کد خبر : 2019789 | 18 اردیبهشت 1403 ساعت 15:07 | 16.4K بازدید | 27 دیدگاه

نیمه اول درخشان اما فقط با یک گل

پرسپولیس هم ممکن بود لیورپولی نبرد!

پرسپولیس نیمه اول درخشانی در مصاف با نساجی داشت اما قدر این برتری را ندانست و مثل خیلی از بازی‌های این فصل خودش را در تنگنا قرار داد.

پرسپولیس هم ممکن بود لیورپولی نبرد!

به گزارش ورزش سه، گل دقیقه 6 اوستون اورونوف  باعث شد تا تمام برنامه های نساجی برای دفاع کردن و کنترل بازی بهم بخورد و خط دفاع و میانی این تیم آنقدر باز شود که پرسپولیس راحت بتواند فوتبال مد نظر خود را در نیمه زمین حریف ارائه کرده و موقعیت گل بسازد.

پرسپولیس بعد از گل اورونوف می‌توانست برتری خود را در همان نیمه نخست پررنگ تر کند و بار خود را ببندد اما بی دقتی بازیکنان در نواختن ضربه نهایی، فضای سنگین ورزشگاه قائمشهر و البته درخشش گلر برزیلی نساجی باعث شد  اندوخته سرخ‌ها همان یک گل باشد.

2019306

پرسپولیس بعد از گل دقیقه 6 با فرار آل کثیر و کات بک جالبش برای اورونوف می‌توانست به گل دوم دست یابد که وینگر ازبک به شکل عجیبی این موقعیت را از دست داد. اورنوف در صحنه‌ای دیگر موقعیت شوتزنی و حتی پاس داشت که ضربه نهایی او زیاد از حد قدرتمند بود. در موقعیتی دیگر مسعود ریگی شانس گلزنی داشت که پولی ضربه او را دفع کرد. گلر برزیلی نساجی مقابل ضربه آل کثیر هم ایستادگی کرد. موقعیت دیگر پرسپولیس ضربه ایستگاهی مهدی ترابی بود که مشخص نشد توپ به تیر عمودی خورد یا تور کنار دروازه.

شوت سروش رفیعی که پولی مهارش کرد و البته کات بک عبدالکریم که موقعیتی بسیار خوب ساخت اما منجر به ضربه نهایی نشد شانس‌های دیگر پرسپولیس در نیمه اول بود.

پرسپولیس در این مسابقه 13 شوت به سمت دروازه حریف شد که 8 تا از آنها داخل چارچوب بود و به جرات می‌توان گفت این تیم شش موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد که تقریبا تمام آنها در نیمه اول خلق شد.

2019305
پرسپولیس در نیمه اول بازی با نساجی به سبک لیورپول موقعیت‌های زیادی از دست داد که ممکن بود برایش دردسر بزرگی بسازد

نمایش پرسپولیس در نیمه نخست آنقدر برتر و سرتر از میزبانش بود که ساکت الهامی دو بازیکن خود را در دقیقه 40 لب خط طولی آورد و قصد تعویض زودهنگام داشت که بعد از چند تشر و فریاد که شکل تیمش در پنج دقیقه پایانی نیمه بهتر شد این مهم را به شروع نیمه دوم موکول کرد.

پرسپولیس از برتری نیمه نخست خود استفاده لازم را نبرد و بازی را برای خودش سخت کرد چرا که تصور می‌شد نساجی از شروع نیمه دوم انتحاری‎‌تر بازی کند و شاید تغییرات ترکیب این تیم ورق را برگرداند که در این بین اخراج سروش هم به تغییر شرایط مسابقه کمک کرد. با این وجود همان طور که اوسمار گفت پرسپولیس باید از این بازی درس بگیرد چرا که نرسیدن به گل دوم و سوم و تثبت کننده پیروزی مقابل هر حریفی با هر کیفیتی می‌تواند خطرناک باشد و کسب سه امتیاز را با چالش مواجه کند که در این مقطع حساس جای چنین ریسک‌هایی اصلا وجود ندارد.

پرسپولیس فصل قبل در بازی پایانی که چهار گل به نساجی زد در نیمه نخست اینقدر برتر نبود و موقعیت گل نداشت اما این بار تیم اوسمار نزدیک بود خودش را تنبیه کند که خلاقیت اورنوف به دادش رسید.

دیدگاه‌ها