میلاد زکی‌پور با اختلاف چند متری از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۶۳: استقلال خوزستان یک ضدحمله سریع ترتیب داد، ولی هادی محمدی به خوبی مقابل رستم محمد مهاجم حریف ایستادگی کرد تا ضربه او تحت فشار به دروازه نرسد و به تیرک عمودی دروازه برخورد کند و به اوت برود.

دقیقه ۶۸: رضا اسدی موفق شد به زیبایی و با ضربه سر دروازه حسن پورحمیدی را باز کند ولی پرچم کمک داور بالا بود.

ویدئو: 332006

دقیقه ۷۰: حرکت تکنیکی حسین‌نژاد و پاس او برای زکی‌پور که برای شهریار ارسال شد موقعیت ویژه‌ای برای گل دوم سپاهان بود که این اتفاق رخ نداد و ضربه مهاجم سپاهان با اختلاف بسیار کمی به اوت رفت.

دقیقه ۸۳: ضربه سر شهریار مغانلو با اختلاف کمی و به شکل کاملا نفس‌گیر و خطرناک روی ارسال کرنر از سمت راست خط دفاعی استقلال خوزستان با اختلاف میلی متری از بالای تیرک افقی دروازه به اوت رفت.

دقیقه ۸۳: حرکت تماشایی رامین رضاییان و پاس او برای نورافکن سبب شد که این بازیکن در موقعیت بسیار خوبی برای شوتزنی قرار بگیرد ولی نورافکن قدر موقعیت ایجاد شده را ندانست و ضربه‌ای محکم ولی بی‌دقت بود.

دقیقه ۸۸: ارسال میلاد زکی‌پور در تیرک دوم به رامین رضاییان رسید که به سمت توپ و برای زدن آن خیز و تکل بسته بود، ولی نتوانست به توپ برسد و این فرصت هم برای طلایی پوشان اصفهانی از دست رفت.

دقیقه ۸۹: شوت زمینی محمدجواد حسین‌نژاد در حالی که توسط حسن پورحمیدی مشایعت می‌شد، با اختلاف یک متری به اوت رفت.


📝 شرح بازی:

در نیمه اول مسابقه مالکیت توپ و بازی در دست بازیکنان سپاهان بود. آنها در 15-20 دقیقه ابتدایی شاید در ایجاد موقعیت خوب عمل نکردند، اما پس از گذر از یک سوم ابتدایی مسابقه کم‌کم هم سرعت بیشتری در حرکات و هم سرعت بیشتری در پاس‌هایشان دیده شد و چند موقعیت خیلی خوب هم ایجاد کردند که تا پیش از گل شهریار مغانلو در دقیقه 1+45 باید به موقعیت رضا شکاری در دقیقه 41 اشاره کرد که با پورحمیدی تک به تک شد. البته استقلال خوزستان هم در این نیمه یک موقعیت نصفه و نیمه و یک موقعیت جدی گلزنی روی ضدحمله ایجاد کرد.

با شروع نیمه دوم ریتم سپاهان با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرد و اگر کاوه رضایی توانسته بود از پاس شهریار مغانلو استفاده بهتری ببرد، شاید گل جواد آقایی‌پور هم از راه نمی‌رسید. پس از گل تساوی استقلال خوزستان شاگردان پورموسوی به لاک تدافعی رفتند و اتلاف وقت را برای کسب حداقل امتیاز از این مسابقه دشوار در دستور کار قرار دادند که در پایان هر طور شده بود توانسته بودند از حملات پرتعداد و پرخطر سپاهان که سه تای آنها به تیرک دروازه هم خورده بود، جان سالم به در ببرند.


🥇 بهترین بازیکن:

شهریار مغانلو یکی از بهترین بازیکن زمین بود که توانست زننده تک گل سپاهان هم باشد. باور کنید اگر شهریار در این مسابقه کمی خوش‌شانس‌تر بود، بازی را حداقل با هت‌تریک تمام می‌کرد.

البته حتما باید به نقش حسن پورحمیدی در رقم خوردن این تساوی اشاره کرد؛ سنگربان استقلال خوزستان که بارها به واکنش‌های به موقع خود مانع از فروپاشی دروازه‌اش شد و چندین مرتبه هم به سختی توانست از گلزنی ستاره‌های سپاهان جلوگیری کند. می‌توان نجات دروازه او در موقعیت تک به تک با کاوه رضایی را حتی نقطه عطف این مسابقه عنوان کرد.

 

📌اتفاق ویژه: 

تساوی خانگی سپاهان در روز بارانی ورزشگاه نقش جهان را به صورت رسمی می‌توان پایان امیدهای کم این تیم برای قهرمانی در لیگ برتر دانست، با این حال برای استقلال خوزستان این تک امتیاز بسیار پراهمیت بود و در روزی که نساجی و فولاد باختند و صنعت نفت هم نیمه اول را با یک گل پیروز شد، شاید این تک امتیاز که با یک بازی کاملا تدافعی و از جریان انداختن مسابقه به دست آمد، در پایان فصل رای به ماندن آنها در لیگ برتر بدهد.


⭕️حواشی:

*برایان دابو به دلیل 4 کارته بودن در مصاف با استقلال خوزستان تنها غایب سرشناس سپاهان است و رضا اسدی هم روی نیمکت حضور دارد.

*آلین دینکا، مربی گلرهای تیم ملی، در استادیوم نقش‌جهان حاضر شده تا عملکرد پورحمیدی و نیازمند را زیر نظر بگیرد.

*سپاهان یک روز قبل از این مسابقه با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ به انتخاب حسن اکرمی برای قضاوت این مسابقه اعتراض کرده بود.

*دیدار رفت دو تیم در شرایطی با پیروزی سه بر یک سپاهان در ورزشگاه غدیر اهواز تمام شد که آریا یوسفی ستاره طلایی پوشان اصفهانی بود.

*برخلاف بازی‌های گذشته هواداران سپاهان در حال تشویق بازیکنان تیم محبوب خود هستند و در این بین امید نورافکن و پیام نیازمند بیشترین شعارهای حمایتی را دریافت می‌کنند.

*باران شدیدی در ورزشگاه نقش جهان به شدت در حال بارش است و هواداران کم‌تعداد حاضر در استادیوم را حسابی به زحمت انداخته است. البته آنها با اشتیاق در حال رونمایی از طرح‌های هواداری خود هستند

*کانون هواداران باشگاه سپاهان برنامه ویژه‌ای در شروع نیمه دوم در نظر گرفته بود و با آتش بازی و راه انداختن دود زرد فضای ورزشگاه را با وجود تعداد کم هواداران متحول کرد.

*بازیکنان استقلال خوزستان در این لحظات مدام بر زمین می‌افتند که این موضوع با اعتراض هواداران سپاهان و همین‌طور بازیکنان این تیم مواجه شده است.

*حسن اکرمی یکی از نیمکت نشینان تیم فوتبال استقلال خوزستان را به دلیل اعتراض مکرر به تصمیماتش از زمین مسابقه اخراج کرد که این موضوع باعث وقفه چند ثانیه‌ای در بازی شد.

دیدگاه‌ها